beantwoord

Adreswijziging

• 27 februari 2020
  • 13 reacties
  • 327 Bekeken

Tijdje geleden al eens gebeld met NS om mijn adres te wijzigen, maar dat kon toen nog niet vanwege allerlei verificatieprocessen aan uw zijde. Hoe krijg ik, zo snel mogelijk en met zo min mogelijk gedoe, het vestigingsadres aangepast? Kan ik dat even DM’en met iemand? Heb niet zo’n zin om aan de telefoon te gaan hangen.

Henk

icon

Beste antwoord door Henk_NL 27 februari 2020, 17:23

Na drie keer knipperen met de ogen blijkt het er echt te staan, NS kan mailen! Mocht iemand anders dit topic ooit vinden: nszakelijk@ns.nl. Je krijgt vrijwel direct een ontvangstbevestiging met (momenteel) een verwachte afhandeltijd van 5 werkdagen. Oh, en sterkte met al uw relaties op de hoogte brengen in dat geval en door alle opgehouden hoepels springen :wink:

Bekijk origineel

13 reacties

Hoi Henk_NL,

Ik help je graag mee mits het geen zakelijk contract is. Als moderators zijn wij niet actief op de zakelijke klantenservice en hebben daarom ook geen toegang tot deze systemen. Je kan ook via Facebook en Twitter met hen in contact komen.

Ik help je graag mee mits het geen zakelijk contract is.

Ben bang van wel.

Ik heb geen Facebook en Twitter? Ik heb geen vaste accountmanager, kan ik niet gewoon even mailen? Wat moet ik dan allemaal vermelden/doen/aanleveren? Er werd de vorige keer nogal moeilijk gedaan over allerlei verificatie aan uw kant.

Dan ben ik bang dat je alleen via 030 300 11 11 met hen in contact kan komen.

Mhm, wat een gedoe voor zoiets basaals. Ga wel wat mailen dan, tnx.

Na drie keer knipperen met de ogen blijkt het er echt te staan, NS kan mailen! Mocht iemand anders dit topic ooit vinden: nszakelijk@ns.nl. Je krijgt vrijwel direct een ontvangstbevestiging met (momenteel) een verwachte afhandeltijd van 5 werkdagen. Oh, en sterkte met al uw relaties op de hoogte brengen in dat geval en door alle opgehouden hoepels springen :wink:

Reputatie 7
Badge +3

Nu nog afwachten of je ook binnen 5 werkdagen antwoord krijgt.  Die standaard ontvangstbevestiging kennen we.

Ruim, krijg net al reactie dat het gedaan is. 

Reputatie 7
Badge +3

Top. Sneller dan verhuizen zelf. :grin:

Ja dat zeker, maar het was okay. Hard werken, maar dat kan geen kwaad. Het vervelende is vooral dit soort werk. De vaste relaties werk je allemaal zo bij, maar alles wat daar omheen hangt… Iedere club werpt weer zijn eigen hoepels op waar je doorheen moet springen.

Het grappige is vooral dat juist de clubs die een check tegen het Handelsregister doen, zoals NS, eisen dat je 1000 en 1 gegevens doorstuurt ter controle en dergelijke. Als je dan toch navraag doet in het Handelsregister, waarom dan zo moeilijk doen? Ieder bedrijf heeft daar weer een goede smoes voor, en dat is vanuit het bedrijfsproces gezien te begrijpen, maar als je 20 bedrijven hebt gehad met 20 processen, dan ben je het wel zat. En ik ben al fundamenteel tegen dat Whatsapp/Facebook/Twitter/etc geneuzel voor dit soort dingen :joy:

Nouja, het is gelukt bij NS, en rap ook uiteindelijk. Kreeg vrij snel de tip terug dat er een mailadres bestaat wat ergens in het portaal schijnbaar ook aangegeven staat.

Badge +3

En zelfs al staat het niet goed (maar pas over een paar dagen of zo) dan kan je zelf zo creatief zijn als je wilt soms, toch?

Onderstaande lukte mij (consument) binnen een minuut.. zonder ook maar een enkele mail over “U heeft uw naam en adres gewijzigd”?

Waar bij Zakelijk die factuur heen moet weet niemand natuurlijk :rofl:

Welk grapje mis ik? De factuur komt gewoon in mijn mailbox, de reden dat ik dit gewijzigd wilde hebben is omdat ik nieuwe kaarten aan moet vragen binnenkort :wink:

Badge +3

De ‘grap’ was dus dat je via Mijn NS je (consument) gegevens kan wijzigen naar alles wat je maar zou willen, en ze het slikken als zoete koek. 

Bij zakelijk (vestigingsadres) natuurlijk wat meer moeite, maar ook opgelost dus.

Heeft men zakelijk niet zo’n gedoe gehad met aangevraagde Businesscards op opgeheven rechtspersonen? 

https://www.ovpro.nl/ov-chipkaart-2/2018/04/12/25-jaar-cel-dreigt-voor-fraudeur-ns-business-cards/

Dat dus. Dat zal wel een van de redenen zijn voor de strengere controle haha.

Reageer