beantwoord

Business card ov vrij, Amsterdam-Antwerpen

Volgende week reis ik van Amsterdam naar Antwerpen. Ik heb een BC OV-vrij, dus ik kan gratis reizen binnen NL.
Nu vraag ik mij af hoe ik het stuk binnen NL gratis kan reizen en in België zelf kan betalen?

Liefst wil ik niet uitstappen op Roosendaal. Kan ik bij de automaat het product Roosendaal-Antwerpen opladen? En kan ik dit dan zelf betalen? Dit vraag ik omdat ik bij een klassewissel niet kan aangeven dat ik het zelf wil betalen, vind het bot als mijn werkgever deze rekening krijgt.

Ook las ik iets over een NS international kaartje kopen, kan ik daar ook aangeven dat ik in NL vrij kan reizen?
En kan/moet ik ergens op mijn reis nog een keer uitchecken?

Zelfde vragen gelden eigenlijk voor dw terugreis 🙂. Hoe doe ik dit vanuit Antwerpen?
icon

Beste antwoord door Thom 27 juni 2016, 09:33

U hoeft niet uit te stappen of uit te checken in Roosendaal. U koopt bij NSInternational een e-ticket naar Antwerpen en vult voor het Nederlandse traject 100 procent korting in. Alleen het deel in België wordt u dan nog in rekening gebracht. Wel uw bewijs van korting, dus de BD-OV vrij meenemen. U kunt in een bestelling een retour kopen en dat is feitelijk twee keer een enkele reis. Daarmee reist u terug vanuit Antwerpen.

Eventueel is plaatsen op uw mobiel mogelijk voor een reis naar het buitenland. U kunt deze kaart ook op het automaat kopen, let an goed op wat u intoetst. U hoeft nu nergens meer in- of uit te checken. Een poortje opent u met de vierkante code rechts onderaan. Dit moet bij een poortje met Scan Ticket.

https://www.nsinternational.nl
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U hoeft niet uit te stappen of uit te checken in Roosendaal. U koopt bij NSInternational een e-ticket naar Antwerpen en vult voor het Nederlandse traject 100 procent korting in. Alleen het deel in België wordt u dan nog in rekening gebracht. Wel uw bewijs van korting, dus de BD-OV vrij meenemen. U kunt in een bestelling een retour kopen en dat is feitelijk twee keer een enkele reis. Daarmee reist u terug vanuit Antwerpen.

Eventueel is plaatsen op uw mobiel mogelijk voor een reis naar het buitenland. U kunt deze kaart ook op het automaat kopen, let an goed op wat u intoetst. U hoeft nu nergens meer in- of uit te checken. Een poortje opent u met de vierkante code rechts onderaan. Dit moet bij een poortje met Scan Ticket.

https://www.nsinternational.nl
Ha Thom, bedankt voor je antwoord! Dit gaat mij helemaal lukken 🙂 😃

Reageer