beantwoord

Business Card en reizen ICD op persoonlijk OVkaart

Ik heb een Business Card waarop ik van de werkgever niet incidenteel gebruik mag maken van de Intercity Direct waarvoor een toeslag geldt.
Kan ik gebruik maken van de ICD waarbij ik alleen de toeslag betaal met een persoonlijke OV-kaart naast de Business Card voor gewoon reizen?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 1 juni 2018, 15:13

Ja, geen enkel probleem. Bij controle beide kaarten laten zien en even duidelijk aangeven tijdens het overhandigen dat de toeslag op de persoonlijke kaart staat, anders is er kans dat uit automatisme er een correctietarief gerekend wordt op de Businesscard voor het niet hebben van de toeslag voordat de persoonlijke kaart nader bekeken wordt, om daar alsnog de toeslag te vinden.
Bekijk origineel

1 reactie

Ja, geen enkel probleem. Bij controle beide kaarten laten zien en even duidelijk aangeven tijdens het overhandigen dat de toeslag op de persoonlijke kaart staat, anders is er kans dat uit automatisme er een correctietarief gerekend wordt op de Businesscard voor het niet hebben van de toeslag voordat de persoonlijke kaart nader bekeken wordt, om daar alsnog de toeslag te vinden.

Reageer