beantwoord

Graag alles op één maandfactuur

• 15 november 2019
  • 5 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 1

Een belangrijke reden voor mijn NS Business Card is de maandelijkse factuur. Toch krijg ik soms meerdere facturen per maand, bijvoorbeeld voor een correctie, een overlap in periodes, een teruggave (eindiging abonnement). Geld terug bij vertraging gaat zonder factuur (???) wat voor mij altijd creatief is om het in de boekhouding te krijgen, gezien ik niet weet wat het BTW component is.

Ik zou het fijn vinden als alle facturen naar één factuur gaan en ik per maand maximaal één factuur hoef te betalen.

icon

Beste antwoord door Laura NS 19 november 2019, 13:00

Hoi trein_meneer, ik heb het intern even uitgevraagd, hoe dit precies zit. Correcties zou je tussendoor niet moeten ontvangen. Er is onlangs wel een langere storing geweest waardoor dit wel voorkwam. Nu zou dit niet meer het geval moeten zijn. Wanneer je het abonnement beëindigt/wijzigt/opnieuw aanvraagt, dan krijg je wel facturen tussendoor. 

Bekijk origineel

5 reacties

Dat lijkt me lastig te verwezenlijken, omdat een correctie verwerkt moet worden en wellicht niet beschikbaar is op het moment dat de factuur wordt aangemaakt. Dit met de andere situaties ook zo. Dan zou juist weer de factuurdatum gaan verschuiven, wat lastig in te schatten is, want wat wordt er nog verwerkt? Ik denk dat het niet mogelijk is wat je stelt, maar ik zal je suggestie doorgeven.

Dat lijkt me lastig te verwezenlijken, omdat een correctie verwerkt moet worden en wellicht niet beschikbaar is op het moment dat de factuur wordt aangemaakt. Dit met de andere situaties ook zo. Dan zou juist weer de factuurdatum gaan verschuiven, wat lastig in te schatten is, want wat wordt er nog verwerkt? Ik denk dat het niet mogelijk is wat je stelt, maar ik zal je suggestie doorgeven.

Ik snap dit hele antwoord niet: Je stuurt gewoon 1 factuur en de daaropvolgende maand een nieuwe factuur met daarin de eventuele correcties. Wat is daar nu zo moeilijk aan. Stel je hebt facturen op de 15e van de maand. Dan Krijg je dus een factuur op 15 november en 15 december. Indien er een correctie is op 13 november die niet tijdig verwerkt kan worden in de factuur van 15-11 dan dient deze verwerkt te worden  in de factuur van 15-12.

Lijkt mij toch echt vrij simpel.

Ik had het even te snel gelezen en las over de woorden ‘meerdere per maand’ heen. Excuus. Ik zal de reden even uitvogelen, want business is niet mijn forte. Ik vermoed dat dit dezelfde reden heeft als dat het bij NS Flex onlangs is veranderd, dat restitutie eerder terugkomt dan de eerstvolgende factuur.

Reputatie 1

Met een correctie bedoel ik niet een correctie aan een bestaande factuur maar een correctie aan de reistransacties. Bijvoorbeeld bij het niet registreren van een in- of uitcheck. Deze worden op een gescheiden creditfactuur opgestuurd met dezelfde factuurdatum. Ik heb dit liever op dezelfde factuur.

Het eindigen van het abonnement gaat echter wel op een reguliere factuur waarbij ik ook geld op mijn rekening gestort wordt. In dit geval gaat het om een negatief bedrag op een debetfactuur. In tegenstelling tot de correctie, dat gaat op een creditfactuur met een positief bedrag.

En dan nog het geld terug bij vertraging. Deze hebben geen factuur. Ik merk dat ik meestal geen geld terug vraag bij vertraging omdat ik dan moet klooien om het in mijn boekhoudpakket te krijgen. Mijn collega freelancers lossen dit op door het geld terug naar de privé rekening te laten boeken maar dat klinkt een beetje als sjoemelen.

Hoi trein_meneer, ik heb het intern even uitgevraagd, hoe dit precies zit. Correcties zou je tussendoor niet moeten ontvangen. Er is onlangs wel een langere storing geweest waardoor dit wel voorkwam. Nu zou dit niet meer het geval moeten zijn. Wanneer je het abonnement beëindigt/wijzigt/opnieuw aanvraagt, dan krijg je wel facturen tussendoor. 

Reageer