beantwoord

correctietarief reis zonder geldig reisrecht

• 15 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 687 Bekeken

Hallo allemaal, zojuist zie ik in mijn NS zakelijk reizen overzicht dat ik een reis “correctietarief reis zonder geldig reisrecht” heb gemaakt.

Naar mijn beste weten heb ik netjes gereisd, het was wel mijn eerste reis met de NS business card. Wat kan dit zijn? Er staat nu in eens een tarief van bijna eur 50,00.

groet, fabian
icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 oktober 2018, 16:05

Update: Via mijn collega's bij de zakelijke afdeling zijn we er achter gekomen dat het veroorzaakt werkt door een incheck bij een andere vervoerder, terwijl er gereisd was met de NS. Bij controle werd er daardoor (achteraf) geen vervoerbewijs geconstateerd, met de €50 'boete' als gevolg. Dit is door mijn collega's gecorrigeerd en zal bij de eerstvolgende factuur gecrediteerd worden.

Voor de meelezers: Wanneer er iets vreemds geconstateerd wordt op een zakelijke factuur of bij de transacties via een Mijn NS Zakelijk abonnement, is het verstandig om daarvoor rechtstreeks contact op te nemen met de Klantenservice van onze NS Zakelijk afdeling. Deze kan bereikt worden via 030 300 1111.
Bekijk origineel

5 reacties

Goedenavond fabianchang en welkom bij de NS Community!

Ik heb het even nagevraagd bij onze zakelijke afdeling, wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat je in de 1e klas hebt gereisd zonder een 1e klas reisrecht. Een conducteur kan dat namelijk ten tijde van het scannen niet zien. Dit wordt vervolgens achteraf bekeken en in dit geval 'beboet'.

Als je mij een privébericht stuurt (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, e-mail adres en OV-chipkaartnummer, dan gaan mijn collega's voor je kijken wat er precies is gebeurd.

Je kunt eventueel ook zelf contact op nemen met onze Zakelijke afdeling, als dat je voorkeur heeft. Die kun je bereiken via 030 300 11 11!
Goedemorgen Stijn,

Ik stuur je een prive bericht.

Groet, Fabian
Update: Via mijn collega's bij de zakelijke afdeling zijn we er achter gekomen dat het veroorzaakt werkt door een incheck bij een andere vervoerder, terwijl er gereisd was met de NS. Bij controle werd er daardoor (achteraf) geen vervoerbewijs geconstateerd, met de €50 'boete' als gevolg. Dit is door mijn collega's gecorrigeerd en zal bij de eerstvolgende factuur gecrediteerd worden.

Voor de meelezers: Wanneer er iets vreemds geconstateerd wordt op een zakelijke factuur of bij de transacties via een Mijn NS Zakelijk abonnement, is het verstandig om daarvoor rechtstreeks contact op te nemen met de Klantenservice van onze NS Zakelijk afdeling. Deze kan bereikt worden via 030 300 1111.
dank je wel @Stijn NS voor de uitleg en de correctie
Het blijft vreemd. Gewoon gekocht kaartje is overal geldig. Beetje overbodig verschillende palen... ik betaal NS als ik daar kaartje koop, maar reis overal ... blijft gek om zo streng met abonnementen om te gaan...

Reageer