beantwoord

Geld terug bij NS Business Card

• 24 december 2016
  • 4 reacties
  • 725 Bekeken

Waarom duurt het zolang voordat ik geld terug kan vragen bij vertraging met NS Business Card? Ik krijg telkens het onderstaande bericht.

'Deze transactie wordt nog gecontroleerd en bevestigd door het systeem. De prijs, klasse en eventuele toeslagen zijn hierdoor nog niet bekend. Dit kan 2 tot 7 dagen duren.'

Hoe kan dit onzin uitschakelen? Ik maak geen gebruik van eerste klas o.i.d. Ik heb gewoon een NS Business Card 2e klas abonnement met vrij reizen. Waarom zou ik steeds 7 dagen moeten wachten - voor iets wat niet van toepassing is voor mij - voordat ik geld terug kan vragen?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 december 2016, 15:27

Op de vraag waarom dit tot 7 dagen kan duren durf ik even geen antwoord te geven, daar kom ik op terug. De reden waarom de klasse bekend moet zijn is omdat er een berekening moet worden gemaakt anders is het niet mogelijk om een betaling te laten plaatsvinden voor de vertraging. Het is in ons systeem niet mogelijk om online een claim in te dienen als deze gegevens nog niet bekend zijn, wel kan je daarvoor het formulier gebruiken.

Edit: Het kan tot 7 dagen duren omdat er voor een generiek proces is gekozen voor de Business Card, ongeacht het reisproduct. Het type abonnement maakt dus niet uit wat er op de Business Card staat.
Bekijk origineel

4 reacties

En puur hypothetisch vraag: al zou ik 1e klas reizen, waarom moet de prijs en klasse bekend worden voordat ik geld terug kan vragen? Kan ik niet alvast gewoon mijn vertraging doorvoeren en dat het systeem automatisch de vergoeding berekent o.b.v. de beschikbare info? Desnoods in een wachtrij plaatst tot dat informatie beschikbaar is?

Gisteren had ik meer dan 60 min vertraging. Belachelijk dat ik nu 7 dagen moet wachten (met kans dat ik door alle drukte vergeet) om geld terug te vragen. Wellicht dat dit bewust zo is gemaakt?
Op de vraag waarom dit tot 7 dagen kan duren durf ik even geen antwoord te geven, daar kom ik op terug. De reden waarom de klasse bekend moet zijn is omdat er een berekening moet worden gemaakt anders is het niet mogelijk om een betaling te laten plaatsvinden voor de vertraging. Het is in ons systeem niet mogelijk om online een claim in te dienen als deze gegevens nog niet bekend zijn, wel kan je daarvoor het formulier gebruiken.

Edit: Het kan tot 7 dagen duren omdat er voor een generiek proces is gekozen voor de Business Card, ongeacht het reisproduct. Het type abonnement maakt dus niet uit wat er op de Business Card staat.
Reputatie 1
Deze 'vertraging' heeft natuurlijk ook het voordeel voor NS dat als je een aantal dagen tot een week moet wachten voor je een geld-terug-bij-vertraging claim kunt indienen, er ook een goede kans is dat je dat daarna vergeet te doen 🙂
Aan de aantallen die wij binnenkrijgen te zien is dat niet echt het geval 😉.

Gelukkig maar, want wij willen dit ook zeker niet ontmoedigen en helpen klanten hier graag bij.

Reageer