beantwoord

Wachtwoord regels

• 8 februari 2018
  • 15 reacties
  • 247 Bekeken

Reputatie 1
> Uw wachtwoord is te gemakkelijk te raden. Het wachtwoord moet ten minste één speciaal teken bevatten.

Ik begrijp de gedachte maar dit soort regels zijn slecht.. misschien kunnen jullie daar eens naar kijken?

https://blog.codinghorror.com/password-rules-are-bullshit/
icon

Beste antwoord door Denice NS 8 februari 2018, 19:11

Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt, Thor89. Natuurlijk is het fijn als je volledig zelf kan bepalen hoe je wachtwoord eruit komt te zien. Met het oog op het hacken van accounts zien wij (en vele andere bedrijven) bijvoorbeeld graag een speciaal teken in je wachtwoord. Je reactie zal ik registreren en richting ons sitebeheer sturen maar ik verwacht niet dat ze hierin een aanpassing zullen doen.
Bekijk origineel

15 reacties

Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt, Thor89. Natuurlijk is het fijn als je volledig zelf kan bepalen hoe je wachtwoord eruit komt te zien. Met het oog op het hacken van accounts zien wij (en vele andere bedrijven) bijvoorbeeld graag een speciaal teken in je wachtwoord. Je reactie zal ik registreren en richting ons sitebeheer sturen maar ik verwacht niet dat ze hierin een aanpassing zullen doen.
Reputatie 1
Weet ik, maar dat is dus een verkeerde gedachte. Zie ook bijvoorbeeld http://fortune.com/2017/05/11/password-rules/
Badge +3
Onzin die regels op zich. Het weerhoudt natuurlijk wel domme mensen ervan om 12345678 of zo te gebruiken.

Maar mijnhondheetfikkie (wat dus niet geaccepteerd wordt) is door de lengte alleen al VEEL moeilijker te raden (maar wel makkelijk te onthouden door jouzelf) dan 1Biertje! wat wél mag. 😛
Reputatie 1
@Denice, wat is het antwoord van de sitebeheer?
Ik heb tot nu toe nog geen reactie van ze mogen ontvangen. Ik mail er opnieuw achteraan!
Ook zonder speciaal teken kan je je gewoon aanmelden met een wachtwoord bestaande uit alleen letters. Zelfs een hoofdletter is niet nodig.
Reputatie 1
Volgens de foutmelding in de eerste post niet..
Reputatie 7
Badge +3
Hier op het forum geldt die regel sowieso niet, maar misschien voor Mijn NS?
Reputatie 1
Dit is inderdaad het Mijn NS forum. ;)

https://forum.ns.nl/mijn-ns-53
Reputatie 7
Badge +3
Ah sorry, had ik helemaal niet op gelet 😃 Ik kijk altijd alleen maar bij 'Recente topics'.
Reputatie 1
Zou handig zijn als het daar ook bij stond..
Even een update:)

De vraag is inmiddels doorgespeeld naar een collega van de afdeling Risico Management. Hopelijk kan ik jullie snel van een inhoudelijke reactie voorzien!
Nou, het topic heeft inmiddels aardig wat mensen bereikt en ik heb uiteindelijk de volgende reactie mogen ontvangen:

We stellen de suggesties op prijs. NS heeft, rekening houdend met de huidige stand van de techniek, een weloverwogen keuze gemaakt voor voldoende veiligheid en gebruiksgemak. We evalueren regelmatig de gemaakte keuzes en zullen in deze evaluatie de suggesties die zijn gedaan via het Serviceforum meenemen.
Reputatie 1
Wanneer is de volgende evaluatie?
Ik heb het gevraagd maar er staat nog geen concrete datum op de planning. Ik heb van de betreffende afdeling in elk geval begrepen dat ze minimaal één keer per jaar evalueren over het algehele beleid. Tussentijds evalueren kan op elk moment worden gedaan.

Reageer