Dubbele (& onterechte) boete

• 3 februari 2017
  • 7 reacties
  • 473 Bekeken

In de rechtbank kan je in Nederland niet twee keer gestraft worden voor hetzelfde feit. Bij de NS kennelijk wel.

Een aantal dagen geleden heb ik mijn gebruikelijke treinreis weer gedaan. De betreffende ochtend is er ook een kaartcontrole uitgevoerd en daarbij bleek alles OK te zijn. Op mijn NS heeft gedurende de eerste dagen gestaan "onbekend" als vertrekpunt van de reis en niet "in- en uitchecken nog niet afgerond", welke gebruikelijk is als je bent vergeten in- of uit te checken. Het uitcheckstation stond wel goed in het overzicht.
Een paar dagen later heeft de NS haar administratie bijgewerkt en daarbij zowel het onbekende vertrekstation als het bekende eindpunt verwijderd. Vervolgens worden er zelfs twee boetes opgelegd, nl. a 18,87 en a 42,45. Dit komt op mij over als dubbelop en bovendien in deze zijn beide niet terecht. Het lijkt er op dat ik (dubbel) moet betalen omdat de NS haar administratie niet op orde heeft.
Bovendien is het vertrekstation wel heel gemakkelijk na te gaan omdat ik altijd over het zelfde traject rijd. Ook de uitgevoerde kaartcontrole op het zelfde traject zou toch in de administratie terug te vinden moeten zijn? Wellicht kan het bovenstaande gecorrigeerd worden, zeker voor een vaste klant.

NB. Graag alleen reacties van NS-personeel

M.v.g.,

Raymond
klant-ID 3528************

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Mag ik als niet-NS-personeel je wel adviseren je chipkaartnummer niet op een openbaar forum te vermelden?
Reputatie 6
Badge +2
Bedoel je een expliciete boete, of een onduidelijke post op een factuur, of een onverklaarbare vermindering van het saldo op de kaart, of wat? bijdragevandennis
Welkom op het forum bigRay!

Het verwerken van deze reis lijkt inderdaad niet helemaal goed te zijn gegaan. Aan de hand van je kaartnummer (die ik inmiddels uit de openingspost verwijderd heb) zie ik dat je met een NS-Business Card hebt gereisd. Ik wil je daarom aanraden om contact op te nemen met onze zakelijke afdeling. Tot 10 dagen na de gemaakte reis kan het tarief gecorrigeerd worden. NS Zakelijk is bereikbaar op het telefoonnummer 030 300 11 11 of via mail door het gebruik van dit contactformulier. Mijn excuses voor het ongemak!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum NS-Business Card, omdat je vraag daar het beste tot zijn recht komt.
Ik zie toch echt nog een 'Klant-ID' staan in de openingspost wat een 3528-nummer is, dus een OVCP? 🙂
Dank je voor de oplettendheid, Henk_NL!
Welkom op het forum bigRay!

Het verwerken van deze reis lijkt inderdaad niet helemaal goed te zijn gegaan. Aan de hand van je kaartnummer (die ik inmiddels uit de openingspost verwijderd heb) zie ik dat je met een NS-Business Card hebt gereisd. Ik wil je daarom aanraden om contact op te nemen met onze zakelijke afdeling. Tot 10 dagen na de gemaakte reis kan het tarief gecorrigeerd worden. NS Zakelijk is bereikbaar op het telefoonnummer 030 300 11 11 of via mail door het gebruik van dit contactformulier. Mijn excuses voor het ongemak!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum NS-Business Card, omdat je vraag daar het beste tot zijn recht komt.

Dag Inge,

Bedankt voor je advies! Ik heb deze ook direct opgevolgd, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen (anders dan de automatische ontvangstbevestiging). Kan jij wellicht in deze nog iets betekenen?

NB. Het betreft dus de reisdatum 19-01-2017

Alvast dank,

Raymond
Als ik het goed begrijp heb je het contactformulier ingevuld en geen reactie ontvangen?

Reageer