beantwoord

Wanneer een nieuwe versie van Mijn NS

• 21 mei 2021
  • 8 reacties
  • 252 Bekeken

Reputatie 4

Als regelmatige bezoeker van deze site valt het mij op dat er zeer vaak problemen zijn met Mijn NS. Het aantal topics is zeer hoog, elke maand is er wel één of andere storing. De problemen slepen zich maar voort en ik zie maar geen verbetering.

Vraag is dan ook: Is NS momenteel bezig met een nieuw systeem ter vervanging? Zo ja wanneer gaat dit (eindelijk) in productie?

Zo nee waarom niet?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 25 mei 2021, 20:35

Wij moderators slaan geen topics over omdat ze lastig zijn. Als wij geen toegevoegde waarde kunnen leveren is geen bericht soms het beste bericht. In dit geval heeft Jeroen al het antwoord gegeven die net zo goed van een moderator kon komen. Zover ik het nu kan achterhalen komt er geen nieuwe Mijn NS. De telling van 1596 topics over storingen klopt gelukkig ook niet. Waarschijnlijk heb je gezocht naar storing Mijn NS en zijn daarbij alle topics met NS daarin ook naar voren gekomen.

Bekijk origineel

8 reacties

Badge

Wellicht wel, er wordt aan veel gewerkt achter de schermen bij de NS qua IT maar je zult daar geen datum van zien wanneer dat eventueel beschikbaar zal komen omdat dit gedurende alle projecten steeds zal wijzigen.

En dit is ook afhankelijk van de prioriteit die zo’n project meekrijgt t.o.v. andere lopende en noodzakelijke projecten, En om zomaar meer mensen aan te trekken dat zal in deze tijd beperkt gaan gezien de huidige financiën van de NS, want zoals een ieder weet lijden de OV bedrijven flink onder de Corona crisis en zal het jaren gaan duren voordat de OV bedrijven financieel weer gezond zullen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien dat de vele problemen en storingen wel (deels) komen omdat er gewerkt wordt aan een vernieuwde versie. Over de jaren heen is het uiterlijk van de diverse onderdelen al anders geworden, niet alles tegelijk maar iedere keer weer wat. En in mijn beleving zijn de storingen er (vooral) sinds die veranderingen/vernieuwingen. Zo zijn er ook met enige regelmaat klanten die bv geen facturen kunnen inzien of wijzigingen maken omdat ze “dubbel” in het systeem staan, misschien dan zowel in het oude als het nieuwe. 

Reputatie 4

De vraag is al meerdere malen gesteld maar in bijna elk topic wordt er door NS om heen gedraaid. Men weigert eigenlijk consequent te antwoorden.

Zie bijvoorbeeld ook dit topic. Is het probleem van Ellen nu opgelost???

En weer een storing

En deze van 3 jaar geleden

Er zijn in totaal 1596 topics met: Storing Mijn NS. Forum bestaat zo'n 10 jaar? Dat zijn er dus meer dan 150 per jaar. Dan ga je toch 5 jaar geleden eens serieus werken aan een goed systeem?? Ook ik weet dat heel veel ICT projecten mislukken en dat zal bij NS ongetwijfeld ook het geval zijn, maar ik ben bang dat over 5 jaar ik dit topic gewoon weer kan kopiëren en nog 1000 nieuwe topics kan toevoegen. Ook de foutmeldingen die de klanten krijgen maken de problemen alleen maar erger zo'n 403 Forbidden melding is totaal onduidelijk.  

Reputatie 6
Badge

Gezien deze conduitestaat is dus eerder te verwachten dat alweer een nieuw model eerder tot nog meer crashes en hacks en bezwaren zal gaan leiden. Remember hoe lang het duurde voordat die Schipholtunnel met zijn stofjes en die ICDefect als enigszins betrouwbaar werkten.

Lijkt wel kenmerkend voor railways in general: een 19e eeuwse uitvinding die maar met zeer veel moeite omgevormd naar moderne tijden lijkt te kunnen worden.

Reputatie 4

Ik open hedenochtend de NS community en ik zie op de eerste pagina.

Ik vind het bijzonder (triest).

Badge +3

Is het ook (best wel triest), want tel voor de mensen die deze Community weten te vinden gerust 10 keer meer die het via social media (Twitter/Facebook) melden…

Of voor wie storingen helemaal niet zo storend zijn, en het gewoon braaf later nog eens proberen (of hun factuur afwachten voor wat er klopt of niet).

Inclusief ikzelf, bijvoorbeeld als ze bij ov-chipkaart weer eens een weekend gaan klussen aan hun website en die vervolgens tot woensdag niet bereikbaar is of zo.

Dat is volgens de NS (of OV-chip) blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Excuses voor het ongemak (we zetten je melding door, komt wel goed…)

Hebben ze inderdaad wel gelijk in maar ja, daar kan jij als klant/consument zonder duidelijke SLA zo bijzonder weinig mee. :rolling_eyes:

Was https://www.ad.nl/tech/gegevens-van-tweeduizend-klanten-ns-mogelijk-gestolen-ook-reishistorie-kon-worden-ingezien~a3e9638d/ al genoemd (van juli 2020)?

De huidige ‘hack’ gaat nergens over volgens mij. NS ziet pogingen, en een of andere piek aan (mislukte) logins/inlogs, whatever!

Indien wel succesvol, lever mij dan graag maar een rapportage aan voor wie (iemand anders?) ingelogd heeft met mijn gegevens… dus tijdstip en vanaf welk ip adres graag, om te beginnen.

Die gegevens hebben jullie, en heb ik recht op om in te zien. Lange weg om die te krijgen...

Reputatie 4

De moderators slaan dit soort lastige topics ook maar over. Waarom zou je als bedrijf zo'n probleem gaan aanpakken?? NS is monopolist en kan zo'n beetje doen en laten wat het zelf wil toch.

Wij moderators slaan geen topics over omdat ze lastig zijn. Als wij geen toegevoegde waarde kunnen leveren is geen bericht soms het beste bericht. In dit geval heeft Jeroen al het antwoord gegeven die net zo goed van een moderator kon komen. Zover ik het nu kan achterhalen komt er geen nieuwe Mijn NS. De telling van 1596 topics over storingen klopt gelukkig ook niet. Waarschijnlijk heb je gezocht naar storing Mijn NS en zijn daarbij alle topics met NS daarin ook naar voren gekomen.

Reageer