beantwoord

Wijzigen bankrekeningnummer

• 3 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 485 Bekeken

Ik probeer via MijnNS mijn bankrekeningnummer te wijzigen maar kan niet vinden waar.
Als ik op zoek onderwerp druk blijf ik in rondjes gaan en kom steeds weer terug op waar ik was.
Mijn inziens staat het er niet in terwijl het wel gesuggereerd wordt. Iemand idee?
icon

Beste antwoord door iMark 3 oktober 2018, 11:33

Wanneer je bent ingelogd bij NS zie je op het scherm "Producten op kaart" en "naar producten". Wanneer je klikt op "naar producten" kom je in het overzicht. Je kunt vervolgens per getoond "product" de bankrekeninggegevens zien en en ook wijzigen.

Onderaan de pagina zie je dan de optie "Aanpassen of uitbreiden". Wanneer je daarop klikt zie op de pagina naast het rekeningnummer de optie "wijzigen".

Toen ik een paar maanden geleden mijn rekeningnummer wilde wijzigen moest ik ook flink zoeken.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
Wanneer je bent ingelogd bij NS zie je op het scherm "Producten op kaart" en "naar producten". Wanneer je klikt op "naar producten" kom je in het overzicht. Je kunt vervolgens per getoond "product" de bankrekeninggegevens zien en en ook wijzigen.

Onderaan de pagina zie je dan de optie "Aanpassen of uitbreiden". Wanneer je daarop klikt zie op de pagina naast het rekeningnummer de optie "wijzigen".

Toen ik een paar maanden geleden mijn rekeningnummer wilde wijzigen moest ik ook flink zoeken.
Hi dpvoshart. Welkom bij de Community.

Is het met de instructies van iMark inmiddels gelukt om je rekening te wijzigen?
Met NS Flex Basis is dit volgens mij niet mogelijk. Ik kom uit op https://www.ns.nl/selfservice/producten?1, maar daar valt niks te wijzigen (vast omdat ik dus geen extra abonnement heb, maar alleen op rekening kan reizen) en de gegevens die in de nieuwere omgeving hier https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens zijn te wijzigen hebben weer geen rekeningnummer in het rijtje staan. 😭
Nee het is nog niet gelukt en kan bij MijnNS nergen. Ik heb het in MijnOVchip wel kunnen doen!
Een rekeningnummer van een NS Flex product kan inderdaad niet via Mijn NS worden gewijzigd. Een wijziging kan je doorgeven via onze Klantenservice. Aangezien NS Flex nog vol op in ontwikkeling is zal deze optie uiteraard later nog worden toegevoegd.

@dpvoshart.
Heb je wellicht een NS Flex product? Dan kan je het beste contact opnemen met onze Klantenservice. Het doorgeven van je rekeningnummer via Mijn OV-chipkaart heeft namelijk geen invloed op het rekeningnummer dat aan een NS Flex contract is verbonden.
@Denice NS Ik heb dat idd geregeld en bij aanvraag is mijn juiste rekeningnummer gebruikt dus ik vermoed dat mijn oude daarmee vervallen is. Dus komt uiteindelijk allemaal goed. Ik zou alleen in de HELP functie van Mijn NS wel laten wijzigen cq opnemen dat de klantenservice gebeld moet worden zodat mensen die zoeken zich niet hoeven te irriteren aan informatie die niet klopt.
Badge +3
@dpvoshart Uit uw bijdragen is me overigens nog niet duidelijk of u nu wel of niet NS Flex heeft aangevraagd. We leren op dit forum van de vragen en bijdragen van anderen. Dan is het wel belangrijk dat we belangrijke en nuttige details weten zodat we tot juiste en logische adviezen kunnen geven.
Ik heb een daluren abonnement afgesloten en volgens mij is dat geen NS Flex
Badge +3
Bij een dalurenabonnement zou je je rekeningnummer moeten kunnen wijzigen conform de procedure die ik eerder beschreven heb.

Ik vind het vreemd dat ik mijn bankrekening nummer niet wijzigen kan op de plaats waar ik ook mijn e-mail, telefoonnummer enz. kan wijzigen. Ik zou niet spontaan aan de knop abonnement wijzigen of aanpassen gedacht hebben.  Het zou allemaal wat duidelijker worden als het antwoord op de vraag in deze topic zou worden opgenomen in (de antwoorden op) de meest gestelde vragen.

Badge +3

Een IBAN is gekoppeld aan een abonnement en daarvan kan je er meerdere hebben dus. Waarom zou je maar één IBAN willen hebben, zoals een (e-mail) adres of telefoonnummer?

Bij Flex is het inmiddels ook gewoon mogelijk, maar dan nog makkelijker dus niet vanuit Producten maar gewoon vanaf je Startpagina en dan Aanpassen klikken.

Reageer