beantwoord

Bussiness card of ns flex?

• 5 mei 2019
  • 7 reacties
  • 492 Bekeken

Ik ben Jaimey,
14 jaar.

Is het mogelijk om voor iemand van mijn leeftijd een ns flex kaart of een ns bussiness kaart aan te schaffen?
icon

Beste antwoord door Thom 5 mei 2019, 19:20

Helaas niet, je moet achttien zijn, Je bent minderjarig en omdat Flex met betalen achteraf werkt, heeft NS weinig mogelijkheden die te innen als je nog geen achttien bent. NS en jij kunnen geen contract als Flex afsluiten. Er is ook geen mogelijkheid om dit via een garantstelling van bijvoorbeeld je ouders te doen.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Helaas niet, je moet achttien zijn, Je bent minderjarig en omdat Flex met betalen achteraf werkt, heeft NS weinig mogelijkheden die te innen als je nog geen achttien bent. NS en jij kunnen geen contract als Flex afsluiten. Er is ook geen mogelijkheid om dit via een garantstelling van bijvoorbeeld je ouders te doen.
Reputatie 7
Badge +3
Beiden kunnen niet door personen onder de 18 afgesloten worden.
Badge +3
Welkom bij de NS Community Jaimey!

Ik vind dit een hele goede vraag, maar voor Flex is het (voorlopig) een dikke NEE.

Daarvoor moet je meerderjarig zijn, Je moet zelf de contracthouder zijn, en minderjarigen mogen volgens de wet geen contracten afsluiten of reizen op rekening, wat Flex eigenlijk is (achteraf betalen dus).

Voor een NS Business Card (beschikbaar gesteld door een werkgever of zo) weet ik het niet eigenlijk.

Die zou die jou gewoon in bruikleen kunnen geven... als je die nodig hebt om vakken te vullen bij een supermarkt of zo (want geen eigen vervoer)

Dan kán een werkgever dat misschien regelen voor je. Maar jijzelf in ieder geval niet dus.
Kan ik wel op een bepaalde manier een abonnement nemen op mijn persoonlijke ov.
Reputatie 7
Badge +4
Een traditioneel abonnement kun je wel nemen. Je moet een betaalrekening hebben waar je geld vanaf kunt schrijven.Verstandig is dat je je ouders/verzorgers vraagt het van hun rekening af te halen. Formeel moeten je ouders of verzorgers je wel toestemming geven voor een abonnement. Leuk of niet, je bent volgens de wet handelingsonbekwaam als je veertien bent.

Een Dalvoordeelabonnement betaal je ook voor een jaar vooruit, dus dat levert geen problemen op met onverwachte rekeningen.
Hallo Jaimeynoort en welkom bij onze community,

Ik zie dat je bent geholpen. Weet je al welk abonnement het gaat worden?
Badge +3
Een traditioneel abonnement kun je wel nemen. Je moet een betaalrekening hebben waar je geld vanaf kunt schrijven.Verstandig is dat je je ouders/verzorgers vraagt het van hun rekening af te halen. Formeel moeten je ouders of verzorgers je wel toestemming geven voor een abonnement.
Afsluiten van een (klassiek) abonnement door een minderjarige lukt niet. Dat moet dus gedaan worden door een meerderjarige (een van je ouders bijvoorbeeld) die dan contracthouder wordt.

Die meerderjarige vult vervolgens bij de bestelling de gegevens van de kaarthouder in, en betaalt de kosten (via iDeal vanaf een willekeurig IBAN, dat kan natuurlijk ook jouw rekening zijn).

Uiteraard kan je zelf ook gewoon de gegevens van een van je ouders invullen, mits je daarvoor toestemming hebt.

Reageer