beantwoord

Zijn de problemen met het raadplegen van de reishistorie bij een verlopen kaart inmiddels opgelost?

• 24 maart 2018
  • 2 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 4
Omdat ik geen reactie van NS kreeg op mijn eerdere vraag in een bestaand topic, dan maar op deze manier.
Op dit forum zijn de afgelopen vier jaar talloze meldingen binnengekomen van mensen die hun reishistorie niet meer konden raadplegen op het moment dat een ov-chipkaart die was gekoppeld aan hun account was verlopen. Aangezien NS in haar reacties nooit de indruk heeft gewekt dit probleem serieus te nemen en het op te gaan lossen (maar in plaats daarvan adviseerde dat men de verlopen kaart maar moest ontkoppelen) vrees ik dat deze systeemfout nog steeds aan de orde is.
Mocht dat inderdaad het geval zijn, zouden jullie hier dan eindelijk werk van kunnen maken? Volgend jaar verlopen de eerste kaarten van mensen met Traject Vrij en bij mensen die pas achteraf hun reiskosten kunnen inzien biedt de workaround die inmiddels al ruim 4 jaar ten onrechte als oplossing wordt gepresenteerd (verwijderen van de verlopen kaart) natuurlijk geen uitkomst.
icon

Beste antwoord door Iris NS 31 maart 2018, 20:43

achja, ik ben er achteraan geweest en hopelijk wordt het dit jaar verholpen. We zijn ons ervan bewust dat dit probleem eerder opgelost had moeten worden. We hebben met Mijn NS niet stilgezeten de afgelopen maanden. Door grote verbeteringen als het eenvoudiger opnieuw bestellen van een maandtrajectkaart heeft dit onvoldoende aandacht gekregen. Het team heeft toegezegd te kijken naar wat er nodig is dit probleem op te lossen. Dat betekent dat ze in de systemen moeten duiken en moeten nagaan hoeveel werk er nodig is. Pas dan zal bekend zijn wat de oplostermijn is. Dit zal na mei 2018 gebeuren, in verband met andere prioriteiten.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi achja,

Goed dat je hier een nieuw topic voor opent. Sorry dat we je posts over het hoofd gezien hebben in het andere topic.
Ik heb uitgevraagd wat de status is van deze workaround. Wanneer ik meer hoor, laat ik het z.s.m. hier weten.
achja, ik ben er achteraan geweest en hopelijk wordt het dit jaar verholpen. We zijn ons ervan bewust dat dit probleem eerder opgelost had moeten worden. We hebben met Mijn NS niet stilgezeten de afgelopen maanden. Door grote verbeteringen als het eenvoudiger opnieuw bestellen van een maandtrajectkaart heeft dit onvoldoende aandacht gekregen. Het team heeft toegezegd te kijken naar wat er nodig is dit probleem op te lossen. Dat betekent dat ze in de systemen moeten duiken en moeten nagaan hoeveel werk er nodig is. Pas dan zal bekend zijn wat de oplostermijn is. Dit zal na mei 2018 gebeuren, in verband met andere prioriteiten.

Reageer