Graag had ik uitleg omtrent het verschil in de restitutievoorwaarden: een altijdvrij-abonnement restitueert altijd een evenredig deel van de abonnementsprijs. Dat gebeurt ook bij een treinvrij-abonnement, maar aanvullend wordt dat nog verlaagd als tijdens daluren is gereisd.
Niet alleen is het vreemd dat bij een feitelijk identiek product verschillend wordt gehandeld, het is bovendien ook onlogisch om bij restitutie rekening te houden met een daluurtarief, terwijl wel voor een vol tarief is betaald middels het abonnement. Restitutie veronderstelt een relatie tussen hetgeen betaald is en de compensatie en kan daarom m.i. enkel gebaseerd zijn op het feitelijk betaalde bedrag en niet op een fictief dalurentarief) Ter vergelijking: als ik een gekocht kledingstuk terugbreng omdat het niet past, krijg ik ook het betaalde geld terug en niet 30% minder omdat op moment van terugbrengen dat kledingstuk net is afgeprijsd.
Graag dus uitleg van NS over 1. de reden voor dit verschil in restitutievoorwaarden tussen een gewoon abonnement en een abonnement op een businesscard en 2. de redenering/motivatie achter het verlagen van de restitutie van abonnementsgelden bij reizen tijdens daluren
Beste antwoord door Arnold NS
Hallo Ch.Laurijssen,
Als ik jouw situatie zo lees ga ik er vanuit dat je dit afleidt uit de tekst die hier te lezen is:
* Berekening op basis van maandbedrag. Buiten uw abonnementsperiode wordt de
vergoeding gebaseerd op de enkele ritprijs van het afgelegde NS-traject, met eventuele
verrekening van korting buiten de spits.
Kan dit kloppen? Zo ja, dan verzeker ik je dat er geen verschil is tussen het Altijd Vrij abonnement en het Trein Vrij abonnement. Mocht ik toch iets over het hoofd zien, dan kun je Iris NS of mij ook altijd een privébericht sturen door op de naam te klikken en vervolgens 'stuur privébericht'. Dan zoekt één van ons je persoonlijke situatie uit. Soms kan het echter even duren voordat iemand weer een forumdienst heeft en daarom zou je ook altijd contact op kunnen nemen met afdeling zakelijk via 030 300 11 11, e-mail,Twitter (@NS_online) of facebook. Vergeet daarbij niet je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer mee te sturen voor alle volledigheid. Mocht je inmiddels het antwoord al gevonden hebben, dan lezen we dat graag 🙂.
Bekijk origineel
Als ik jouw situatie zo lees ga ik er vanuit dat je dit afleidt uit de tekst die hier te lezen is:
* Berekening op basis van maandbedrag. Buiten uw abonnementsperiode wordt de
vergoeding gebaseerd op de enkele ritprijs van het afgelegde NS-traject, met eventuele
verrekening van korting buiten de spits.
Kan dit kloppen? Zo ja, dan verzeker ik je dat er geen verschil is tussen het Altijd Vrij abonnement en het Trein Vrij abonnement. Mocht ik toch iets over het hoofd zien, dan kun je Iris NS of mij ook altijd een privébericht sturen door op de naam te klikken en vervolgens 'stuur privébericht'. Dan zoekt één van ons je persoonlijke situatie uit. Soms kan het echter even duren voordat iemand weer een forumdienst heeft en daarom zou je ook altijd contact op kunnen nemen met afdeling zakelijk via 030 300 11 11, e-mail,Twitter (@NS_online) of facebook. Vergeet daarbij niet je voorletters, achternaam, geboortedatum, postcode, huisnummer en OV-chipkaartnummer mee te sturen voor alle volledigheid. Mocht je inmiddels het antwoord al gevonden hebben, dan lezen we dat graag 🙂.