beantwoord

Wijziging rekeningnummer: andere bank

Ik wil de aut.afschrijvingen via een andere bank.
icon

Beste antwoord door Tochjo 25 maart 2018, 11:26

Als u het nummer wilt wijzigen van de rekening waar NS de abonnementskosten van incasseert, dan gaat u in Mijn NS naar Producten. Vervolgens drukt u bij uw abonnement op de blauwe knop Aanpassen of uitbreiden. Vervolgens vindt u een link Wijzigen achter uw rekeningnummer.

Behalve in Mijn NS kunt u het rekeningnummer ook wijzigen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Voor de volledigheid: als u automatisch opladen hebt geactiveerd en het rekeningnummer dat daarvoor gebruikt wordt wilt wijzigen, dan kan dat niet via Mijn NS. Dat moet via Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl.
Bekijk origineel

20 reacties

Ik heb daarom ook geopperd dat er z.s.m. een werkinstructie over de vloer moet gaan, zodat dit soort situaties voorkomen kunnen worden.

Deze instructie is direct na mijn aanvraag de werkvloer over gegaan, zodat mijn collega's hiervan beter op de hoogte zijn. Fijn dat het nu van de juiste IBAN af wordt geschreven. Ik help Bert321 nog even privé verder met de kosten van de aangetekende brief.

Je zou natuurlijk ook eens kunnen overwegen om met de overstapservice van de banken mee te gaan werken. Dat is nl wel heel klantvriendelijk.

Ik heb daarom ook geopperd dat er z.s.m. een werkinstructie over de vloer moet gaan, zodat dit soort situaties voorkomen kunnen worden.

Deze instructie is direct na mijn aanvraag de werkvloer over gegaan, zodat mijn collega's hiervan beter op de hoogte zijn. Fijn dat het nu van de juiste IBAN af wordt geschreven. Ik help Bert321 nog even privé verder met de kosten van de aangetekende brief.

B

Bert321

Zojuist

Mail ontvangen dat afschrijving gaat plaats vinden en je gelooft het niet, daarop staat het juiste rekeningnr.
vermeld, het kan nu niet meer mis gaan (denk ik).
vanaf november 2019 heb ik heel veel tijd besteed om het voor elkaar te krijgen.
een korte opsomming: maandelijks gebeld of gechat. Zonder resultaat wel veel beloftes.
aangetekende brief verstuurd. Geen resultaat.
op fb bij hoofd klantenservice privé bericht geplaatst (niet de moeite genomen om te reageren)
alle betalingen gedaan met daarbij de vermelding dat er van een niet-bestaand rekening nr wordt geprobeerd af te schrijven.
eigenlijk een jaar lang belazerd en aan het lijntje gehouden. Alle beloftes en oorzaken zijn langs gekomen
corona, ja uw oude rekening nr is verwijderd. Ik zal uw klacht doorgeven aan een speciale afdeling en dan komt het goed.Uit eindelijk via dit forum lijkt het goed te kopen. Het is alleen schandalig dat NS niet een klachten mogelijkheid heeft. Ja de klantenservice, maar daar klaag ik nu juist over omdat die niets doen.
Ben je in de 70 moet je nog op een forum gaan zitten, er zijn maar weinig 70ers die weten wat een forum is. Ik hoop er van af te zijn, wat een ellende. Rest me nog tzt geld terug te krijgen van de aangetekende brief. Ook dank voor alle ontvangen steun.

Als ik bovenstaande zo lees dan heeft NS nog een hoop te leren. Ik had eerlijk gezegd ook al verwacht dat Bert inmiddels minimaal wel een bloemetje voor de door NS veroorzaakte ongemakken had gekregen. Nogmaals je kan leuk op je website neerzetten dat de klant te allen tijde op 1, 2 en 3 staat. Het handelen daarnaar lijkt voor NS toch wel een moeilijke zaak te zijn.

In mijn pogingen om e.a. Voor elkaar te krijgen

heb ik ontdekt dat de klantenservice een antwoord nr heeft

Antwoordnr 9033

3500ZA Utrecht.

hopelijk hebben mensen hier wat aan.

B

Bert321

Zojuist

Mail ontvangen dat afschrijving gaat plaats vinden en je gelooft het niet, daarop staat het juiste rekeningnr.
vermeld, het kan nu niet meer mis gaan (denk ik).
vanaf november 2019 heb ik heel veel tijd besteed om het voor elkaar te krijgen.
een korte opsomming: maandelijks gebeld of gechat. Zonder resultaat wel veel beloftes.
aangetekende brief verstuurd. Geen resultaat.
op fb bij hoofd klantenservice privé bericht geplaatst (niet de moeite genomen om te reageren)
alle betalingen gedaan met daarbij de vermelding dat er van een niet-bestaand rekening nr wordt geprobeerd af te schrijven.
eigenlijk een jaar lang belazerd en aan het lijntje gehouden. Alle beloftes en oorzaken zijn langs gekomen
corona, ja uw oude rekening nr is verwijderd. Ik zal uw klacht doorgeven aan een speciale afdeling en dan komt het goed.Uit eindelijk via dit forum lijkt het goed te kopen. Het is alleen schandalig dat NS niet een klachten mogelijkheid heeft. Ja de klantenservice, maar daar klaag ik nu juist over omdat die niets doen.
Ben je in de 70 moet je nog op een forum gaan zitten, er zijn maar weinig 70ers die weten wat een forum is. Ik hoop er van af te zijn, wat een ellende. Rest me nog tzt geld terug te krijgen van de aangetekende brief. Ook dank voor alle ontvangen steun.

Bedankt, dan wachten we maar even af

gr Bert

Hi Bert,

Het zou op zich wel kunnen kloppen. Laura heeft 7 dagen geleden aangegeven dat de incasso is gewijzigd naar het nieuwe bankrekeningnummer. Ik neem even aan dat het hier ook om een andere bank gaat. Bij de huidige Europese machtiging wordt bij wijziging van het bankrekeningnummer de Incassoprocedure opgestart als ware het een nieuwe incasso. Bij een nieuwe incasso dient deze ook een nieuwe vooraankondiging te bevatten. Deze procedure duurt, zie onderstaande link, 5 à 6 werkdagen. Het zou dus best kunnen dat jouw incassowijziging precies in deze periode is gevallen. Volgende maand zou e.e.a. dan correct moeten gaan. Van de incassoprocedure an sich hebben de moderators hier weinig kaas van gegeten, maar dat is ook niet geheel onlogisch. Ik zelf werk bij een financiële instelling en heb daar wel enige kennis over.

https://www.allsolutions.nl/support/kennisbank/veelgestelde-vragen-sepa-posten-automatisch-incasseren 

Nou Laura

Het is opnieuw weer niet goedgedaan, vandaag een e-mail ontvangen omdat ze de betaling

niet kunnen incasseren. Ze blijven het verkeerde bankrekeningnummer gebruiken.

niets opgelost. Ik begrijp echt nietwaar-om na de wijziging het oude nummer niet weggegooid hebben.

wat een stelletje minkukkels zeg.

het is echt om te huilen

Op vraag 1 heb ik oprecht geen antwoord. Dit had opgepakt moeten worden, alle 11+ keer. Ik heb daarom ook geopperd dat er z.s.m. een werkinstructie over de vloer moet gaan, zodat dit soort situaties voorkomen kunnen worden. Ik ben het ermee eens dat dit niet zo had mogen gebeuren. Daarvoor ook mijn oprechte excuus aan @Bert321.

Dit beantwoordt vraag 2 ook.

Voor vraag 3 kan TS me inderdaad een bericht sturen met bewijs dat de brief is verstuurd of in ieder geval hiervoor is afgeschreven.

Begrijp ik nu goed dat met onderstaande niets wordt gedaan?

Ik heb nog de volgende vragen:

1. Hoe kan het nu dat dit in November 2019 niet is opgevallen cq opgepakt.
  1. Waarom moeten de klant hier zo'n beetje hemel en aarde bewegen alvorens NS actie onderneemt.
  2. Hoe gaat de klant gecompenseerd worden. (geheel onnodige aangetekende brief kost al € 8,30. Ik neem aan dat de klant dit terugkrijgt??)

De juiste IBAN wordt nu aangesproken en de oude is niet meer bruikbaar gemaakt. Dit zal vanaf nu goed gaan.

Ping pong heeft helemaal gelijk. Ik heb er van alles aangedaan om het in orde te krijgen.

Op mijn NS stond het juiste rekening nr overigens.

De belofte die de Laura (moderator) heeft gedaan is in het afgelopen jaar vaker gedaan.

Ze geeft aan dat het verwerken 14 dagen kan duren dus ik ben in afwachting van het resultaat.

Nu ben ik best nog aardig gebekt en instaat e.a. uit te zoeken anders wordt je er gek van.

Dit forum was een van de laatste mogelijkheden ik ga er van uit dat het goed komt.

Dat er ook met een aangetekende brief niet is gedaan is ook erg bedenkelijk.

Als het nu niet lukt neem ik de volgende stap, heb uitgevonden dat de Klantenservice ook een Antwoordnummer heeft. Dan ga ik zeker regelmatig een 50 tal brieven die kant opsturen net zo lang

tot het is opgelost

Ik probeer al vanaf november 2019 mijn bankrekening nr aan te passen.

van mijn partner is dat gelukt van mij nog niet.

wat heb ik er allemaal aangedaan:

iedere maand gebeld met klantenservice.

gechat en de berichten incl. De beloftes bewaard waarin van alles wordt beloofd.

aangetekende brief verstuurd

abonnement opgezegd en onlangs weer gestart.

handmatig betaald met daarbij geschreven dat ze incasseren van een niet meer bestaand rekening nr

Op mijn Ns staat het juiste rekening nr.

Meer als 12 maanden ellende maar niets helpt

er is schijnbaar niet iemand instaat om ergens een vinkje weg te halen

Ik kom hier toch nog even uitvoeriger op terug want dit zit mij toch een beetje dwars. Bij alles geeft NS constant aan dat de klant het zelf maar moet oplossen. Door de overheid is in samenwerking met de banken de overstapservice voor particulieren ontwikkeld. NS doet als vrijwel enige grote maatschappij in Nederland niet mee aan deze overstapservice. Dan moet NS namelijk werkzaamheden gaan verrichten en daar heeft het bedrijf dus geen zin in. Dat het bedrijf de klant dus niet wil helpen blijkt wel uit onderstaande.

1. de klant heeft iedere maand gebeld met de klantenservice (11keer)
  2. de klant heeft gechat
  3. De klant heeft een aangetekende brief gestuurd en blijkbaar geen antwoord gehad
  4. De klant heeft zelfs een abonnement opgezegd en vervolgens
  5. Nieuw abonnement afgesloten

Niets heeft in al die tijd geholpen. Ten einde raad heeft de klant hier maar iets gepost en dan volgt eigenlijk nog het allerergste. De reactie van de NS-moderator: Dit is binnenkort opgelost! Er was een onjuiste IBAN gekoppeld welke ik laat verwijderen. Dan wordt automatisch de overgebleven, juiste IBAN gepakt. Dus 12 maanden zeuren had eigenlijk met één simpele handeling voorkomen kunnen worden.

Ik heb nog de volgende vragen:

1. Hoe kan het nu dat dit in November 2019 niet is opgevallen cq opgepakt.
  1. Waarom moeten de klant hier zo'n beetje hemel en aarde bewegen alvorens NS actie onderneemt.
  2. Hoe gaat de klant gecompenseerd worden. (geheel onnodige aangetekende brief kost al € 8,30. Ik neem aan dat de klant dit terugkrijgt??)

De vraag hoe het kan dat er 2 verschillende IBAN's gekoppeld zijn, waarbij in MijnNS dan ook nog de verkeerde wordt getoond lijkt mij ook wel interessant maar is wat minder relevant voor @Bert321 .

Dit is binnenkort opgelost! Er was een onjuiste IBAN gekoppeld welke ik laat verwijderen. Dan wordt automatisch de overgebleven, juiste IBAN gepakt. 

Jammer dat het een jaar moet duren. Deelname aan de overstapservice voor de banken had Bert321 een hoop ergernis gescheeld.

Dit is binnenkort opgelost! Er was een onjuiste IBAN gekoppeld welke ik laat verwijderen. Dan wordt automatisch de overgebleven, juiste IBAN gepakt. 

Hoi Bert321, wat vervelend dat dit al zo lang loopt! Mijn vermoeden is dat er een oude IBAN is blijven hangen die als hoofdrekeningnummer gebruikt wordt. Die moet verwijderd worden.

Kun je mij een privébericht met je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en juiste IBAN sturen?

Ik wil de aut.afschrijvingen via een andere bank.

Ik probeer het al meer alleen jaar, hoop dat jij meer geluk hebt😀

Ik probeer al vanaf november 2019 mijn bankrekening nr aan te passen.

van mijn partner is dat gelukt van mij nog niet.

wat heb ik er allemaal aangedaan:

iedere maand gebeld met klantenservice.

gechat en de berichten incl. De beloftes bewaard waarin van alles wordt beloofd.

aangetekende brief verstuurd

abonnement opgezegd en onlangs weer gestart.

handmatig betaald met daarbij geschreven dat ze incasseren van een niet meer bestaand rekening nr

Op mijn Ns staat het juiste rekening nr.

Meer als 12 maanden ellende maar niets helpt

er is schijnbaar niet iemand instaat om ergens een vinkje weg te halen

Dag Joostplus81, welkom op het NS Serviceforum!

Je rekeningnummer wijzigen kan je heel makkelijk zelf doen via Mijn NS.

Log in op je Mijn NS-account.
Klik op 'Gegevens'.
Klik op 'Mijn producten'.
Klik op 'Aanpassen of uitbreiden' (onderaan pagina).
Achter rekeningnummer staat optie 'wijzigen', klik hierop.

Mocht dit niet lukken, kan je natuurlijk altijd contact opnemen met de klantenservice. Dit kan telefonisch op 030-7515155, of via Facebook of Twitter.
Badge +3
Als u het nummer wilt wijzigen van de rekening waar NS de abonnementskosten van incasseert, dan gaat u in Mijn NS naar Producten. Vervolgens drukt u bij uw abonnement op de blauwe knop Aanpassen of uitbreiden. Vervolgens vindt u een link Wijzigen achter uw rekeningnummer.

Behalve in Mijn NS kunt u het rekeningnummer ook wijzigen via de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Voor de volledigheid: als u automatisch opladen hebt geactiveerd en het rekeningnummer dat daarvoor gebruikt wordt wilt wijzigen, dan kan dat niet via Mijn NS. Dat moet via Mijn OV-chip op www.ov-chipkaart.nl.

Reageer