beantwoord

Gemaakte reizen van NS business card opvragen

Waarom duurt het zolang voordat de gemaakte reizen op een business card op de juiste manier in het online systeem zit?
Vandaag bij het controleren weer het volgende:

Ik ben zojuist maar even naar een automaat gereden en wat blijkt, de laatste uitcheck staat er wel goed op. Waarom kan ik bij een automaat wel meteen alle gegevens op de juiste manier inzien en online niet?
(helaas kan ik bij een automaat alleen de laatste 10 boekingen zien en omdat ik er per dag al 8 maak...)
icon

Beste antwoord door Pe_pe 25 januari 2015, 14:46

De kaartautomaat kan de in-/uitcheckgegevens van de OV-chipkaart zelf aflezen, onmiddelijk. De website is afhankelijk van de in-/uitcheckgegevens van de paaltjes en poortjes die periodiek lijken te worden doorgestuurd naar een centrale database. Pas dan worden die gegevens zichtbaar via de website.

Bekijk origineel

4 reacties

Tja, en een uurtje later staat het er online plots wel bij :?
Wat een onbegrijpelijk systeem is dit toch...

De kaartautomaat kan de in-/uitcheckgegevens van de OV-chipkaart zelf aflezen, onmiddelijk. De website is afhankelijk van de in-/uitcheckgegevens van de paaltjes en poortjes die periodiek lijken te worden doorgestuurd naar een centrale database. Pas dan worden die gegevens zichtbaar via de website.
Zou toch prettig zijn dat ze dat doorsturen dan periodiek wat vaker doen. Het is gewoon lastig controleren op deze manier. In deze tijd moet dat toch bijna realtime kunnen lijkt me en niet pas na 3 dagen.
Bij de meeste reisproducten is het binnen 24 uur. Kennelijk zit er bij een business card nog een extra verwerkingsstap tussen. Het is inderdaad onhandig om pas na een halve week te kunnen zien of er iets mis is gegaan met het in- en uitchecken.

Reageer