beantwoord

Betaalachterstand ns zakelijk

• 15 juni 2019
  • 19 reacties
  • 664 Bekeken

Hallo. Ik had door priveproblemen even geen geld.
Nu kreeg ik via de post de tijd om tot 21 juni het bedrag van euro 26.21 te betalen voor ns zakelijk, anders wordt mijn abonnement beëindigd.

Eergisteren een mail gehad dat het voor 19 juni binnen moet zijn. Een standaard betaalherinning van debiteuren @NS.nl
Dus als het woensdag om 0001 uur niet binnen is wordt mijn kaart stopgezet.

Waarom is in hemelsnaam de betaaltermijn Korter dan de eerste termijn van 21 juni?!

Aan de telefoon krijg ik alleen maar onwelwillende medewerkers, waterdragers.
Alleen vragen beantwoorden niet helpen.

Ik moet nu naar debiteuren @NS.nl
betaalbewijs sturen maar deze heeft 5 werkdagen behandeltijd. Dan ben ik dus te laat eer mijn betaling is verwerkt.

Via ideal betalen kan niet. Alleen via overboeking.
De betaal link is verlopen namelijk.

Nu wil ik het morgen overmaken maar ik heb er, door ervaring, geen vertrouwen in dat de betaling voor 19 juni is verwerkt. Ik maak het via een instant pay betaling over via bunq, dit staat meteen bijgeschreven op de rekening van Ns, abn amro. Bunq naar Abn is real-time verwerkt.

De klantenservice boeit het geen reet. Zij willen alleen zoveel mogelijk mensen te woord staan, dat zijn hun targets.

Ik wil graag naar een van de moderatoren, van hier, welke werkzaam is op de debiteurenafdeling een oplossing en wel dat ik via privébericht, morgen een betaalbewijs stuur, wat dan met voorrang wordt verwerkt, opdat ik gewoon kan blijven reizen.

Ik ben een goed betalende klant en voel me zeer slecht behandeld. Daarom ook die frustratie in dit bericht. En ik houd me nog in.
icon

Beste antwoord door Denice NS 17 juni 2019, 09:16

Op verzoek van Poseidon en om nog enigszins een goede sfeer te behouden heb ik dit topic gesloten.

Zoals eerder aangegeven kan Poseidon zich richten tot de collega's van NS Zakelijk. Feit is echter wel dat men uiteindelijk zelf verantwoordelijk is voor een tijdige betaling. NS stuurt hiervoor meerdere betalingsherinneringen zonder extra kosten. Nog verdere uitstel van betaling of het gespreid betalen van een bedrag is niet mogelijk. Wanneer wij geen betaling ontvangen ondanks onze betalingsherinneringen (per e-mail en post) zal het dossier worden overgedragen aan het incassobureau en zal ook het NS product worden beëindigd. De minimale incassokosten bedragen € 40. Bij het incassobureau kan men een betalingsregeling aanvragen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Badge
U vindt uzelf slecht behandeld omdat u de NS geld schuldig bent en te laat betaald en daarbij geeft u aan dat u een goed betalende klant bent. Dit is wel erg tegenstrijdig.

Het beste wat u kunt doen is het geld gewoon zo spoedig mogelijk overmaken en dan nog even op een werkdag bellen met de klantenservice of ze kunnen navragen of het geld al binnen is. U weet zelf ook dat afhandelen van betaalstromen niet direct gebeurt en heeft al extra tijd gekregen om te betalen. Als u de betaling meteen had kunnen voldoen was het niet zover gekomen als dat het nu is gekomen.

Klantenservice medewerkers zullen maar beperkt in systemen van betalingen kunnen kijken door middel van het kijken in uw account, het debiteurenbeheer is een andere afdeling binnen NS en zal in het weekend ook niet bereikbaar zijn aangezien dit geen afdeling is die 24/7 nodig is. Een moderator hier zal weinig meer voor u kunnen betekenen dan de medewerkers klantenservice aangezien ze ook vallen onder dezelfde groep medewerkers alleen op een ander platform.
Reputatie 7
Badge +3
Dit is een reizigers-helpen-reizigers-community.
Wij kunnen je hiermee niet helpen, je zult echt contact moeten zoeken met de klantenservice.
Dit kan telefonisch, via Twitter, facebook en chat. Ik raad je aan om het via facebook of twitter te proberen. Je kunt dan eventueel documenten meesturen.
Wie denk jij wel niet dat jij bent om mij de les te lezen?

Het gaat jou geen **** aan waarom ik te laat ben met betalen ****.
Normaal betaal ik wel op tijd.

********************. Ik had om iemand van de ns gevraagd te reageren.
Waar het mij om gaat is dat de klantenservice mij niet helpt.
Daarnaast had ik eerst tot 21 juni de tijd nu tot aanstaande woensdag.

Moderators van hier die op de afdeling debiteurenbeheer werken heb ik gezegd, die dit maandagochtend voor mij kunnen checken.

***************************************************.

- Deze post is aangepast door een moderator -
Aan mode. Die chat werkt nooit. Anders via Twitter wellicht.
6 maanden geleden zaten hier nog wel mensen van de ns dirle konden helpen.
Ik vermoed dat u een NS business kaart heeft. Dan kunt u zich wenden via NS Zakelijk: https://www.ns.nl/zakelijk/veelgestelde-vragen
OK thanks jesper even daar kijken.
Ik heb er een hard hoofd in, maar zal ze Maandag
Bellen en Appen het betaalbewijs.

Grt en succes met je zoektocht!
Waardeloze service. Ik schiet er niets mee op

Ik vraag me af of u In Mijn NS Zakelijk kunt gaan inloggen. Of u dan een faktuur ziet waarop u desnoods handmatig via uw eigen bank kunt overmaken. En dan het betalingskenmerk erbij te gaan vermelden en misschien heeft u dan het rekeningnummer van de Spoorwegen bij de hand? Dat zou wel op de Faktuur kunnen staan. Misschien dat via de link zou helpen: https://www.ns.nl/zakelijk/veelgestelde-vragen/facturatie/betaling-en-factuur.html
Reputatie 7
Badge +3
Wie denk jij wel niet dat jij bent om mij de les te lezen?

Het gaat jou geen ******** aan waarom ik te laat ben met betalen ******.
Normaal betaal ik wel op tijd.

U plaatst zelf uw betalingsproblemen op een openbaar forum en bent dan verbaasd dat mensen daarop reageren?
Reputatie 7
Badge +3
Betaal gewoon zo snel mogelijk ipv er al gelijk bij voorbaat vanuit te gaan dat het niet op tijd geboekt is. En mensen via de WhatsApp en hier op de community afbekken op de manier waarop je nu doet helpt ook niet.

Het is inderdaad erg vreemd dat via de post de tijd wordt gegeven tot 21 juni om dan in een mail te zeggen dat het voor 19 juni binnen moet zijn, maar die mail had je volgens eigen zeggen donderdag al en de brief per post blijkbaar al eerder. Waarom dan wachten tot zondag om te betalen en het risico lopen dat de betaling inderdaad te laat wordt verwerkt?
Goedemiddag Poseidon,

Ik begrijp dat het vervelend is als je in verwarring gebracht wordt met deze vermelde data. Goed dat je inmiddels contact opgenomen hebt met onze klantenservice. Mijn collega's van NS Zakelijk kunnen je verder helpen. De moderators op onze Community zijn niet werkzaam op de debiteurenafdeling, dus ik kan je met deze specifieke case niet verder helpen in dit geval. Als je het geld vandaag overmaakt, dan ga ik ervan uit dat het goed komt als ik je verhaal zo lees.

Je opent het topic nog (enigszins) behoorlijk en geeft aan dat je gefrustreerd bent, maar de reacties die je daarna geeft waarin je anderen aanvalt horen niet thuis in deze Community. Moderators en de leden van de Community zijn hier om met je mee te denken en je verder te helpen. Ik geef je bij deze een waarschuwing en pas je berichten aan. Ik geef je hierna de kans om lid te blijven van de Community door op een respectvolle toon te communiceren. Denk alsjeblieft even 10 tellen na over hoe je bericht openbaar bij een ander over kan komen voordat je hem post. Wat je geeft, krijg je ook weer terug! Alvast bedankt 🙂!
Jesper, dank je wel voor de hulp.
Tamzin, ik word niet geholpen, ik werd verbaal aangevallen. Hulp is constructief niet destructief
Momo, het gaat mij precies om de discrepantie in de communicatie met de Ns.
Ik betaal liever niet als mijn kaart beëindigd word.
Zelf wilde ik een en ander eerst helder hebben.
Betaling is gisteren gedaan handmatig.
Het gaat mij juist om de communicatie en de service van de Ns. Ik vind dit de Ns onwaardig
En dan de dame van de ns die meent mij te sensureren. Jij bent wel de laatste die zo een toon aan mag slaan. Wellicht iets doen aan de klantenservice, want deze is zwaar bagger.
Het piept en het kraakt.
Ik heb mijn eigen manier van communiceren, ik wens niet door jou, juist niet door jou, heropgevoed te worden.
Als je mij wilt bannen, ga je gang.
Jouw bijdrage aan de oplossing is toch nul.
Ik zal morgen net zo lang de klantenservice bellen tot ik mijn zin krijg en de debiteurenadministratie aan de lijn krijg.
Sluit dit topic maar want als ik weer bijdehandte reacties krijg, zal ik weer flink schelden.
Jullie kunnen nergens tegen. De grens ligt bij scheldwoorden als ka... en dreigen, maar ach als je alleen maar zoetsappige reacties gewend bent, en nooit met boze klanten spreekt weet je niet wat je overkomt, maar ik beloof je, als door miscommunicatie van jullie, ik de dupe ben, zullen er klachten tegen die luie donders op de klantenservice worden ingediend. Dat heb ik eergisteren ook al medegedeeld.
Reputatie 7
Badge +3
@Poseidon
U ziet één ding over het hoofd: het hele probleem is ontstaan omdat u zelf niet op tijd betaald hebt. Even dimmen lijkt me dus op zijn plaats.
Reputatie 7
Badge +3
Die discrepantie in de communicatie met betrekking met de uiterste betaaldatum in inderdaad niet juist, dat gaf ik al aan, maar als u nu og fatsoenlijk geholpen wilt worden dan is dit absoluut niet de juiste toon.
Het probleem begon bij u zelf vanwege het niet op tijd betalen. De situatie was wat mij betreft heel helder,
betaal zsm de eerste brief ipv te wachten tot gister. Dan was dit allemaal niet nodig geweest.
Op verzoek van Poseidon en om nog enigszins een goede sfeer te behouden heb ik dit topic gesloten.

Zoals eerder aangegeven kan Poseidon zich richten tot de collega's van NS Zakelijk. Feit is echter wel dat men uiteindelijk zelf verantwoordelijk is voor een tijdige betaling. NS stuurt hiervoor meerdere betalingsherinneringen zonder extra kosten. Nog verdere uitstel van betaling of het gespreid betalen van een bedrag is niet mogelijk. Wanneer wij geen betaling ontvangen ondanks onze betalingsherinneringen (per e-mail en post) zal het dossier worden overgedragen aan het incassobureau en zal ook het NS product worden beëindigd. De minimale incassokosten bedragen € 40. Bij het incassobureau kan men een betalingsregeling aanvragen.