beantwoord

Forse verhoging eigen bijdrage NS Business card 1e klas

• 8 december 2016
  • 9 reacties
  • 691 Bekeken

Ik heb vandaag een mail gekregen van onze HR afdeling waarbij aangekondigd wordt dat de eigen bijdrage voor een business card 1e klas door NS wordt verhoogd van nu 92,67 naar 317,83!!!! Een verhoging van 344%!!! Ik vind dit echt een absurde verhoging! Moet ik dan maar weer met de auto gaan? Kan NS deze gigantische prijsverhoging uitleggen?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 8 december 2016, 12:52

Onze prijzen stijgen inderdaad, gemiddeld met 0,49%. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je abonnement niet met 344% is gestegen. De werkgever bepaald zelf wat voor eigen bijdrage de werknemer moet betalen voor de reizen die gemaakt zijn. Meestal doet de werkgever dit wel in overleg met de werknemer.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2
De werkgever bepaalt de eigen bijdrage, lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +3
De NS kent inderdaad niet zoiets als een eigen bijdrage voor de Business Card. Ik zou even een mailtje terug naar HR sturen 🙂
Hallo Ronald D en welkom op het NS Serviceforum,

Zoals Dennis al aangaf kan alleen de werkgever de eigen bijdrage wijzigen. Je kan dus het beste even navraag doen bij je werkgever waarom dit gewijzigd gaat worden.
Dank voor jullie reactie. In de mail die wij hebben ontvangen staat echter expliciet vermeld: . Deze eigen bijdrage (die inderdaad door onze werkgever wordt verrekend met het salaris) verandert in 2017. Omdat er afgelopen jaar door medewerkers met een 1e klas kaart veel meer is gereisd dan verwacht, heeft de NS de prijs verhoogd. Dus.........die verhoging komt van NS.......
Reputatie 4
Tja, als meer veel meer gereisd wordt dan verwacht gaat de prijs omhoog. Dat lijkt me niet onlogisch.
Onze prijzen stijgen inderdaad, gemiddeld met 0,49%. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je abonnement niet met 344% is gestegen. De werkgever bepaald zelf wat voor eigen bijdrage de werknemer moet betalen voor de reizen die gemaakt zijn. Meestal doet de werkgever dit wel in overleg met de werknemer.
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet niet precies hoe het zit met die zakelijke contracten, maar kan het niet zo zijn dat de werkgever bijvoorbeeld verwacht x tariefeenheden per jaar te gaan reizen en daar een contract voor bij NS afsluit, waarbij de medewerkers gewoon onbeperkt kunnen reizen. De extra gereisde tariefeenheden (als er dus meer dan x wordt gereisd) worden dan na afloop van het jaar gefactureerd.
Als dan blijkt dat er veel meer dan x is gereisd, kan zo'n bedrag behoorlijk oplopen en kan ik me voorstellen dat de werkgever dan meer bijdrage van z'n werknemers vraagt.
Ik heb vandaag een mail gekregen van onze HR afdeling waarbij aangekondigd wordt dat de eigen bijdrage voor een business card 1e klas door NS wordt verhoogd van nu 92,67 naar 317,83!!!! Een verhoging van 344%!!! Ik vind dit echt een absurde verhoging! Moet ik dan maar weer met de auto gaan? Kan NS deze gigantische prijsverhoging uitleggen?

Ronald D, ik kreeg eenzelfde mail en ik vermoed dat wij even naar onze HR afdeling moeten. Daarnaast zal ik een BUZZ oproep plaatsen wie hier nog meer de dupe van is.
Badge +3
Ik heb ook het idee dat dit iets is dat tussen de werkgever en de werknemers geregeld wordt. Dit soort afspraken kunnen in een CAO staan bij de secundaire arbeidsvoorwaarden. Of ze zijn besproken in de OR van het bedrijf. Ik zou contact opnemen met de OR.

Reageer