beantwoord

Wordt bij het aanvragen van bijv. een Flex abonnement en een nieuwe OV-chipkaart ook automatisch een account aangemaakt?

• 13 October 2018
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Hallo allemaal,

Laatst heb ik een nieuwe OV-kaart laten maken met daaraan gekoppeld een Flex abonnement.
Uiteraard wel een e-mail adres opgegeven maar verder niet hoeven inloggen of zo.
Trouwens... in de titel heb ik perongeluk 'account aangevraagd' getypt, maar kan dit niet meer wijzigen. Het moet zijn: account aangemaakt. ;)

Mijn vraag is dus: Hoe kom ik in mijn NS account (wat er waarschijnlijk dus NOG helemaal niet is) om bijv. het Flex abonnement stop te zetten of bijv. andere gegevens te wijzigen en facturen in te zien?

Moet ik een account aanmaken met exact dezelfde naam als op de OV-chipkaart staat vermeld en natuurlijk het kaartnummer etc.?

Ik wil dingen wijzigen, maar nu kan ik helemaal niet in dat account. Dus wat ik denk is, dat er helemaal nog geen NS-account is aangemaakt. Vraag is: kan dit kloppen?

Beste groeten,
Mark
icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 October 2018, 12:21

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag mrMark en welkom bij de NS Community!

Een Mijn NS account wordt niet automatisch aangemaakt, dus als jij dit nog nooit gedaan hebt, zul je inderdaad nog geen account hebben. Je kunt in dit geval een account aanmaken via de Mijn NS inlogpagina, met de knop 'Account aanvragen'. Het is niet per se noodzakelijk om exact dezelfde gegevens in te voeren, maar dit is wel verstandig aangezien jouw account aan de hand van die gegevens gekoppeld wordt aan je registratie in ons systeem, waardoor je wijziging kunt uitvoeren aan je abonnement.

Overigens is de kans groot dat je wel al een uitnodiging hebt gekregen per e-mail om een account aan te maken. In dat geval wil je het account aanmaken via de link daarin, aangezien zo'n uitnodiging het handmatig aanmaken van een nieuw account 'blokkeert'. Je krijgt in zo'n geval een melding 'dit e-mail adres is al bekend'. Mocht dat het geval zijn en je de uitnodiging niet kunnen terugvinden, dan lees ik dat graag. Dan help ik je verder! 🙂
Hallo Stijn,

Heel erg bedankt voor je antwoord.
Ik ga het eerst zo proberen een NS account aan te maken.
Ik heb de mail met de link om dit te doen nooit gehad. Ik kan eens in mijn spam-box kijken.

Beste groeten,
Mark

Reageer