beantwoord

Business card per ongeluk opgeladen

Dag ik heb sinds kort een ns business kaart. Heel handig want dan hoef je geen saldo meer op te laden. Nu was ik dat laatst echther vergeten en heb ik toch 50,- opgeladen. Dat saldo gaat er echter nooit meer af want alle reiskosten die ik maak worden via automatische incassodoor mij betaald. NS service gebeld maar die kunnen alleen saldo terugstorten beneden de 30 euro. Mijn vraag is kan mij saldo svp teruggestort worden?
icon

Beste antwoord door Laura NS 7 maart 2016, 16:27

Welkom op het NS serviceforum Rosalie!

Dit kan natuurlijk gebeuren. Het antwoord van Ruud01 klopt wanneer het een persoonlijke of anonieme ov-chipkaart betreft. In het geval van een NS Business card kan je de volgende stappen ondernemen:

1. Je dient je NS-Business Card te blokkeren en een nieuwe kaart aan te vragen. Dit kan je doen via Mijn NS Zakelijk. Een duplicaat is voor een Business Card gratis.
2. Vervolgens kan je contact opnemen met Klantenservice OV-chipkaart (0900-0980) om het saldo van de kaart terug te krijgen op je rekening.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2

Voor meer informatie: https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/zelf-regelen/teruggave-saldo.htm

Ik weet niet zeker of dit ook voor de Business card geld maar ik denk het wel.

Groetjes, Ruud
Reputatie 3
Welkom op het NS serviceforum Rosalie!

Dit kan natuurlijk gebeuren. Het antwoord van Ruud01 klopt wanneer het een persoonlijke of anonieme ov-chipkaart betreft. In het geval van een NS Business card kan je de volgende stappen ondernemen:

1. Je dient je NS-Business Card te blokkeren en een nieuwe kaart aan te vragen. Dit kan je doen via Mijn NS Zakelijk. Een duplicaat is voor een Business Card gratis.
2. Vervolgens kan je contact opnemen met Klantenservice OV-chipkaart (0900-0980) om het saldo van de kaart terug te krijgen op je rekening.
Ok dank! Wel wat omslachtig...

Reageer