beantwoord

Wat doe ik met twee bestaande OV-CHIP NS kaarten

• 1 juli 2020
  • 7 reacties
  • 129 Bekeken

Volgens mijn NS Account bestaan er nog twee NS OV-CHIP kaarten die ik niet meer kan vinden.
Wat gebeurt hiermee wanneer ik een NIEUWE NS kaart aanvraag t.b.v. een FLEX Abo?

icon

Beste antwoord door Denice NS 8 juli 2020, 10:13

Ik heb voor Peter2020 kunnen uitzoeken wanneer de kaarten zijn verlopen. Dit is voor beide kaarten inmiddels (ruim) een jaar. Of er nog saldo op staat is voor ons niet te achterhalen en, omdat de kaarten al een jaar verlopen zijn, is online via de Saldochecker ook niet na te gaan of er nog saldo op staat. Eventueel saldo terugvragen is dan alleen mogelijk door de kaarten op te sturen met een formulier. Klantenservice OV-chipkaart probeert dan met speciale apparatuur de kaart uit te lezen om er zo achter te kunnen komen of er nog saldo op staat. Helaas is Peter2020 niet meer in het bezit van de kaarten dus ben ik bang dat eventueel saldo terugvragen niet meer mogelijk is. Peter2020 kan de kaarten eventueel zelf uit zijn Mijn NS account verwijderen :smiley:

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Die kaarten blijven net zolang in het account staan tot jij ze verwijderd. Je mag meerdere kaarten hebben, dus jouw nieuwe kaart toevoegen is geen probleem.

Welkom bij de Community, Peter2020.

Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Er staan op de kaarten geen NS abonnementen meer? Het zou natuurlijk zonde zijn dat je bijvoorbeeld voor een abonnement dient te betalen waarvan je de kaart niet meer hebt

Ik heb de NS er naar gevraagd, maar die verwijzen me naar OV-CHIP omdat ze er geen informatie over kunnen vinden.
Ze moeten toch IETS weten, bv vervallen of geannuleerd.

Als jij de kaartnummers hebt, kan er altijd worden gekeken wat er nog op de kaarten staat en of ze verlopen zijn of niet. Ik begrijp dat onze Klantenservice dat niet heeft gecontroleerd? Zo niet, dan mag je mij wel een privébericht sturen met daarin je voorletters, achternaam, geboortedatum en de betreffende kaartnummers. Dan kijk ik graag even voor je.

Ik heb voor Peter2020 kunnen uitzoeken wanneer de kaarten zijn verlopen. Dit is voor beide kaarten inmiddels (ruim) een jaar. Of er nog saldo op staat is voor ons niet te achterhalen en, omdat de kaarten al een jaar verlopen zijn, is online via de Saldochecker ook niet na te gaan of er nog saldo op staat. Eventueel saldo terugvragen is dan alleen mogelijk door de kaarten op te sturen met een formulier. Klantenservice OV-chipkaart probeert dan met speciale apparatuur de kaart uit te lezen om er zo achter te kunnen komen of er nog saldo op staat. Helaas is Peter2020 niet meer in het bezit van de kaarten dus ben ik bang dat eventueel saldo terugvragen niet meer mogelijk is. Peter2020 kan de kaarten eventueel zelf uit zijn Mijn NS account verwijderen :smiley:

Ik stel Denice’s hulp zeer op prijs!

Wat ik alleen NIET begrijp is waarom mijn eerdere verzoek aan de NS niet hetzelfde resultaat opleverde. Het was een simpele vraag.

Graag gedaan, Peter!

Eerlijk, dat begrijp ik helaas ook niet...

Reageer