beantwoord

Gebruik opgezegde Business Card

• 31 maart 2017
  • 15 reacties
  • 1212 Bekeken

Ik heb onlangs de Business Card van mijn vorige werkgever opgezegd. Nu wil ik een nieuw NS abonnement aanschaffen, maar vind ik het zonde om een nieuwe OV chipkaart aan te vragen als ik mijn oude Business Card hier nog heb liggen. Kan/mag ik een nieuw, niet zakelijk abonnement op mijn oude Business Card zetten? Op http://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/ns-business-card-opzeggen.html las ik het volgende: "Na deze datum kunt u de NS-Business Card blijven gebruiken als OV-chipkaart. U reist dan op saldo." Maar dat vond ik nog niet duidelijk genoeg... Hopelijk kunnen jullie mij uitsluitsel geven.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 31 maart 2017, 21:14

Heb nog even navraag gedaan bij NS Business en het is sterk af te raden. Gewoon overstappen op een nieuwe kaart dus. Je kan bijvoorbeeld wel saldo laden maar het er niet afhalen. En de reisgegevens worden ook niet meer zichtbaar in een mijn-omgeving.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bij een nieuw consumentenabonnement krijgt u meestal de chipkaart gratis.
Badge
Als je er saldo op kunt zetten, kun je er ook een abonnement op zetten. Althans, dat lijkt mij logisch... Maar 100% zeker weet ik het ook niet!
Voor het geval je geen geld uit wilt geven aan een nieuwe ov-chipkaart: die is gratis bij een NS-abonnement.
Dat leek mij ook... Maar bij het bestellen kreeg ik de melding "U kunt dit product niet aanvragen op een NS-Business Card." Blijkbaar had ik eerder niet ver genoeg doorgeklikt... Lijkt niet te kunnen dus.

Daarnaast ging het me niet alleen om het geld, maar voornamelijk om het feit dat ik nu een week moet wachten... Overigens staat er echt dat ik €7,50 moet betalen voor een nieuwe kaart...
Wanneer je via de webshop een abonnement bestelt met nieuwe ov-chipkaart dan is de kaart gratis. Wat probeer je te bestellen?
Heb nog even navraag gedaan bij NS Business en het is sterk af te raden. Gewoon overstappen op een nieuwe kaart dus. Je kan bijvoorbeeld wel saldo laden maar het er niet afhalen. En de reisgegevens worden ook niet meer zichtbaar in een mijn-omgeving.
Reputatie 3
Ik heb een vergelijkbare situatie waarbij er reizen op saldo op de businesscard staat en inmiddels de kaart is verlopen. Bij de servicebalie wordt alleen een äanvraag voor vervangende kaart" verstrekt. Ik wil geen nieuwe kaart, maar het resterende bedrag gewoon terug. Hoe moeilijk kan dat zijn?
@HenkK, wat is de einddatum van deze kaart?
Reputatie 3
@Yvonne NS, Er staat geen einddatum op, maar toen ik hem laatst wilde gebruiken werd aangegeven dat deze verlopen is. Er staat nog saldo op. De businesscard geldigheidsdata op het zichtbewijs zijn van 2012.
Hoi HenkK, je kunt het saldo van je verlopen NS Business Card terugvragen bij de NS Servicebalie wanneer het een saldo betreft dat onder de €30,00 is. Mocht het saldo boven de €30,00 zijn dan kun je het bij Klantenservice OV-chipkaart terugvragen door je NS Business Card op te sturen in combinatie met dit formulier.
Reputatie 3
Ik neem aan dat dit kostenloos is?
Reputatie 3
Kan ik het saldo laten overzetten op een ov chipkaart die nog wel geldig is?
Reputatie 7
Badge +4
.......
Dit is niet kosteloos HenkK, er zal €1 administratiekosten in rekening worden gebracht. Het overzetten is wel kosteloos tot een bedrag van €30. Ik wil je aanraden naar een NS Servicebalie te gaan, zij kunnen beide zaken voor je in orde maken.
Reputatie 3
@Miriam NS: Ik ging vandaag naar de NS Servicebalie om het saldo over te laten zetten maar dat was geen succes. Zij konden niets met mijn verlopen kaart doen. Ook niet het bedrag overzetten op de niet verlopen kaart die ik heb. Er werd mij een formulier uitgereikt voor een vervangende kaart, maar ik wil helemaal geen vervangende kaart. Ik heb meer dan genoeg OV chipkaarten (stuk of 7). Hoe lossen we dit op?
Als ze je bij de balie niet hebben kunnen helpen zou ik je het formulier aanraden dat mijn collega je eerder aangeraden heeft.

Reageer