App en account gewauwel

• 15 maart 2021
  • 8 reacties
  • 154 Bekeken

Hoi,

Wilde vandaag inloggen op zakelijk portaal op de PC. Helaas, moet verplicht wachtwoord aanpassen. Braaf gedaan, ingelogd, Henk gelukkig.

Open ik zojuist de app, krijg ik dit bericht:

Gekozen voor Uitloggen, hoef dat gezeur niet meer. In de app blijf je aan het inloggen en koppelen, want blijkbaar vervalt dat token iedere keer. Krijg ik daarna een mail:

Kan NS dit soort triviale zaken alsjeblieft fixen? Het wordt vermoeiend. 

8 reacties

Joost mag het weten, en ik ken geen Joost die bij Zakelijk zit. Was uit voorzorg gaf men aan, dus dan kan je het wel raden (aka: men had het niet op orde). 

@Sascha NS Vraagje, waarom is er hier dan een NSBC sectie? Die 15 minuten maken mij weinig uit, al die hoepels om doorheen te springen voor vrij triviale zaken wel. 

Denk dat ik ‘t wel best vind dan, die integratie met de App logt toch continue uit en gebruik ik eigenlijk nooit. Website login zal wel blijven werken lijkt me. Of moet ik me zorgen maken ?

Ik wacht met smart op de migratie van NSBC naar de Flex-backoffice :grin:

Ben niet zo kapot van al die apps voor triviale zaken, gewoon een website wat mij betreft. Wachtwoorden in LastPass, 2factor via Authy (want synct tussen apparaten). Daarom erger ik me ook zo aan dit soort gewauwel met de NS app, wil al die onzin niet, laat staan dat het me een hoop tijd kost omdat het slecht werkt.

Badge +3

Off-topic, ik kreeg van de week een waarschuwing van Google dat mijn (16+ karakters) wachtwoord voor het bedrijfsportal AFAS Online/Insite blijkbaar ‘op straat lag’?

Da’s dan niet zo fijn, maar goed daar zit gelukkig een tweestaps verificatie op (weliswaar via sms dus nog altijd niet helemaal hackerproof)…

Toevallig de vorige dag een mailtje van mijn baas dat we allemaal verplicht (uiterlijk 31 maart) de veel handiger AFAS app moeten gaan gebruiken, en dat ik die blijkbaar nog niet had. Je verzint het niet :sweat_smile:

Reputatie 6

Ik erger me ook aan al die apps die bedrijven je door je strot duwen.

Oei! Helaas kan ik niet in de zakelijke systemen. Zou je een privébericht willen sturen via Facebook? Dan gaat de zakelijke afdeling er voor je achteraan.

Tevens kan je bellen naar 030 - 300 11 11 of mailen naar nszakelijk@ns.nl.

(Of 15 minuten wachten natuurlijk)

Badge +3

En verplicht je wachtwoord aanpassen was waarom?

Voor algemene vragen kunnen we terecht bij Zakelijke collega's en zodoende adviezen verstrekken op de Community. Op het moment dat het om een issue gaat waarbij het account moet worden ingezien kunnen we daar via de Community niet mee helpen.

Reageer