beantwoord

Afdelingskaart

• 18 april 2018
  • 8 reacties
  • 458 Bekeken

Reputatie 4
Als een bedrijf een aantal afdelingkaarten heeft met altijd vrij dan kan iedereen daar toch gebruik van maken ook als je gast of bezoeker bent van het bedrijf. Kan en mag je als bedrijf je eigen regels (voorwaarden, beperkingen) voor het gebruik stellen? Zou je als hotel zo een kaart aan "speciale" gasten ter beschikking mogen stellen?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 18 april 2018, 12:44

Nja, dan gooi je het op de afdeling "receptie". Je moet alleen een bepaald type klant zijn (uit mijn hoofd minimaal 50 normale BC's hebben) om überhaupt in aanmerking te komen voor een overeenkomst met afdelingskaarten.

Volgens mij zijn er wel andere bedrijven die zakelijke OV-chipkaarten uitgeven en beter ondersteuning bieden voor deze use case. Al zou ik de namen zo niet durven zeggen.
Bekijk origineel

8 reacties

Wat is een afdelingskaart ?
Heeft u het over een Business kaart of over iets anders ?
Businesscard kent afdelingskaarten voor organisaties met 50+ reguliere BC's. Voor zover ik weet zijn die voor reguliere klanten niet beschikbaar met andere abonnementen dan het Dalurenabonnement (40% korting in daluren bij NS-treinen).
Reputatie 7
Badge +3
Wat is een afdelingskaart ?
Je kan natuurlijk even zoeken :)
Afdelingskaart
Deze NS-Business Card staat niet op naam en is door iedereen van de afdeling te gebruiken. Staat de afdelingskaart in het overeengekomen assortiment voor uw bedrijf, dan kunt u deze bestellen via Mijn NS Zakelijk. De afdelingskaart wordt besteld mét of zonder Dal abonnement. U kunt de afdelingskaart koppelen aan de medewerkers die er mee gaan reizen. Zij krijgen hierdoor toegang tot Mijn NS Zakelijk en kunnen bijvoorbeeld (factuur) kenmerken aan hun reizen toevoegen.

https://www.ns.nl/zakelijk/mijn-ns-zakelijk/bestellen-en-beeindigen.html
Reputatie 7
Badge +3
Als antwoord op de oorspronkelijke vraag: ik zit even te zoeken, maar zie het nergens expliciet vermeld staan. Ik zie wel in de handleiding voor het bestellen van een afdelingskaart de volgende tekst:
Note
U kunt alleen voor een afdeling kiezen die bekend is in het systeem. Dit is op overeenkomst niveau met uw bedrijf vastgelegd. Wilt u een nieuwe afdeling toevoegen, neem dan contact op met uw accountmanager binnen NS Zakelijk, of de Klantenservice via 030-3001111 (op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur) of e-mail: NSZakelijk@ns.nl.

Ik vermoed dat die accountmanager de afdeling 'klanten' niet zal accepteren 🙂 Maar daar zal vast iets over in die overeenkomsten staan.
Nja, dan gooi je het op de afdeling "receptie". Je moet alleen een bepaald type klant zijn (uit mijn hoofd minimaal 50 normale BC's hebben) om überhaupt in aanmerking te komen voor een overeenkomst met afdelingskaarten.

Volgens mij zijn er wel andere bedrijven die zakelijke OV-chipkaarten uitgeven en beter ondersteuning bieden voor deze use case. Al zou ik de namen zo niet durven zeggen.
Reputatie 7
Badge +3
Volgens deze pagina kan het al vanaf 5.
Afdelingskaart
Heeft uw bedrijf meer dan 5 werknemers (ook volgens de K.v.K. gegevens) en u wenst gebruik te maken van afdelingskaarten? Neem dan contact op met Klantenservice NS Zakelijk.
Reputatie 4
Als antwoord op de oorspronkelijke vraag: ik zit even te zoeken, maar zie het nergens expliciet vermeld staan. Ik zie wel in de handleiding voor het bestellen van een afdelingskaart de volgende tekst:
Note
U kunt alleen voor een afdeling kiezen die bekend is in het systeem. Dit is op overeenkomst niveau met uw bedrijf vastgelegd. Wilt u een nieuwe afdeling toevoegen, neem dan contact op met uw accountmanager binnen NS Zakelijk, of de Klantenservice via 030-3001111 (op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur) of e-mail: NSZakelijk@ns.nl.

Ik vermoed dat die accountmanager de afdeling 'klanten' niet zal accepteren 🙂 Maar daar zal vast iets over in die overeenkomsten staan.

Bij het zoeken naar informatie kon ik er niet achter komen of je elk gewenst abbo op een afdelingskaart kan zetten. Wat ik ook niet kon vinden was of je als bedrijf je eigen (andere regels bv. beperking in tijd of afstand) voor het gebruik mag en kan hebben als de door de NS gestelde in hun voorwaarden.
Volgens deze pagina kan het al vanaf 5.
Laatste keer dat ik ze aan wilde vragen kwam men met 50 aanzetten, terwijl er op dat account een stuk of 10 reguliere BC's actief waren. Aangegeven dat er juist vraag was naar afdelingskaarten vanwege wisselende personeelsbestand, maar was geen optie.

En nee, ze zijn dus enkel met/zonder Dalurenabonnement te krijgen, niet met trein vrij.

Reageer