beantwoord

combinatie NS business card en weekend vrij kaart

• 19 september 2014
  • 3 reacties
  • 936 Bekeken

situatie voor de chipkaart: via m'n werkgever had ik een jaartrajectkaart (Schiedam - Leiden) waarbij je buiten het traject met 40 % korting kon reizen. als ik b.v. van Schiedam naar Den Helder wilde reizen kocht ik op Schiedam een kaartje Leiden-Den Helder met 40 % korting (door het beginstation te veranderen van Schiedam naar Den Helder) en klaar.

sinds augustus heb ik nu via m'n werk een een NS business card (voor hetzelfde traject); helaas heeft de werkgever besloten dat ik op deze kaart alleen binnen m'n traject mag reizen, ik mag dus b.v. geen tegoed op de kaart zetten of een extra abonnement.

Omdat ik toch regelmatig buiten m'n traject reis en vaak in het weekend heb ik een apart abonnement genomen en wel weekend vrij (met dus 40 % korting in de daluren doordeweeks).

nu het probleem: als ik doordeweeks van Schiedam naar b.v. Den Helder wil reizen check ik op Schiedam in met m'n business card maar hoe moet het dan op het traject Leiden Den Helder ? moet ik dan snel op Leiden uitstappen, uitchecken en met de andere kaart inchecken en hopen dat de trein nog niet is weggereden ?

Of kan ik op m'n weekend vrij kaart in Schiedam het traject Leiden-Den Helder laden en dan inchecken op Schiedam en uitchecken op Den Helder of wordt dan de ritprijs vanaf Schiedam berekend ? en als dit kan, dan moet ik wel op Schiedam inchecken met m'n business card maar ik neem aan dat ik dan niet op Den Helder moet uitchecken, maar dan gewoon op de terugweg weer in Schiedam uitchecken ?

ik hoop dat het probleem duidelijk is
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 19 september 2014, 15:09

Welkom op het NS serviceforum Peter! Leuk dat je het gevonden hebt.

nu het probleem: als ik doordeweeks van Schiedam naar b.v. Den Helder wil reizen check ik op Schiedam in met m'n business card maar hoe moet het dan op het traject Leiden Den Helder ? moet ik dan snel op Leiden uitstappen, uitchecken en met de andere kaart inchecken en hopen dat de trein nog niet is weggereden ?

De situatie die je hier schetst klopt. Je dient met je Business Card uit te checken op Leiden Centraal en vervolgens dien je je Weekend Vrij in te checken. Als je namelijk op Schiedam Centrum met je Weekend Vrij incheckt op een moment waarop je geen vrij reizen hebt, zal je de ritprijs voor dat traject (Schiedam - Den helder) met 40% korting of vol tarief gaan betalen. Hierbij is het inderdaad net mazzel hebben dat je de trein weer op tijd in kan stappen, want anders zal je met de volgende trein mee moeten. Hopelijk weet je voldoende en anders lees ik het graag!
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op het NS serviceforum Peter! Leuk dat je het gevonden hebt.

De situatie die je hier schetst klopt. Je dient met je Business Card uit te checken op Leiden Centraal en vervolgens dien je je Weekend Vrij in te checken. Als je namelijk op Schiedam Centrum met je Weekend Vrij incheckt op een moment waarop je geen vrij reizen hebt, zal je de ritprijs voor dat traject (Schiedam - Den helder) met 40% korting of vol tarief gaan betalen. Hierbij is het inderdaad net mazzel hebben dat je de trein weer op tijd in kan stappen, want anders zal je met de volgende trein mee moeten. Hopelijk weet je voldoende en anders lees ik het graag!
Geldt deze situatie nog steeds? Het is niet mogelijk om een Weekend Vrij abonnement te hebben op een Traject Vrij van een NS Business Card?
Reputatie 7
Geldt deze situatie nog steeds? Het is niet mogelijk om een Weekend Vrij abonnement te hebben op een Traject Vrij van een NS Business Card?
Een particulier abonnement (weekend vrij) kan niet op een business card. De situatie is dus nog steeds dat je 2 ov-chipkaarten nodig zult hebben. Bij een weekend-vrij abonnement krijg je een gratis chipkaart bij.

Reageer