businesscard | NS Community
beantwoord

businesscard


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedeavond. Ik heb een vraag. Kan ik samenreiskorting aanzetten op mijn businesscard, als ik samen met een collega reis die flex met daluren abo heeft?

zo ja…. Hoe?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 27 April 2022, 10:09

Bekijk origineel

54 reacties

Badge +3

Ik woon dicht bij eens station dus zou dat even kunnen testen. Ik heb nog een kaart zonder Flex, zal misschien wel nog wat saldo moeten laden om te kijken of ik ook met 40% kan inchecken. Saldo krijg ik dan binnenkort wel terug, kaart verloopt 8 mei. 

Voor reizen op saldo is 6 euro saldo genoeg om in te kunnen checken. https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm

Online wat saldo bestellen kan ook nog (ophalen als bestelling) als het druk is bij de automaat. Dat wordt tegenwoordig meteen op je kaart geladen bij een eerstvolgende NS incheck.

En je hebt dus (met Samenreiskorting actief) 6 euro saldo nodig, maar dat wist je al 😂

Reputatie 7
Badge +3

Ja, maar er staat nog maar €3,87 op. En dat is toch echt niet genoeg. 

Badge +3

Op de mijne staat € 0,00 maar ben vooral benieuwd of de optie Samenreiskorting morgen op een NS kaartautomaat beschikbaar is. Andere vervoerders laat ik maar even buiten beschouwing, haha)

Dat is eigenlijk al voldoende bewijs dat het hele verhaal over Samenreiskorting geschrapt op 27 april 2022 gewoon totaal niet klopt.

Reputatie 5
Badge

De klantenservice op Twitter weet het zelf ook. Hoe kun je nu als reiziger weten wat er wel en niet klopt?
 

 

Reputatie 7
Badge +1

Op de mijne staat € 0,00 maar ben vooral benieuwd of de optie Samenreiskorting morgen op een automaat beschikbaar is.

Maak dan ook vooral even een bewijsfoto.

Automaten krijgen dacht ik maar af en toe een update dus bij zo'n late beslissing zou het me verbazen als die optie op de automaten morgen niet beschikbaar was.

Badge +3

Ik ga ze nu op Twitter even met elkaar confronteren.

Reputatie 7
Badge +3

Op de mijne staat € 0,00 maar ben vooral benieuwd of de optie Samenreiskorting morgen op een NS kaartautomaat beschikbaar is. Andere vervoerders laat ik maar even buiten beschouwing, haha)

Dat is eigenlijk al voldoende bewijs dat het hele verhaal over Samenreiskorting geschrapt op 27 april 2022 gewoon totaal niet klopt.

Inderdaad dit, checken of de optie beschikbaar is op de automaat. Maar als ik het kan laden, wil ik denk ik ook checken wat het doet met inchecken. Normaal kun je volgens mij gewoon Samenreiskorting laden tijdens de spits, je krijgt dan alleen geen 40% korting bij inchecken tijdens de spits. Maar je kunt het dan wel bv om 8:50 laden en pas om 8:55 (of later) inchecken. Dus het zou morgen ook nog zo kunnen zijn dat je het wel kan laden, maar dat je er bij inchecken geen korting mee krijgt. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga ze nu op Twitter even met elkaar confronteren.

Ik heb nu variaties gezien op Twitter van hele dag geldig, niet geldig op Koningsdag en (jouw screenprint) alleen geldig in de daluren. Wat het ook is, geheid dat de HC's het morgen ook niet allemaal weten.

Opeens samenreiskorting voor Koningsdag afschaffen is contractbreuk jegens de houders van abonnementen, en daarmee illegaal. Zie verder: http://voorbeterov.nl/tarieven-ov-chipkaart 

Badge +3

Dat zie je bij het inchechen wel op het schermpje. Vol tarief of Samenreiskorting.

Ik zou het juist in de ‘spits’ (die er niet is) proberen. 😂

Niets tegen Lorena (die het allemaal snel wil laten blokkeren?) of NS maar het is gewoon te laat als je die wijzigingen vandaag pas op je website publiceert.

En dan mensen die tegen een boete aanlopen (die krijgen ze niet, personeel weet ook wel dat het onzin is) verwijst naar “neem maar contact op voor het verschil”

Badge +3

Ik ga ze nu op Twitter even met elkaar confronteren.

Ik heb nu variaties gezien op Twitter van hele dag geldig, niet geldig op Koningsdag en (jouw screenprint) alleen geldig in de daluren. Wat het ook is, geheid dat de HC's het morgen ook niet allemaal weten.

Ik vertrouw blind op @Loes en die zei al Feestdag dus alles geldig (althans geen verschil tussen e-tickets en ov-chipkaart, want geen spits).

Bij Flex Basis of Weekend Voordeel of Weekend Vrij zonder korting doordeweeks (maar Samenreiskorting aan) zoekt het systeem later wel uit wat je moet betalen.

Het zou de NS sieren om voor deze last-minute beslissing niet de Klantenservice lastig te moeten vallen, maar dat hoeft ook helemaal niet want het treinpersoneel vindt het (zover ik weet) allemaal prima dus!

Reputatie 7
Badge +3

Opeens samenreiskorting voor Koningsdag afschaffen is contractbreuk jegens de houders van abonnementen, en daarmee illegaal. Zie verder: http://voorbeterov.nl/tarieven-ov-chipkaart 

Het advies om desnoods een poortje open te trappen om het station in of uit te gaan als Samenreiskorting niet werkt en dan zwart te rijden vind ik veel te ver gaan. 

Reputatie 3

Opeens samenreiskorting voor Koningsdag afschaffen is contractbreuk jegens de houders van abonnementen, en daarmee illegaal. Zie verder: http://voorbeterov.nl/tarieven-ov-chipkaart 

Het advies om desnoods een poortje open te trappen om het station in of uit te gaan als Samenreiskorting niet werkt en dan zwart te rijden vind ik veel te ver gaan. 

Iedereen mag vinden wat hij of zij vind natuurlijk, maar vlak voor een voetbalwedstrijd ineens buitenspel afschaffen levert ook gelazer op. Ik ben het volkomen eens met Rikus in dit geval, dan maar wat ver gaan….

 

Badge +3

 

.

Reputatie 7
Badge +1

Samenreiskorting is online nog steeds te koop. En zonder opmerking dat dat vandaag niet of beperkt zou gelden. Dus is het gewoon de hele dag geldig.

Op twitter beweert NS nu "Koningsdag is hiervan uitgezonderd. Dit is al een langere periode het geval.”

Weet "^AC” niet beter of is dat gewoon gelogen?

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Allen, 
Ik wil jullie even mededelen dat de Samenreiskorting toch wel geldig is op Koningsdag! Excuses voor al deze verwarring! Het is helaas bij ons intern allemaal niet goed gecommuniceerd. Ook op de website is de foutieve informatie inmiddels weggehaald. De Samenreiskorting is de gehele dag geldig op Koningsdag.

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat Samenreiskorting toch gewoon vandaag de hele dag geldig, maar dit is toch gepruts van de bovenste plank. Eerst bij hoog en laag beweren dat het niet geldig is vandaag of alleen in de daluren hier op de community en op Twitter, waarbij informatie op de website op het laatste moment nog wordt aangepast en dan blijkt het nu intern niet goed te zijn gecommuniceerd? Echt, mijn broek zakt hier van af. Dit is geen verwijt naar jou Lorena, want jij krijgt je informatie ook alleen maar van anderen, maar echt ongelooflijk dat zoals als dit gebeurt bij NS. Echt zo ongelooflijk knullig. 

 

Wordt bij het kopen van een Samenreisticket via de reisplanner de tekst ‘muv Koningsdag’ ook nog weggehaald? Want daar staat het nog wel. 

Reputatie 7
Badge +1

Er is inderdaad onduidelijkheid over geweest. Toen stond dit ook nog niet op de website vermeld. Omdat er veel drukte wordt verwacht, is de Samenreiskorting uitgesloten voor de hele dag.

Ik vind dit schandelijk gedrag van NS. Doet mij heel sterk denken aan het topic over oudjaarsdag 2020 toen dat ook op het laatste moment werd gewijzigd.

Echt NS is gewoon haar fatsoen kwijt. Reizigers staan helemaal niet op 1, 2 en 3 maar worden gezien als melkkoe.  

 

Edit: Ik lees nu verder dat het weer is ingetrokken, ik zou toch wel graag willen weten hoe men überhaupt met in het achterhoofd het topic van oudjaarsdag dit nu weer heeft kunnen bedenken.

 

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat NS gezwicht is voor de druk van @rikusspithorst 

Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting is online nog steeds te koop. En zonder opmerking dat dat vandaag niet of beperkt zou gelden. Dus is het gewoon de hele dag geldig.

Op twitter beweert NS nu "Koningsdag is hiervan uitgezonderd. Dit is al een langere periode het geval.”

Weet "^AC” niet beter of is dat gewoon gelogen?

In een latere tweet geeft ^AC aan dat hij/zij het eerder dit jaar uitgezocht had voor een klant en toen is hem/haar dit zo uitgelegd. Net als de rest loog ^AC dus in commissie. 

Badge +3

Er is inderdaad onduidelijkheid over geweest. Toen stond dit ook nog niet op de website vermeld. Omdat er veel drukte wordt verwacht, is de Samenreiskorting uitgesloten voor de hele dag.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat NS gezwicht is voor de druk van @rikusspithorst 

Haha, daarvan is Rikus ook overtuigd😅

SAMENREISKORTING TOCH GELDIG

Onder zware druk van Voor Beter OV heeft de NS besloten, het intrekken van de samenreiskorting voor vandaag alsnog ongedaan te maken. De samenreiskorting is vandaag dus geldig.

Voor Beter OV heeft grof geschut moeten gebruiken om dit gedaan te krijgen. Zelfs een oproep aan reizigers om dan maar te gaan tailgaten of desnoods OV-chipkaartpoortjes open te duwen of trappen was hiervoor noodzakelijk. Ook moest de NS publiekelijk worden gewezen op de contractbreuk die de maatregel inhield alsmede het negeren van de wettelijke plicht om advies te vragen aan de consumentenorganisaties in het LOCOV.

Voor Beter OV betreurt het, dat zulk grof geschut noodzakelijk was om de NS de schandalige maatregel terug te laten draaien. Maar dat het zover moest komen, valt de NS te verwijten, en niet de Maatschappij Voor Beter OV, die door de zeer late aankondiging werd overvallen.

Voor Beter OV nodigt de NS uit, mee te denken over maatregelen die in de toekomst dit soort geharrewar kunnen voorkomen. Duidelijke en tijdige communicatie richting stakeholders moet daarbij voorop staan.

Ik geloof echt niet dat NS gezwicht is voor de zware druk van Voor Beter OV (vallen die eigenlijk wel onder LOCOV?), maar goed… Gerechtigheid (en een boel minder werk voor de Klantenservice, want geen UvB’s)!

Badge +3

Dit is geen verwijt naar jou Lorena, want jij krijgt je informatie ook alleen maar van anderen, maar echt ongelooflijk dat zoals als dit gebeurt bij NS. Echt zo ongelooflijk knullig. 

Wordt bij het kopen van een Samenreisticket via de reisplanner de tekst ‘muv Koningsdag’ ook nog weggehaald? Want daar staat het nog wel. 

Ze hebben daar nog ruim 7 uur de tijd voor (screenshot 16:50):

 

Reputatie 3

Wat ik zelf het meest belangrijke vind is dat het uiteindelijk netjes is teruggedraaid. 

Wie of wat daar voor verantwoordelijk is, zullen we hier vast niet horen maar dat hoeft ook niet.

Inside heb ik begrepen dat het om 1 groot misverstand gaat in de onderlinge communicatie, klein foutje met grote gevolgen (onnodige imagoschade)

Allen een mooie koningsdag gewenst!

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik zelf het meest belangrijke vind is dat het uiteindelijk netjes is teruggedraaid. 

Wie of wat daar voor verantwoordelijk is, zullen we hier vast niet horen maar dat hoeft ook niet.

Inside heb ik begrepen dat het om 1 groot misverstand gaat in de onderlinge communicatie, klein foutje met grote gevolgen (onnodige imagoschade)

Allen een mooie koningsdag gewenst!

Aangezien dit niet de eerste keer is, dat NS dit soort dingen aan de hand heeft gehad, gelijk niet in miscommunicatie in dit geval.

Reputatie 7
Badge +3

Nu nog de twitteraars die door deze miscommunicatie op vol tarief zijn gaan reizen 40% terug betalen.

Badge +3

Nu nog de twitteraars die door deze miscommunicatie op vol tarief zijn gaan reizen 40% terug betalen.

De gemiddelde burger kennende denk ik niet dat ook maar iemand afgezien heeft van Samenreiskorting laden of een e-ticket met korting kopen (dat kon immers gewoon), omdat een ^dakje van NS Webcare op Twitter beweerde dat het niet mocht of niet geldig zou zijn (neem maar contact op voor eventuele compensatie) 🤣

Bij gebruik van een ov-chipkaart/abonnement is ‘op vol tarief gaan reizen’ sowieso niet aan de orde, want er is geen spits.

Reageer