deel reizen buiten traject NS Business Card

Ik heb een NS Business Card met daarop het traject Hilversum - Zaandam. Hiervoor dien ik wel iedere reis in- en uit te checken. Mijn werkgever accepteert op deze card geen (privé-) reizen buiten dit traject. Nu wil ik reizen van Hilversum naar Schiphol, hoe moet ik dit vormgeven? Moet ik in Hilversum inchecken, in Duivendrecht of Amsterdam Zuid uitstappen, snel uitchecken met de NS Business Card en vervolgens snel inchecken met de persoonlijke chipcard (waar staan op deze stations de in- en uitcheckpalen?) en hopen dat mijn trein nog niet verder is gereden??

Ik hoor graag van u een hoe bovengenoemde casus klantvriendelijk zou kunnen worden opgelost…
Vr.gr,
Milko

4 reacties

De casus zou klantvriendelijk kunnen worden opgelost als de NS de mogelijkheid zou bieden om voor de variabele kosten van de reizen buiten het traject een ander (bijvoorbeeld uw eigen) rekeningnummer te hanteren dan voor de vaste kosten van het abonnement die door uw werkgever worden betaald. Helaas wil de NS hier niet aan, waardoor het in de praktijk vermoedelijk neer zal komen op uitstappen, uitchecken, uitzwaaien en wachten op de volgende trein.
Badge
theofiel heeft helaas gelijk! Heel veel mensen (niet alleen met een businesscard) lopen hier tegen aan, maar NS lijkt niet van plan te zijn om iets te veranderen...
Op dit moment komt het daar wel op neer. Uitchecken op het laatste station dat binnen je traject valt, en daar inchecken met je eigen kaart.
Reputatie 4
Badge
Op dit moment komt het daar wel op neer. Uitchecken op het laatste station dat binnen je traject valt, en daar inchecken met je eigen kaart.

Wat is dan het laatste station binnen het traject Hilversum - Zaandam als je naar Schiphol reist?

Volgens de reactie van Hessel: Link geldt hiervoor een 10 tariefeenheden regel. Op basis daarvan zou je wel zonder extra kosten naar Duivendrecht kunnen reizen. Voor Amsterdam Zuid zullen wel extra kosten in rekening worden gebracht.

Ik zou aan Milko willen adviseren dit eerst goed uit te zoeken en eventueel met de werkgever af te stemmen.

Reageer