beantwoord

Waarom vaak opnieuw inloggen in Mijn NS vanuit de NS App?

  • 10 mei 2019
  • 8 reacties
  • 366 Bekeken

Ik heb de NS App draaien op mijn iPhone XR. Ben er content mee. Heb vanuit de App ook ingelogd op Mijn NS. Dan kan ik o.a. mijn reishistorie zien. Hartstikke handig. Alleen zo jammer dat ik om de paar dagen opnieuw mijn inloggegevens moet invoeren/opnieuw moet inloggen (en dan ook weer intypen hoe ik heet, want dat vraagt de App dan ook). Is dit bij meer mensen een probleem? Of is het een instelling die ergens kan aanpassen (bijvoorbeeld automatische uitlag na bepaald aantal uren/dagen)?
icon

Beste antwoord door Danny NS 10 mei 2019, 18:41

Hoi BB0101010 en welkom op de NS Community!

Als je bent ingelogd en je logt in op je account op bijvoorbeeld NS.nl, dan zal je worden uitgelogd op je telefoon. Dit is bekend maar er is nog geen prognose wanneer dit zal wijzigen.
Bekijk origineel

8 reacties

Hoi BB0101010 en welkom op de NS Community!

Als je bent ingelogd en je logt in op je account op bijvoorbeeld NS.nl, dan zal je worden uitgelogd op je telefoon. Dit is bekend maar er is nog geen prognose wanneer dit zal wijzigen.
Dank voor je reactie. Echter dat is biet wat bij mij aan de hand is. De enige plek vanwaar in inlog op Mijn NS is vanaf de NS App op mijn iPhone.

Vandaag ook weer. Vanmiddag reis ik zoals bijna elke dag naar huis en wil ik van mijn reizen aangeven of ze zakelijk of privé waren. Ik wil naar mijn reishistorie gaan, maar moet eerst weer opnieuw inloggen (en zeggen hoe ik heet, want dat vraagt de App dan ook). Heel onhandig omdat ik ook nog eens voor de veiligheid een complex/lang wachtwoord gebruik.
Heel vreemd! Je bent onbewust ook niet ergens anders ingelogd? Een oude telefoon of iPad bijvoorbeeld? Ik kan namelijk geen andere oorzaak verzinnen. Na een update van de app kan het zijn dat je zal worden uitgelogd, maar zo vaak is er nou ook weer niet een update 😉.
Dank voor je reactie. Echter dat is biet wat bij mij aan de hand is. De enige plek vanwaar in inlog op Mijn NS is vanaf de NS App op mijn iPhone.

Vandaag ook weer. Vanmiddag reis ik zoals bijna elke dag naar huis en wil ik van mijn reizen aangeven of ze zakelijk of privé waren. Ik wil naar mijn reishistorie gaan, maar moet eerst weer opnieuw inloggen (en zeggen hoe ik heet, want dat vraagt de App dan ook). Heel onhandig omdat ik ook nog eens voor de veiligheid een complex/lang wachtwoord gebruik.

Ik kan bovenstaande bevestigingen. Dit heb ik ook sinds gisteren. Je meld je dan opnieuw aan om vervolgens op een later tijdstip weer uitgelogd te worden.

I
Heel vreemd! Je bent onbewust ook niet ergens anders ingelogd? Een oude telefoon of iPad bijvoorbeeld? Ik kan namelijk geen andere oorzaak verzinnen. Na een update van de app kan het zijn dat je zal worden uitgelogd, maar zo vaak is er nou ook weer niet een update 😉.

Ingelogd zijn via de ns.nl en de app tegelijkertijd zou gewoon mogelijk moeten zijn. Dat is altijd al zo geweest.
Badge +3
Ik heb er ook geen last van, hooguit een enkele keer per jaar (Android).

Wellicht doet je iPhone een (wekelijkse?) opruimslag. Dat doet mijn telefoon ook regelmatig "Opslag Reinigen", en kan je daar instellen welke gegevens daarbij uitgezonderd moeten worden.

Hoe de login opgeslagen wordt weet ik niet precies maar meestal is het in de vorm van een cookie. Als je die (handmatig) wist zul je dus misschien ook opnieuw moeten inloggen.
Ik heb er ook geen last van, hooguit een enkele keer per jaar (Android).

Wellicht doet je iPhone een (wekelijkse?) opruimslag. Dat doet mijn telefoon ook regelmatig "Opslag Reinigen", en kan je daar instellen welke gegevens daarbij uitgezonderd moeten worden.

Hoe de login opgeslagen wordt weet ik niet precies maar meestal is het in de vorm van een cookie. Als je die (handmatig) wist zul je dus misschien ook opnieuw moeten inloggen.

Heb idd een iPhone. Wat wel gebeurt dat apps die weinig gebruik worden verwijderd worden om extra ruimte vrij te maken. Maar de NS app gebruikt ik dagelijks en wordt dus niet verwijderd. Toch moet ik sinds zaterdag meerdere keren per dag opnieuw inloggen, ook moet ik mijn twee in de app geregistreerde chipkaarten opnieuw een naam geven.
Badge +3
Ah, dan weet ik het ook niet verder.

Het geven van een naam aan een kaart in de app is ook relatief nieuw. Dat was een wens/optie die ze dus onlangs toegevoegd hebben.

Net als in de app kunnen inloggen met een zakelijke account.
Wanne
Ik heb de NS App draaien op mijn iPhone XR. Ben er content mee. Heb vanuit de App ook ingelogd op Mijn NS. Dan kan ik o.a. mijn reishistorie zien. Hartstikke handig. Alleen zo jammer dat ik om de paar dagen opnieuw mijn inloggegevens moet invoeren/opnieuw moet inloggen (en dan ook weer intypen hoe ik heet, want dat vraagt de App dan ook). Is dit bij meer mensen een probleem? Of is het een instelling die ergens kan aanpassen (bijvoorbeeld automatische uitlag na bepaald aantal uren/dagen)?

Wanneer wordt dit nou opgelost?

Reageer