beantwoord

Wanneer is Mijn NS weer actief?

• 29 juli 2019
  • 18 reacties
  • 411 Bekeken

Ik wil graag mijn reishistorie inzien maar dat gaat nu niet. Hoe laat is de dienst weer beschikbaar?
icon

Beste antwoord door Sander-VH 29 juli 2019, 18:05

Er zijn meerdere meldingen over gedaan, NS is er mee bezig.

De storing met mijn NS duurt al minimaal 48 uur. Ik heb om opheldering gevraagd, want ik vind t onbegrijpelijk dat er elke maand wel een systeem van NS uit ligt.

We betalen allemaal een hoop geld aan de NS om te kunnen reizen. Daarom vind ik het als persoon erg jammer dat NS de zaken wat ICT betreft niet op orde heeft. Iemand heeft mij ooit verteld dat je niet je oude schoenen moet vervangen voor je nieuwe heb. Volgens mij is dat hier niet helemaal goed gegaan
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 3
Er zijn meerdere meldingen over gedaan, NS is er mee bezig.

De storing met mijn NS duurt al minimaal 48 uur. Ik heb om opheldering gevraagd, want ik vind t onbegrijpelijk dat er elke maand wel een systeem van NS uit ligt.

We betalen allemaal een hoop geld aan de NS om te kunnen reizen. Daarom vind ik het als persoon erg jammer dat NS de zaken wat ICT betreft niet op orde heeft. Iemand heeft mij ooit verteld dat je niet je oude schoenen moet vervangen voor je nieuwe heb. Volgens mij is dat hier niet helemaal goed gegaan
Badge +3
De storing is inderdaad erg hardnekkig. Couponcodes verzilveren werkt weer (kassa!) maar de rest nog grotendeels plat. De IT mannetjes en vrouwtjes zijn hard bezig maar een tijd (ETA) aangeven is lastig.
Moeilijk te bevatten dat deze dienst er al zo lang uit ligt.

Gebeurt de ontwikkeling en het onderhoud in-house en zijn alle programmeurs tegelijkertijd met vakantie gegaan?

Of wordt deze dienst door een derde partij onderhouden en zijn er problemen in de samenwerking?
Reputatie 3
Dat snap ik Robert, ik ken het vak :)

Het blijft mij gewoon verbazen dat dit zo vaak en zo langdurig gebeurd. De storing van het niet kunnen inchecken. Gevolg: reizigers mogen eerst dokken om terug te vorderen. Problemen bij de NS in de IT worden op deze manier problemen van de reiziger, en daar baal ik van.

Ik heb liever niets te zeuren, en tuurlijk NS doet heel veel dingen goed maar dit is een langdurige storing. Stel nou dat ik mijn facturen nodig had voor declaraties? Nu zou ik er al minstens 48 uur niet bij kunnen.

Ik ben heel benieuwd wat NS gaat doen om dit soort verstoringen te voorkomen. Na het drama met de Fyra, de Intercity Defect, de grote hoeveelheid reisinformatieborden die stuk zijn en de grote hoeveelheid storingen die plaatsvinden in online systemen is niet iets waar de reiziger voor wilt betalen. Ik heb er alle respect voor dat het even duurt, maar je kan mij niet vertellen dat een platform wat door zoveel gebruikers in gebruik genomen wordt er zo lang uit mag liggen. Ik werkte bij een klein bedrijf en daar kregen we commentaar als applicaties er langer dan een uur uitlagen. Dit duurt al 48+ uur...
Reputatie 3

Gebeurt de ontwikkeling en het onderhoud in-house en zijn alle programmeurs tegelijkertijd met vakantie gegaan?

Of wordt deze dienst door een derde partij onderhouden en zijn er problemen in de samenwerking?

Dat wil ik ook heel graag weten. Webcare heeft mij nog geen antwoord gegeven op mijn vraag in m'n tweets. Mocht ik een antwoord daar krijgen dan hoor je daar van mij meer over.

Ik ga hier in ieder geval achter zitten, want ik wil heel graag weten hoe dit kan en wat er aangedaan wordt. NS wordt als het goed is financieel gesteund door de overheid, van ons belastinggeld. Het moet niet zo zijn dat wij van ons belastinggeld dit keer op keer moeten betalen.
Badge +3
Dat laatste klopt volgens mij niet. De NS krijgen geen subsidie van de overheid. ProRail (voor de infra en zo) natuurlijk wel.
Reputatie 3
Dat laatste klopt volgens mij niet. De NS krijgen geen subsidie van de overheid. ProRail (voor de infra en zo) natuurlijk wel.
Sorry, dan moet ik mijzelf daar corrigeren. Je heb gelijk. NS is tegenwoordig een NV, met de overheid als enige aandeelhouder. Excuses
Uiteraard is het misschien ook mogelijk om je reishistorie in te zien via www.ov-chipkaart.nl je kaart moet dan wel gekoppeld zijn en je kunt dan een koppelcode gaan aanvragen via die site.
Badge +3
Uiteraard is het misschien ook mogelijk om je reishistorie in te zien via www.ov-chipkaart.nl je kaart moet dan wel gekoppeld zijn en je kunt dan een koppelcode gaan aanvragen via die site.
Kan ook, maar als je Flex hebt staan daar geen prijzen bij, dus declareren is dan lastig.
Is mij niet duidelijk of de topic starter wel een klassieke of een flex heeft. Maar idd je hebt wel gelijk dat als je flex hebt dat je dan geen bedragen ziet staan. Ik heb wel gezien als je onder periode een vinkje zet met de laatste periode waarop je gereisd hebt dat er dan wel de declaratieoverzicht mee geactiveerd wordt en dat je dan kunt aangeven voor declaratie? Maar dat heb ik nooit uitgeprobeerd heb hiermee ook geen ervaring mee. Maar de vervoerder in dat geval de NS staat er wel bij. Vraag me af of dat via die site dan ook mogelijk is? Heeft iemand dan ervaring mee?

De dienst lijkt weer beschikbaar te zijn. Blijf wel erg benieuwd naar een antwoord op deze vraag.
Reputatie 3

De dienst lijkt weer beschikbaar te zijn. Blijf wel erg benieuwd naar een antwoord op deze vraag.

Ik ook
@Sander-VH
RailRunner15 heeft hierop een antwoord gegeven in dit topic.

Die van zondag had een externe oorzaak. Er wordt nog onderzoek gedaan, maar het lijkt erop dat de opslaglaag in het datacentrum is uitgevallen. Hierdoor vielen een groot deel van de applicaties uit.
Voor andere storingen hebben we ook onderzoeken uitgevoerd en verbeteringen doorgevoerd. Hierdoor draait het systeem weer stabiel.
Reputatie 3
Ahh dat verklaart een hoop @Danny NS . 😉

Het gebeurd alleen wel vaak dat er een storing is. Komt dit vaker door problemen in het datacenter? Want in dat geval zouden jullie daar wel op inspelen, toch?

Ik ben in ieder geval blij dat mijn NS het weer doet. Ik moet toevallig nog even iets weten over factuurdata, maar daar neem ik wel even contact over op via Twitter
Ik ben in ieder geval blij dat mijn NS het weer doet. Ik moet toevallig nog even iets weten over factuurdata, maar daar neem ik wel even contact over op via Twitter

Ik heb het rustig, stuur mij maar een privébericht.
Reputatie 3

Ik ben in ieder geval blij dat mijn NS het weer doet. Ik moet toevallig nog even iets weten over factuurdata, maar daar neem ik wel even contact over op via TwitterIk heb het rustig, stuur mij maar een privébericht.

Inmiddels heb ik al een tweetje gestuurd. Wel vraag ik me af of jullie het Twitter account van de app die ik maak gekoppeld hebben aan mij😂😅
Dat niet, maar je bent wel een begrip geworden op de afdeling 😉.
Reputatie 3
Dat niet, maar je bent wel een begrip geworden op de afdeling 😉.

Moet ik dat positief zien of negatief?😉

Reageer