Wachtwoord geblokkeerd

• 18 mei 2018
  • 4 reacties
  • 466 Bekeken

Hallo,

Al meerdere keren heb ik een mail gekregen van NS met daarin een bericht dat mijn wachtwoord is geblokkeerd omdat iemand te vaak heeft geprobeerd in te loggen.

Dit verbaasde mij want ik heb rond die periode niet geprobeerd in te loggen.

Mijn wachtwoord is geblokkeerd, en dat wil ik graag houden tot dit is opgelost.

Toen ik NS klantenservice belde zei de medewerkster dat ik dit op het forum moest melden onder het kopje Mijn NS. Een NS medewerker van de technische dienst zou dan contact opnemen.

Dat brengt mij nu hier met een aantal vragen.

Moet ik me zorgen maken over deze aanmeldpogingen?
Is het mogelijk om de gene te achterhalen die probeerde aan te melden?
Wat kan ik zelf het beste doen?

4 reacties

Badge +3
Meestal is dat omdat iemand een e-mail adres heeft dat erg lijkt op het jouwe, en daarmee probeert in te loggen.

Of iemand is moedwillig bezig om je account te blokkeren. Helaas is je e-mail adres je 'gebruikernaam' en dat is lastig te wijzigen.

Eventueel kan je een nieuwe account aanmaken op een ander e-mail adres natuurlijk.
Zoals Robert al aangeeft kan dit komen omdat iemand anders probeert in te loggen op jouw account. Een ander account aanmaken op een ander e-mailadres geeft het gewenste effect en is ook snel te realiseren. Ik kan er een melding van maken, maar de kans bestaat dat er enkele weken overheen gaan en dat dit probleem blijft spelen. Als je je account wilt verwijderen en een nieuwe wilt aanmaken of als je dat ik er een melding van maak mag je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, e-mailadres en OV-chipkaartnummer. Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken.
Ik heb helaas geen bericht ontvangen van maxvs99. Ik hoop dat hij zelf contact heeft gezocht met onze klantenservice en dat zijn probleem is opgelost. Indien dat niet het geval is verneem ik dat graag. Voor de meelezers wil ik kwijt dat je het beste in zulke gevallen contact op kan nemen met onze klantenservice. Vaak kunnen wij snel een oplossing bieden.

Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt je daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Badge +3

Oud topic, maar voor wie hier terecht komt:

Als je je Mijn NS wachtwoord gewijzigd hebt en daarna de NS app gebruikt dan doet die pogingen om met het oude wachtwoord in te loggen. Krijg je verder geen melding van, maar resulteert wel in die blokkade.

Dus het wachtwoord in de app aanpassen, dan zou het (na 24 uur) weer moeten werken.

Reageer