beantwoord

Wanneer zie ik de factuur van mijn abonnement?

• 7 april 2017
  • 7 reacties
  • 725 Bekeken

Hoi!

Elke maand neem ik een altijd vrij abonnement af. Dit is lekker makkelijk voor het vele reizen voor mijn werk. Dit abonnement kan ik declareren bij mijn werkgever. Maar het is elke keer weer een strijd om de factuur op tijd te downloaden via Mijn NS. Hoe lang duurt het voor de factuur online komt nadat ik mijn abonnement heb geactiveerd?

Om een voorbeeld te nemen, ik heb op 5 april het abonnement gekocht en op 6 april het abonnement geactiveerd en opgehaald. De factuur staat nog niet online. Kunnen jullie aangeven hoe lang dit ongeveer duurt? Dan kan ik hier ook in de toekomst rekening mee houden. Alvast bedankt.

Groetjes,
Angie
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 7 april 2017, 13:10

Welkom op het NS Serviceforum Angie. Vanaf de ingangsdatum móet de factuur binnen 2 weken beschikbaar zijn op Mijn NS. Soms is het binnen een paar dagen, soms duurt het (bijna) 2 weken. Maar het zal nooit langer duren. Het beste is dus om toch af en toe even te checken of de factuur al beschikbaar is. Excuses voor het ongemak wat dit wellicht tot gevolg heeft.
Bekijk origineel

7 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Angie. Vanaf de ingangsdatum móet de factuur binnen 2 weken beschikbaar zijn op Mijn NS. Soms is het binnen een paar dagen, soms duurt het (bijna) 2 weken. Maar het zal nooit langer duren. Het beste is dus om toch af en toe even te checken of de factuur al beschikbaar is. Excuses voor het ongemak wat dit wellicht tot gevolg heeft.
Hoi Klaas-Jan,

Mag ik vragen waarom dit zo lang duurt? Ik moet elke maand voor de 10e mijn reiskosten declareren. Het is best lastig om heb abonnement 2 weken daarvoor aan te schaffen, maar ik kan hierin wel wat wijzigen. Is het mogelijk om mij bij wijze van uitzondering deze factuur eerder toe te sturen zodat ik mijn declaratie kan invoeren?

Groetjes
Helaas is dit niet mogelijk. Ik kan natuurlijk in ons klantensysteem ook facturen inzien en desgewenst nasturen, maar die wanneer een factuur in Mijn NS beschikbaar is, is die ook in onze systemen zichtbaar. Dat schiet dus niet op. Je kan inderdaad wel de ingangsdatum van je abonnement zo instellen dat de factuur altijd op tijd richting je werkgever kan. Is hier iets mogelijk voor jou?
Het is wat lastig omdat ik al een abonnement hebt gekocht die tot 7 mei loopt en dan moet ik daarna 2,5 week zonder abonnement reizen om dat recht te trekken. Maar blijkbaar is het niet anders. Ik vind het oprecht vreemd dat het 2 weken moet duren. Als ik een product bestel, krijg ik gewoon direct een bon per mail. Ik snap dat jij er persoonlijk niets aan kan doen. Maar een verandering in dit proces is wel wenselijk. En vast niet alleen voor mij.

Bedankt in ieder geval voor je uitleg!
Terechte opmerking. Ik ga die wens kenbaar maken binnen onze organisatie.
Hallo,

Is in dit proces al iets veranderd? Ik zit namelijk in dezelfde situatie als Angie21 en stuur de factuur graag z.s.m. na aanschaf naar mijn werkgever. De bon van de bestelling komt inderdaad binnen enkele seconden binnen, maar op de factuur moet ik toch dagen wachten..

Nog een vraag; als ik een abonnement op bijvoorbeeld de 5e van de maand bestel, loopt hij dan door tot de 5e van de volgende maand? En kan ik het volgende abonnement dan al per de 1e bestellen, of moet ik wachten tot de vorige afgelopen is?

Met vriendelijke groet,
Elsa
Reputatie 7
Hallo Elsa en welkom in onze NS Community.

Terechte vragen, goed dat je deze hier stelt. De procedure ligt nog onder de loep, maar zal voorlopig zo blijven zoals Klaas-Jan heeft aangegeven hierboven.
Wanneer jij een abonnement afsluit op de 5de van de maand, loopt het abonnement tót (niet tot en met) de 5de van de volgende maand. Je kunt het nieuwe abonnement bij wijze van spreken direct bestellen voor de volgende maand, als je ervoor zorgt dat de ingangsdatum maar niet overlapt met de contractduur van jouw andere (lopende) abonnement. Dit is mogelijk binnen de complete maand van jouw lopende abonnement al mogelijk, maar pas vanaf het moment dat je de bevestiging hebt opgehaald. Twee bestellingen tegelijkertijd klaarzetten bij de kaartautomaat zorgt voor problemen.

Reageer