beantwoord

Business card geen leeftijdskorting

• 21 augustus 2016
  • 6 reacties
  • 560 Bekeken

Niet echt een vraag maar meer iets teleurstellends waar ik gaandeweg ben achter gekomen en nergens vermeld staat.
De business card is echt een heel prettig product. Altijd bij de hand, betalen achteraf. Geen aanschaf kosten, geen. Grote bedragen die staan op te verontrusten.
Helaas heeft ook dit sprookje een nadeel. Er wordt geen rekening gehouden met korting voor leeftijd. Jammer, want men weet alles van de gebruiker. Naam, adres, Leeftijd, reisgedrag.
Deze info staat nergens, ook niet op dit forum. Daarom maar even gemeld.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 22 augustus 2016, 12:30

Hallo arthur11. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb hierover contact gehad met iemand van Business en het klopt inderdaad dat er geen leeftijdskorting verbonden is aan de Business Card. Ik kan dus wel begrijpen dat je dat jammer vindt, maar een duidelijker antwoord dan dit kan ik je op dit moment niet geven. Ik wacht nog op een terugkoppeling waarbij het wat duidelijker wordt uitgelegd. Zodra ik die terugkoppeling heb breng ik je direct op de hoogte!

Ik heb ook een Business Card, maar ik weet dat er een batch Business Cards zijn uitgegeven waar de leeftijd onjuist geprogrammeerd staat in de chip. Ik zou ineens 5 jaar ouder zijn. Ms dat er zoiets ook bij u het geval is en anders begrijp ik direct uw teleurstelling.
Ook heb ik dit voor jou even uit laten zoeken, Loes. Bij consumenten wordt er inderdaad een leeftijd in de chip geprogrammeerd, zodat de kaart automatisch korting kan berekenen, maar dit heeft geen functie op de Business Card.
Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb ook een Business Card, maar ik weet dat er een batch Business Cards zijn uitgegeven waar de leeftijd onjuist geprogrammeerd staat in de chip. Ik zou ineens 5 jaar ouder zijn. Ms dat er zoiets ook bij u het geval is en anders begrijp ik direct uw teleurstelling.
Hallo arthur11. Welkom op het NS Serviceforum!

Ik heb hierover contact gehad met iemand van Business en het klopt inderdaad dat er geen leeftijdskorting verbonden is aan de Business Card. Ik kan dus wel begrijpen dat je dat jammer vindt, maar een duidelijker antwoord dan dit kan ik je op dit moment niet geven. Ik wacht nog op een terugkoppeling waarbij het wat duidelijker wordt uitgelegd. Zodra ik die terugkoppeling heb breng ik je direct op de hoogte!

Ook heb ik dit voor jou even uit laten zoeken, Loes. Bij consumenten wordt er inderdaad een leeftijd in de chip geprogrammeerd, zodat de kaart automatisch korting kan berekenen, maar dit heeft geen functie op de Business Card.
Ik kan het via mijn MCL gewoon uitlezen Laura. Aangezien de mijne op naam staat, staat er ook een geboortedatum op en deze hoort dezelfde te zijn als in de chip. De Business Card niet op naam is zogenaamd anoniem en kent geen geboortedatum, dus de info over de Business Card is niet correct helaas.
Ik had het net iets anders moeten formuleren, excuus. Ik heb mijn eerdere bericht aangepast, Loes.

Wat ik bedoel is dat de leeftijd wel op de OV-chipkaart staat (dus ook geprogrammeerd), dus uitlezen is, zoals je aangeeft, inderdaad wel mogelijk. Alleen ondanks dat de leeftijd geprogrammeerd staat op de kaart heeft het uiteindelijk geen functie. Behalve voor het controleren van identiteit, maar het is niet zoals bij Consumenten dat er automatisch korting wordt berekend.

Advies: Indien je 65+ bent wil ik je adviseren om over te stappen van een Business Card naar een Consumenten OV-chipkaart.
Ah, bedankt voor deze verbetering. Dan is het voor mij duidelijk.

Bedankt Laura.
Eerlijk gezegd misbruik ik de business card een beetje, door mijn hele gezin er een te geven. (Betaal ze wel gewoon privé) Het gemak van 1 keer per maand een afrekening en geen saldo op de kaarten weegt op tegen kaarten voor 4 kinderen. In de trein koop ik wel een railrunner voor ze. Anders zou ik voordat ik een halte heb gereisd al (4 kinderen, 1 vrouw)* 7,50 = 37,50 kwijt zijn, en dat elke paar jaar.

Reageer