beantwoord

Bussinesscard eerste of tweede klasse

Ik heb een bussinesscard eerste klasse. Op de automaat krijg ik geen klassewissel meer als mogelijkheid. Dus als ik voor de kosten tweede klasse wil reizen is dat niet mogelijk.
Als ik de kaart op tweede klasse zet, dan wordt hij bij controle in de eerste klasse naar eerste klasse gezet. Als ik niet gecontroleerd word blijf ik tweede klasse betalen.
Is het dan verstandig om de kaart standaard op tweede klasse te zetten. Dan betaal je nooit teveel.
icon

Beste antwoord door Henk_NL 3 maart 2017, 00:52

Wanneer u in de eerste klasse wordt geregistreerd tijdens controle, terwijl er in de 'backend' (administratie) geen reisrecht eerste klasse bekend is (zoals een klassewissel), dan volgt er een correctietarief. Een soort 'boete'. Daarnaast is het technisch geen probleem om te achterhalen hoe vaak u ten onrechte eerste klasse rijdt en zou daarop blokkering kunnen volgen van de kaart wegens misbruik.

Een klassewissel gaat voor een businesscard het snelste via de website of NS App.

Bekijk origineel

10 reacties

Goedenavond martin jan, en welkom op het forum.

Ik zal het even voor je moeten navragen hoe dit zit. Ik weet niet precies wat de instructies zijn voor de conducteurs bij zo'n geval. Zodra ik meer weet kom ik bij je terug.
Wanneer u in de eerste klasse wordt geregistreerd tijdens controle, terwijl er in de 'backend' (administratie) geen reisrecht eerste klasse bekend is (zoals een klassewissel), dan volgt er een correctietarief. Een soort 'boete'. Daarnaast is het technisch geen probleem om te achterhalen hoe vaak u ten onrechte eerste klasse rijdt en zou daarop blokkering kunnen volgen van de kaart wegens misbruik.

Een klassewissel gaat voor een businesscard het snelste via de website of NS App.
Reputatie 4
Ik moet zeggen dat die correctietarieven wel erg laag zijn vergeleken met de boete van €50 die een reguliere klant zou krijgen, persoonlijk vind ik t een beetje scheef.
Bedankt voor je antwoord Henk_NL, ik heb hetzelfde antwoord gekregen toen ik het heb uitgevraagd.
Reputatie 1
wat verstaan jullie onder correctietarief? is dat het verschil tussen een 2e klas en 1e klas prijs?
Nee: http://www.ns.nl/klantenservice/betalen/correctietarieven.html
Reputatie 1
dank Henk_NL, ik zie dat het maar een tientje kost. nou dan reis ik voortaan maar 1e klas met een 2e klas reisrescht op de kaart.
Ik hou niet van schoolmeesteren, maar lees dan wel eventjes wat ik hierboven schreef alsjeblieft, om te voorkomen dat wij het straks gedaan hebben bij problemen:

Henk_NL schreef:

Daarnaast is het technisch geen probleem om te achterhalen hoe vaak u ten onrechte eerste klasse rijdt en zou daarop blokkering kunnen volgen van de kaart wegens misbruik.

Dat tientje is overigens alleen bij Traject Vrij, anders is het al 20 euro.
Reputatie 1
Henk_NL schreef:

Lees dan wel eventjes wat ik hierboven schreef alsjeblieft, om te voorkomen dat wij het straks gedaan hebben bij problemen:

Henk_NL schreef:

Daarnaast is het technisch geen probleem om te achterhalen hoe vaak u ten onrechte eerste klasse rijdt en zou daarop blokkering kunnen volgen van de kaart wegens misbruik.

heb een traject vrij, dus maar een tientje.

Dat tientje is overigens alleen bij Traject Vrij, anders is het al 20 euro.

Reputatie 1
dus bij een business card houder, berekenen jullie een tientje of 20 euro en wanneer iemand een 2e klas kaartje heeft verwijzen jullie ze door naar de 2e klas zonder een uvb uit te schrijven? erg vreemd hoor.

Reageer