beantwoord

Wat is de betekenis van de melding 'sluit je browser' bij storingsmelding op mijn-ns?

• 25 februari 2017
  • 12 reacties
  • 321 Bekeken

Als ik naar mijn NS ga dan staat daar nu:

U kunt u op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Uit veiligheidsoverwegingen raden wij u aan om uw browser af te sluiten.

Is er iets specifieks aan de hand dat de NS mij dit adviseert, ik vind het nogal een raar advies.....
icon

Beste antwoord door Wouter NS 28 februari 2017, 11:47

UPDATE: De websitemakers hebben me net gemeld dat de zin "Uit veiligheidsoverwegingen raden wij u aan om uw browser af te sluiten." voortaan niet meer getoond wordt. Dit omdat de zin eigenlijk niet echt veel nut heeft, zoals MvanGelder ook terecht opmerkte.
Bekijk origineel

12 reacties

Hi @marv87,

Balen dat je niet kunt inloggen op Mijn NS. Wegens technisch onderhoud in ons systeem is dat inderdaad niet mogelijk. Naar verwachting komt de website weer beschikbaar rond 17.00 uur. Excuses voor het ongemak.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum 'Mijn NS' zodat de vindbaarheid vergroot wordt.
Dag Wouter,

Wellicht kan je het bericht nog even goed lezen en vooral de in titel van het topic. Ik vraag namelijk niet waarom Mijn-Ns niet bereikbaar is.

Groet
Hi @marv87,

Sorry dat ik het over het hoofd zag. Ik ga het voor je intern navragen. Zodra ik meer weet, krijg je een antwoord.
Badge +3
[quote=marv87]Als ik naar mijn NS ga dan staat daar nu:

U kunt u op dit moment niet inloggen in Mijn NS. We werken er hard aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te maken. Uit veiligheidsoverwegingen raden wij u aan om uw browser af te sluiten.

Vroeg me hetzelfde af en op Twitter wisten ze het ook niet. Denk dat het te maken heeft met het feit dat je mogelijk hebt geprobeerd in te loggen (en dus gebruikersnaam/wachtwoord verzonden hebt) maar zo ver kom je niet eens.

Ik heb het wel eens gehad met Gmail, die hadden toen een storing en tot mijn verbazing (een paar dagen later, browser stond nog open op die server, verder niet op gelet) zag ik mijn inbox!

Venster of tabblad sluiten is voldoende (voor zover je hebt *geprobeerd* in te loggen met wachtwoord).
[quote=Robert B]Als ik naar mijn NS ga dan staat daar nu:

Vroeg me hetzelfde af en op Twitter wisten ze het ook niet. Denk dat het te maken heeft met het feit dat je mogelijk hebt geprobeerd in te loggen (en dus gebruikersnaam/wachtwoord verzonden hebt) maar zo ver kom je niet eens.

Ik heb het wel eens gehad met Gmail, die hadden toen een storing en tot mijn verbazing (een paar dagen later, browser stond nog open op die server, verder niet op gelet) zag ik mijn inbox!

Venster of tabblad sluiten is voldoende (voor zover je hebt *geprobeerd* in te loggen met wachtwoord).

Zou kunnen, al verwacht ik het niet. Mijn NS maakt gebruik van SAML met een beperkte levenduur van je sessie. Gmail werkt op basis van een cookie om de inloggegevens op je PC te onthouden en is veel langer geldig. Bij Mijn-Ns heb je die optie niet volgens mij.
@marv87 De melding wordt gegeven, omdat Mijn NS in dit soort gevallen niet automatisch uitlogt. Er wordt aan gewerkt om Mijn NS in de toekomst automatisch te laten uitloggen.
Reputatie 7
Badge +3
Als je niet kan inloggen, hoeft er ook niet te worden uitgelogd lijkt me? 😉
@mrfreeze Een heel goed punt! Het is een algemene melding, die je ook krijgt als je wel hebt ingelogd, maar niet verder kunt.
Reputatie 7
Badge +3
Lijkt me sterk dat in een algemene melding wordt gezet:
U kunt u op dit moment niet inloggen in Mijn NS.
😉
@mrfreeze Een heel goed punt! Het is een algemene melding, die je ook krijgt als je wel hebt ingelogd, maar niet verder kunt.

Maar als je ingelogd blijft, helpt het sluiten van je browser ook niet, Mijn NS logt je immers niet automatisch uit, dus de volgende keer dat je deze pagina weer opent ben je ingelogd.

En U kunt u ......???
mrfreeze Ik doelde op de laatste zin 😉
UPDATE: De websitemakers hebben me net gemeld dat de zin "Uit veiligheidsoverwegingen raden wij u aan om uw browser af te sluiten." voortaan niet meer getoond wordt. Dit omdat de zin eigenlijk niet echt veel nut heeft, zoals MvanGelder ook terecht opmerkte.

Reageer