beantwoord

Geen pasfoto op persoonlijke businesscard

• 17 februari 2017
  • 3 reacties
  • 1713 Bekeken

Hallo,

Waarom zijn sommige persoonlijke businesscards niet voorzien van een pasfoto ? Deze zijn op naam gesteld en niet op bedrijf (geen afdelingskaart). Mag een controleur dan om een ID-bewijs vragen ter controle van de naam van de houder ?
Ik neem aan dat deze persoonlijk zijn en niet gebruikt mogen worden door derden.
icon

Beste antwoord door Chiel NS 17 februari 2017, 16:55

Goedemiddag FerryMeijer, en welkom op het forum.

Ik heb het even voor je nagevraagd, het heeft ermee te maken dat je een Business Dal voordeelabonnement ook op een afdelingskaart kan zetten. Daarom is het voor Dal Voordeel kaarten niet nodig om een foto op de kaart te hebben.
Bekijk origineel

3 reacties

De exacte reden kan ik u helaas niet geven, maar bij de Business Card en BC Dal staat er geen pasfoto op en alleen een naam. Het rijdend personeel snapt dit ook niet helemaal, maar als er twijfel bestaat over de identiteit van de reiziger, bv een jongeman van 18 overhandigd een kaart met een geboortedatum van 1960 zal er een identiteitsbewijs gevraagd worden om de identiteit vast te stellen.
Ook al is de kaart niet voorzien van een pasfoto mag de kaart idd niet worden uitgeleend.
Vooral leuk als er ook geen geboortedatum op staat ..... 🙂 Straks ook nog geslacht eraf.
Goedemiddag FerryMeijer, en welkom op het forum.

Ik heb het even voor je nagevraagd, het heeft ermee te maken dat je een Business Dal voordeelabonnement ook op een afdelingskaart kan zetten. Daarom is het voor Dal Voordeel kaarten niet nodig om een foto op de kaart te hebben.

Reageer