beantwoord

Business met dal abonnement - alleen korting bij NS?

• 12 november 2016
  • 3 reacties
  • 519 Bekeken

Ik heb een NS-business card met dal abonnement. Nu constateer ik dat reizen bij andere vervoerders dan NS altijd tegen vol tarief gaan, ook als in incheck in de daluren. Klopt dat? En zo ja, waarom is dat zo?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 13 november 2016, 14:20

https://www.ns.nl/producten/zakelijke-abonnementen/p/zakelijk-dal-abonnement

Hier wordt duidelijk gesproken over korting op reizen bij NS, dus niet bij andere bedrijven. Waarom dat zo is terwijl het abonnement dezelfde prijs heeft als de consumentenvariant Dal Voordeel zou ik ook niet weten.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge
https://www.ns.nl/producten/zakelijke-abonnementen/p/zakelijk-dal-abonnement

Hier wordt duidelijk gesproken over korting op reizen bij NS, dus niet bij andere bedrijven. Waarom dat zo is terwijl het abonnement dezelfde prijs heeft als de consumentenvariant Dal Voordeel zou ik ook niet weten.
Bedankt voor de reactie. Dat stuk had ik ook gelezen, het zou handiger zijn geweest als erbij zou hebben gestaan dat de korting niet geldt bij andere vervoerders.

Nu vraag ik me alleen nog af hoe het zit met overstappen op andere vervoerder in de spits. Als ik voor 6.30 met arriva naar Arnhem reis en daar ga overchecken voor 6.35 kost mijn reis van Ah naar Ut 6,04. Hij geeft dan aan dal en geen lange-afstandskorting. Als ik na 6.35 in Ah ga overchecken (maar ik ben mijn reis begonnen voor 6.30 met Arriva) krijg ik wel lange-afstandskorting en ook daltarief. Reis Ah - Ut kost dan 5,28. Ik zou geen daltarief verwachten als ik na 6.35 overcheck. Iemand ervaringen?
Hallo Tempomat, welkom op het Serviceforum.
Het klopt inderdaad je met het Dal Voordeel abonnement op je Business Card alleen met korting bij NS kunt reizen. Wat betreft je andere vraag, hiervoor heb ik even contact gezocht met onze zakelijke afdeling. Zij ontvangen graag je gegevens even om te kijken wat hier precies aan de hand is. Je kunt dus het beste even contact opnemen met mijn collega's. Dit kan telefonisch via 030 - 300 11 11 of via Facebook of Twitter.

Reageer