beantwoord

Wachtwoord aanpassen

  • 10 juni 2016
  • 2 reacties
  • 431 Bekeken

Ik moet de laatste tijd wel erg vaak mijn wachtwoord opnieuw instellen, want geblokkerd door NS om veiligheids reden.
(Het wachtwoord van uw NS-account is uit voorzorg geblokkeerd, omdat er een aantal keren tevergeefs geprobeerd is in te loggen. Het kan zijn dat iemand toegang heeft proberen te krijgen tot uw account.)

Is er iets wat ik doen om dit te voorkomen, ik gebruik vaak paswoorden van tussen de14 & 20 karakters.

Gr
H
icon

Beste antwoord door Janou NS 10 juni 2016, 12:17

Ik moet de laatste tijd wel erg vaak mijn wachtwoord opnieuw instellen, want geblokkerd door NS om veiligheids reden.

(Het wachtwoord van uw NS-account is uit voorzorg geblokkeerd, omdat er een aantal keren tevergeefs geprobeerd is in te loggen. Het kan zijn dat iemand toegang heeft proberen te krijgen tot uw account.)



Is er iets wat ik doen om dit te voorkomen, ik gebruik vaak paswoorden van tussen de14 & 20 karakters.



Gr

H




Hallo hvermeer en welkom op het NS forum! De reden dat dit voorkomt is omdat je waarschijnlijk ook een NS app hebt met een ander wachtwoord, dit staat gekoppeld aan elkaar daarom lijkt het alsof er iemand anders wil inloggen op je account terwijl jij dit bent. Mijn tip: pas de wachtwoorden aan op elkaar en je zult deze meldingen niet meer krijgen.
Bekijk origineel

2 reacties

Ik moet de laatste tijd wel erg vaak mijn wachtwoord opnieuw instellen, want geblokkerd door NS om veiligheids reden.
(Het wachtwoord van uw NS-account is uit voorzorg geblokkeerd, omdat er een aantal keren tevergeefs geprobeerd is in te loggen. Het kan zijn dat iemand toegang heeft proberen te krijgen tot uw account.)

Is er iets wat ik doen om dit te voorkomen, ik gebruik vaak paswoorden van tussen de14 & 20 karakters.

Gr
H


Hallo hvermeer en welkom op het NS forum! De reden dat dit voorkomt is omdat je waarschijnlijk ook een NS app hebt met een ander wachtwoord, dit staat gekoppeld aan elkaar daarom lijkt het alsof er iemand anders wil inloggen op je account terwijl jij dit bent. Mijn tip: pas de wachtwoorden aan op elkaar en je zult deze meldingen niet meer krijgen.

Er wordt nog steeds gedacht dat een veilig password hoofdletters, leestekens en cijfers moet bevatten. Let op: dit idee stamt nog van 40 jaar geleden. Een goed password bestaat uit zoveel mogelijk karakters ofwel een complete zin. Hoe meer karakters, hoe moeilijker een password is te kraken of te raden. Hackers kunnen een password van 8 karakters binnen een half uurtje kraken. En dan maakt het niet uit welke karakters (dus inclusief hoofdletters, leestekens en cijfers). Dergelijke passwords moet je daarom dan ook regelmatig aanpassen.

Helaas vragen de meeste sites, ook NS, nog steeds om hoofdletters, leestekens en cijfers. En dat maakt het weer lastiger om een complete zin als password toe te passen. Het zou beter zijn als sites de lengte van een password zouden afdwingen (>20 karakters), dan om hoofdletters, leestekens en cijfers verplicht te stellen. Dan voorkom je ook dat een password met een cijfer wordt opgehoogd (Pietje#1 naar Pietje#2).

Reageer