beantwoord

Feestdagen en Ns Business

Badge +3
Dit is echt te gek voor woorden..

Net als het geneuzel op Goede Vrijdag (NS maakt er een feestdag van maar bijna iedereen moest gewoon werken) met alle gevolgen van dien (Weekend Vrij werkt niet, ICd toeslag gerekend, etc...)

..is tweede paasdag je NS Business Business Card ineens niet geldig (want dat is geen werkdag)?
Of lees ik iets verkeerd en heeft ^MB het mis? Ik hoop van wel... !

icon

Beste antwoord door Iris NS 2 april 2018, 12:27

Ik snap inderdaad dat dit verwarrend en kort door de bocht overkomt. Ik heb de conversaties even opgezocht en ik zie dat deze reiziger eerst een vraag stelde over zijn Studentenreisproduct en daarna over de NS-Business card. Ik weet dus niet op welk abonnement de laatste tweet van Noah slaat. Er had wat eerder doorgevraagd moeten worden om aannames te voorkomen. Aan het eind van de conversatie wordt ook naar meer gegevens gevraagd zodat er een goed antwoord gegeven kan worden.
Het ligt dus inderdaad aan je abonnement dat je op je NS-Business card hebt staan of je vandaag gratis of met korting kan reizen.

Hier en hier vind je de Twitter conversaties.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Wat voor abonnement staat er op die BC? Je kunt toch alleen maar Trein Vrij, Altijd Vrij (dus ook op 2 de paasdag) of Dal (alleen korting hebben)? Er bestaat toch geen abonnementsvorm voor de BC zoals Weekend Vrij??
Met de NS Businesscard heb je de volgende mogelijkheden:

- Rijden op rekening - factuur achteraf
- Dal abonnement - 40% korting in daluren
- Traject Vrij
- Trein Vrij
- OV Vrij

Dus het is wel belangrijk te weten welk abonnement er op de BC kaart staat voordat je kunt oordelen of het gratis is of niet.

Daar wordt hier totaal niet naar gevraagd in het gedeelte van de communicatie welke hier zichtbaar is gemaakt.
Dal Vrij bestaat ook op BC, al staat dat niet als apart product op de kaart maar vindt correctie naderhand plaats in de backoffice. Is niet als abonnement af te sluiten maar is voor intern gebruik ((familie van) spoorpersoneel/post actief e.d.).
Reputatie 7
Badge +3
Er staat dat-ie normaal in het weekend gratis reist. Volgens mij is er geen abonnement waarmee je normaal in het weekend gratis reist, maar niet op feestdagen.
Waarschijnlijk dus dalabonnement met als gedachte achter de vraag of morgen als feestdag/weekenddag wordt gezien en reizen dus de hele dag als in de daluren kan.
Ik snap inderdaad dat dit verwarrend en kort door de bocht overkomt. Ik heb de conversaties even opgezocht en ik zie dat deze reiziger eerst een vraag stelde over zijn Studentenreisproduct en daarna over de NS-Business card. Ik weet dus niet op welk abonnement de laatste tweet van Noah slaat. Er had wat eerder doorgevraagd moeten worden om aannames te voorkomen. Aan het eind van de conversatie wordt ook naar meer gegevens gevraagd zodat er een goed antwoord gegeven kan worden.
Het ligt dus inderdaad aan je abonnement dat je op je NS-Business card hebt staan of je vandaag gratis of met korting kan reizen.

Hier en hier vind je de Twitter conversaties.
Reputatie 6
Badge +1
De links doen het niet. Maar wat is de conclusie? Met de Dal Businesscard (van NS mensen) is er vandaag toch spits? Of niet?
De conversaties kun je alleen lezen als je inlogt op Twitter helaas. Ook als je een met een NS-business Dal abonnement reist, krijg je beide Paasdagen de hele dag 40% korting.
Dan zou je verwachten dat je met Dal vrij op een BC idd de hele dag gratis reist.
@Henk_NL de mogelijkheid van dalvrij voor gezinsleden van medewerkers van NS liet ik buiten beschouwing aangezien dat uiteraard maar een selectieve groep is.

Reageer