beantwoord

Business card met Traject vrij

Goedemiddag,

Ik loop tegen het volgende probleem aan:
Ik heb een business kaart met Traject vrij abonnement voor de reis Haarlem - Den Haag Mariahoeve.
Nu wil ik morgen van Haarlem naar Den Haag Centraal. Omdat dit een prive reis is, wil ik echter niet inchecken met de businesscard van mijn werkgever. Tegelijkertijd wil ik natuurlijk ook niet in Haarlem inchecken met een andere kaart, het grootste deel van mijn reis is immers al betaald. Vroeger kon ik in Haarlem al een papieren kaartje kopen voor het stuk tussen Den Haag Mariahoeve en Den Haag centraal.
Iemand ideeen?

Bedankt.
icon

Beste antwoord door kamcon 21 februari 2015, 18:15

Als er op het perron cico's staan, zou je een e-ticket van Mariahoeve-Centraal kunnen kopen en dan snel op Mariahoeve kunnen uitchecken. Als er geen perron cico's zijn zou je verder met de bus 24 of tram 6 kunnen reizen (omdat wachten op de volgende trein waarschijnlijk langer duurt).

N.b. als je van je werkgever niet met je businesscard privé mag reizen, krijg je ook geen korting als je buiten je traject reist. Een alternatief is dan om privé een dal voordeel abonnement te kopen en dan in Mariahoeve met de businesscard uit te checken en met de privé kaart in te checken. Het wordt dan natuurlijk wel lastig om weer met dezelfde trein verder te reizen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge
Als er op het perron cico's staan, zou je een e-ticket van Mariahoeve-Centraal kunnen kopen en dan snel op Mariahoeve kunnen uitchecken. Als er geen perron cico's zijn zou je verder met de bus 24 of tram 6 kunnen reizen (omdat wachten op de volgende trein waarschijnlijk langer duurt).

N.b. als je van je werkgever niet met je businesscard privé mag reizen, krijg je ook geen korting als je buiten je traject reist. Een alternatief is dan om privé een dal voordeel abonnement te kopen en dan in Mariahoeve met de businesscard uit te checken en met de privé kaart in te checken. Het wordt dan natuurlijk wel lastig om weer met dezelfde trein verder te reizen.
De enige mogelijkheid is de sprinter nemen en in Mariahoeve uitstappen en uitchecken en dan verder reizen met een ander vervoerbewijs.
Hallo Alexander_, kamcon en Pe_pe hebben je het juiste antwoord gegeven. De enige optie in deze situatie is dat je in Den Haag Mariahoeve uitcheckt, en vervolgens met een andere ov-chipkaart/eenmalige ov-chipkaart/e-ticket verder reist richting Den Haag CS.

Groet, Stephan
Goede reis alvast!

Het bericht is zaterdag geplaatst en toen zou de reis morgen plaatsvinden...
Oeps, je bent wat scherper dan ik op de maandagochtend Pe_pe. Correctie: hopelijk is het allemaal gelukt, Alexander_ 😉

Reageer