beantwoord

Wanneer gaat de NS onderscheid maken tussen storing en regulier onderhoud op de website?

Gisteren weer verhitte discussies dat op de site de vermelding komt dat er regulier onderhoud is, terwijl deze niet aangekondigd is en door forumleden als 'storing' bestempeld wordt.
Door NS moderatoren wordt dit eerst gesust en vervolgens aangegeven dat het toch niets uit maakt, het werkt nu weer dus wat boeit het dat het er nu een keertje fout stond.

Deze discussie is enige tijd geleden ook al gevoerd, waaruit blijkt dat het dus niet nu eenmalig fout gaat, maar structureel en bewust zo gebeurt. Echter is in dat topic wel aangegeven dat dit opgepakt zou worden. Omdat het betreffende topic niet meer op gereageerd wordt hierbij een nieuw topic met heel concreet de volgende vraag:

Wanneer gaat de NS bij storingen op de website ook melden dat er een storing is ipv regulier onderhoud en wat is status daar op dit moment van?

Groet
icon

Beste antwoord door Hessel NS 23 juni 2015, 19:20

Deze staat ook op onze wishlist, maar er is nog geen datum wanneer dit gerealiseerd kan zijn. De technische impact is helaas wat groter dan enkel een tekstje toevoegen. Ik zit in de loop over dit onderwerp en zal dit zodra ik meer weet proactief melden hier op het forum. Tot die tijd helaas nog even afwachten.
Bekijk origineel

17 reacties

Heeft iemand een leuk online wishlist, waar we dit soort vragen kunnen parkeren, totdat er op gereageerd is?
Deze staat ook op onze wishlist, maar er is nog geen datum wanneer dit gerealiseerd kan zijn. De technische impact is helaas wat groter dan enkel een tekstje toevoegen. Ik zit in de loop over dit onderwerp en zal dit zodra ik meer weet proactief melden hier op het forum. Tot die tijd helaas nog even afwachten.
Misschien is het dan een idee om in elk geval toe te geven dat dit een structureel probleem is en niet dat het nu net toevallig deze ene keer fout staat en ook niet dat het niets uitmaakt wat er staat zoals Klaas Jan hier https://forum.ns.nl/overige-producten-6/ns-groepsretour-14078 aangeeft.

Dat komt namelijk over als we vinden het eigenlijk niet erg en wat zeur je nou je kan niet op de website punt.
Misschien is het dan een idee om in elk geval toe te geven dat dit een structureel probleem is en niet dat het nu net toevallig deze ene keer fout staat en ook niet dat het niets uitmaakt wat er staat.
We willen klanten natuurlijk graag zo goed en feitelijk mogelijk informeren. Daarom willen we net als jullie graag onderscheid gaan maken tussen die twee. Er wordt dus niets ontkent en het heeft onze aandacht. Ik zal daarom even een reactie aan dat andere topic toevoegen. Zoals gezegd, zodra er ontwikkelingen zijn, zijn jullie de eerste die het lezen.

De consequentie voor jou als klant is hetzelfde:

De consequentie voor de klant is inderdaad in beide gevallen dat deze op extra kosten gejaagd wordt als hij zijn e-ticket niet kan verzilveren. Verschil is echter wel dat bij regulier onderhoud de NS kan aangeven wanneer men weer op de webshop terecht kan, terwijl de NS bij een storing niet verder komt dan "probeer het later nog eens".

Jouw bewering dat er niets wordt ontkend is pertinent onjuist. Bij een eerdere storing (onder kantooruren op een werkdag) beweerde een van de moderators op het forum met droge ogen dat er toch echt sprake was van gepland onderhoud en dat men bewust voor dit "rustige tijdstip" had gekozen. Blijkbaar had het "zo goed en feitelijk mogelijk informeren" van de klant op dat moment toch net even wat minder prioriteit, maar grepen jullie liever terug op het grote smoezenboek.
@theofiel je bent erg snel met reageren, de zin "De consequentie voor jou als klant is hetzelfde" had ik direct alweer verwijderd, omdat ik het met je eens ben dat er een verschil is. Met betrekking tot "terugvallen op het grote smoezenboek"; ik zou het voor het gesprek hier fijn vinden om dat soort kwalificaties achterwegen te laten.
@theofiel je bent erg snel met reageren, de zin "De consequentie voor jou als klant is hetzelfde" had ik direct alweer verwijderd, omdat ik het met je eens ben dat er een verschil is. Met betrekking tot "terugvallen op het grote smoezenboek"; ik zou het voor het gesprek hier fijn vinden om dat soort kwalificaties achterwegen te laten.

En ik zou het voor het gesprek hier fijn vinden als op een vraag welk bedrijf in hemelsnaam op een gewone werkdag overdag onderhoud pleegt aan zijn webshop, gewoon eerlijk antwoord wordt gegeven en geen verzinsels dat er sprake zou zijn van een rustig moment.
Als je nauwkeurig leest wat Stephan NS in dat topic zegt, dan staat er niet dat er toen sprake was van onderhoud. Er staat dat onderhoud plaatsvindt op rustige momenten en dat het toen een rustig moment was.
Overigens geeft elke webshop aan of er een storing danwel regulier onderhoud is.

Waarom dat bij de NS dan maanden werk kost om het aan te passen is een raadsel.

En als Hessel NS echt beweert dat het verhaal van Stephan NS geen smoes was.......Hoe moeten we het dan noemen voor de discussie voortaan ? Leugentje om bestwil ? De aandacht afleiden van het feitelijke probleem?
Beste Hessel, Fijn dat deze ook op de wishlist staat. Jullie zijn zeker niet te overtuigen deze wishlist te delen met de forumgebruikers? ;)

Maar ik snap niet waarom het zo moeilijk is om hier iets aan te doen en al helemaal niet waarom jullie dan niet verder nadenken. Ik werk zelf in de IT en kan begrijpen als je vooraf geen rekening gehouden hebt met de optie dat je twee pagina's moet kunnen tonen dat dit dan inderdaad iets is wat je moet inbouwen en dat kost tijd.

Echter geloof ik niet dat het aanpassen van de standaard teksten onmogelijk is, waarom kiezen jullie dan niet om op ns.nl ergens centraal de aankondigingen te doen van het onderhoud (ook al een veel gehoorde wens), als 'storingspagina' kan je dan melden dat de webshop niet beschikbaar is, met een linkje voor bekende storingen naar het forum en regulier onderhoud naar de lijst met aankondigingen van het onderhoud.
Daarmee zorg je dat het voor de gebruikers gelijk op de juiste plek komen als er onderhoud is (inclusief de verwachte eindtijd) en voor storingen worden mensen naar het forum geleid waar vaak bij een storing toch als eerste een bericht te vinden is.

Simpele, pragmatische oplossing dit volgens mij veel mensen kan helpen doordat ze bij daadwerkelijk regulier onderhoud zien dat wat de verwachtte eindtijd is en bij storingen mensen gelijk naar het forum komen waar jullie de vragen/coulance verzoeken kunnen afhandelen.

Groetjes
Even een schopje omdat op dit moment wederom de verkeerde meldingstekst wordt getoond.
Het is ook heel erg Lastig en Complex om dit aan te passen voor de NS.

Wat is hiervan de status? Blijkbaar wordt nog steeds de verkeerde tekst getoond.
Terechte vraag. Ik heb hem nogmaals uitgezet, dit keer bij de channelmanager.
Terugkoppeling:

"Terechte opmerking. Ik heb hier vanochtend ook een melding van gemaakt. Ik zie dat we een heleboel meldingen hebben gemaakt, maar allemaal voor onderhoudsmeldingen. Ik stel voor dat we ook een generieke melding maken voor een storing."

Ze werken er op dit moment aan.
Bedankt, het lijkt me voor alle partijen een verbetering als dit gerealiseerd is.
Mee eens.

Reageer