beantwoord

hoe eenmalig business card upgraden naar eerste klas

• 4 februari 2020
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hoi,

ik wil vandaag naar Utrecht reizen met mijn business card. Die is voor de tweede klas. Ik wil een upgrade kopen voor een eersteklas kaartje. Hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door Jouke NS 4 februari 2020, 12:04

Hallo Myrte en welkom bij de NS Community. 

Er zijn in feite twee opties voor je: 

1.  Je gaat voor het inchecken langs een NS kaartautomaat (een bolle) en doet daar een upgrade

2. Tot 15 minuten na het inchecken kun je via Mijn NS in de NS Reisplanner app upgraden naar 1e klas. 

Kom je er zo uit? 

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Myrte en welkom bij de NS Community. 

Er zijn in feite twee opties voor je: 

1.  Je gaat voor het inchecken langs een NS kaartautomaat (een bolle) en doet daar een upgrade

2. Tot 15 minuten na het inchecken kun je via Mijn NS in de NS Reisplanner app upgraden naar 1e klas. 

Kom je er zo uit? 

Ok! Ik stond bij een platte en zag daar geen optie. De reisplanner heeft een storing bij het invoeren van je chipkaart nummer dus dat wordt hem niet. Ik ga in de herkansing voor de terugreis!

Badge +3

Mag ik daar vragen bij hebben?

Het verschil tussen NS kaartautomaten (die buiten de poortjes, dus niet de beperkte ophaal/oplaad dingen binnen poortjes) is alleen dat de 'bolle’ anonieme ov-chipkaarten kunnen uitspugen na betaling van €7,50 en voor de rest muntgeld accepteren, naast alle andere betaalmogelijkheden.

Afgezien daarvan zijn alle kaartautomaten gelijk.

Toch, @Dennis of @RailRunner15?

@Jouke NS

Je kan alleen met NS Flex een 15 min na inchecken van klasse wisselen. (Dit kan nog niet bij de NS Business Card. Aangezien dit om een NS Business Card gaat, voor inchecken realiseren.)

Edit: tussen haakjes is oude info, de info voor mij beschikbaar als HC kwam helaas niet overeen met de info op onze site en onze klantenservice. De klassewissel kan net als Flex in de app gedaan worden voor de Business Card een 15 min na inchecken. Ben zelf blij dat deze optie er nu ook is voor de Business Card.

@Robert B

De bolle en de platte kaartautomaten werken hetzelfde qua klassewissel, daar zit idd geen verschil in. 

Reageer