beantwoord

werkt niet

• 26 mei 2021
  • 9 reacties
  • 107 Bekeken

Goedemiddag, 

Ik heb een e-ticket gekocht van 15 uur. Ik heb zelf bewijs er van. Maar het pakt niet. De poortjes gaan niet open. Wat kan ik nu het beste doen. Ik vindt het wel veel geld hoor.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 26 mei 2021, 16:51

Gebruik je wel de poortjes met een scanner van glas met de tekst “Scan ticket"? Bij de andere poortjes (met de gele bovenkant) kun je geen e-tickets scannen.

Mocht het niet lukken, kun je altijd met de info-knop op de zuil contact leggen met de klanteNService. Zij kunnen je dan verder helpen.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Gebruik je wel de poortjes met een scanner van glas met de tekst “Scan ticket"? Bij de andere poortjes (met de gele bovenkant) kun je geen e-tickets scannen.

Mocht het niet lukken, kun je altijd met de info-knop op de zuil contact leggen met de klanteNService. Zij kunnen je dan verder helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Probeer je het bij het juiste poortje? Er zijn aparte poortjes voorzien van een rond glazen venster voor e-tickets, ook te herkennen aan symbol "Scan ticket”. Er is altijd minstens 1 poortje voor e-tickets, als er maar 1 is, is het het brede poortje die ook voor rolstoelen is. Lukt het nog niet, gebruik dan de informatie zuil.

Ik heb het bij de juiste poortjes gedaan. Zelf een medewerker van ns ging me helpen maar het lukte totaal niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Weet u zeker dat het kaartje vandaag geldig is? Heeft u de vierkante code met blokjes goed voor het glazen venster gehouden?  Was de code beschadigd?Als u met een mobiel scande, was uw mobiel droog en helder? Scande u in in de spits terwijl die dan niet geldig is? Een aantal tickets werken niet in de spits, onder meer de jongerenkaart niet.

Ik weet het zeker. Want vandaag gekocht. Datum is van vandaag. Zelf de medewerker vroeg  of het voor vandaag was. Hij zei zelf het is voor vandaag want datum klopt gewoon.

Reputatie 7
Badge +3

Als er al een NS medewerker bij was om te helpen zal die toch al gechekt hebben. Soms werkt het gewoon echt niet, misschien door krassen op het glazen venstertje, de helderheid van de mobiel niet genoeg, onduidelijke print of gewoon een defect poortje.

Ik neem aan dat u intussen met hulp wel door het poortje ben gekomen. Hopelijk werkt het dan wel bij het poortje wanneer u na de reis weer het station wil verlaten of bij de terugreis. Anders weer kijken of er een NS medewerker is om te helpen of via de infozuil contact opnemen met de klantenservice.

Zelf bij het uit checken lukt niet.  Was een half uur mee bezig. Heb het niet gebruikt. Ik wil gewoon me geld terug. Heb uiteindelijk niet met de ns gereisd. Ben met de auto gegaan ivm laat op afspraak. Hoe gaan we dit oplossen??

Reputatie 7
Badge +4

Normaal worden e-tickets niet terugbetaald omdat het fraudegevoelig is. Er kan niet gecontroleerd worden of er mee gereisd is of niet.

Zelf bij het uit checken lukt niet. 

Hoe kon u zien dat uitchecken niet lukte als inchecken onmogelijk was? U kon toch niet naar binnen komen? Merkwaardig. Strikt genomen is het trouwens geen in- of uitcheck.

Het kan iets te maken hebben met de storingen die er waren, maar dat is niet zeker. Probeer het bij Klantenservice. Als er een storing was bij de mogelijkheid om een poortje te openen met een e-ticket dan zou het kunnen lukken, al vrees ik dat u weinig kans maakt

Oke

Reageer