Geld terug bij vertraging bij een Business Card | NS Community
beantwoord

Geld terug bij vertraging bij een Business Card

  • 17 June 2017
  • 14 reacties
  • 10863 Bekeken

Als je meer dan een half uur vertraging heb en je reist met een NS-Business Card, kan je dan ook Geld terug bij vertraging claimen? Zo ja, gaat dat dan ook via de werkgever?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 17 June 2017, 12:55

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Dat kan zeker, via jouw MijnNS Zakelijk account is deze vergoeding aan te vragen.
En wordt deze betaald aan mij of aan de werkgever?
Degene die de claim indient, krijgt de vergoeding!
Reputatie 1
Goeie grap Chiel! Ik heb meerder keren een claim ingediend maar geen vergoeding gekregen. Maar bedankt voor het lachen!
Reputatie 7
Uiteraard is een afwijzing ook mogelijk, is dit bij jou het geval geweest?
Vandaag kwam ik in een gesprek met NS Zakelijk op dit onderwerp. Deze medewerker van NS Zakelijk vertelde dat de eventuele vergoeding voor vertraging naar de werkgever gaat, omdat deze het abonnement betaalt. Dit is tegenstrijdig met wat ik in dit topic heb gelezen.
Ik heb het nog even bij mijn collega's van de zakelijke afdeling nagevraagd en ik vind het vreemd dat je dit te horen hebt gekregen. Volgens mijn collega's krijgt namelijk de persoon die de vertraging heeft ervaren en die de claim indient het bedrag. Dit is niet automatisch de werkgever.
Heb even gekeken, bij de BC's die ik hier heb (ben kaarthouder en werkgever, ingelogd als kaarthouder) kan ik bij aanvraag GTBV netjes IBAN-nummer invullen.

Dan zal ik daar maar niet de Iban van mijn werkgever invullen.
Badge +3
Zou dit te maken hebben met dit topic dat over iets soortgelijks gaat?

Er is inderdaad verschil tussen consument en zakelijk bij GTBV dus! Langzaam aan wordt de info duidelijker, en de tips ook! 😃
Ja dat klopt. Maar bij dit topic was de vraag wie de vergoeding kreeg. En het andere topic hing over de hoogte en voorwaarden van teruggabe.
Badge +3
Simpel. De kaarthouder, en bij NS Business Card is dat degene die de facturen ontvangt (werkgever).

Dus als je zzp'er bent op je eigen (zakelijke) rekening, of in ieder geval het IBAN nummer dat voor incasso gebruikt wordt.
Niet dus volgens mij, want als ik als kaarthouder GTBV aanvraag op mijn BC, mag ik zelf een IBAN-nummer opgeven 😳 Terwijl het rekeningnummer van de rechtspersoon ook bekend is, want daar worden normaal de facturen geincasseerd.

ZZP'er of niet zou geen verschil mogen maken, je krijgt altijd een contactpersoon/kaarthouder constructie.
Reputatie 6
Badge +1
Het is mij als werknemer van een groot bedrijf regelmatig gelukt een claim voor vertraging in te dienen, en zelf het geld op mijn eigen rekening te ontvangen. Dat kan dus wel degelijk!

Reageer