Beste antwoord door
Hallo Sofie,
Ik zit nu toch wel even te puzzelen.
De treinen reden niet tussen Amsterdam en Zandvoort, dus kon je niet reizen op jouw Business Card.
Dat lijkt me logisch.
En doordat je op die Biusiness Card niet bent in- en uitgecheckt, dus ook niet hebt gereisd, kun ja daar dus geen claim over indienen, zoals je zelf al terecht opmerkt.
Maar ondanks dat die treinen niet reden heb je je reis voortgezet met jouw persoonlijke OV-chipkaart.
De enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat je met jouw persoonlijke OV-chipkaart met de bus bent gegaan.
De regeling Geld terug bij vertraging geldt in feite alleen als je op een alternatieve manier hebt gereis in overleg of op aanwijzing van het NS personeel.
Heb je zelf het initiatief genomen, dan zijn de daarmee gemaakte extra kosten in principe voor eigen rekening.
Over dit specifieke geval zou je wellicht het best contact kunnen opnemen met de Klantenservice en e.e.a. met hen bespreken.
Wellicht dat zij bereid zijn om je uit coulance tegemoet te komen.
Houd er wel rekening mee dat afhandeling van mail via EVA 4-5 dagen kan duren, afhandeling van een (ouderwetse) brief zo'n 4-6 weken in beslag neemt, dus dat bellen wellicht de snelste optie is.
Vr.gr.
Hans