beantwoord

Hoe kan dit? Toeslag Intercity Direct wel besteld maar niet op de NS Business Card

Hallo,

al een paar maanden reis ik met de Intercity Direct tussen Rotterdam en Schiphol met mijn NS Business Card. Begin van iedere maand bestel ik een maandtoeslag via de website. Die staat netjes tussen mijn transacties op de website en ik ontvang ook altijd netjes een bevestiging van mijn bestelling. Bij kaartcontroles heb ik tot dusverre nog nooit problemen gehad.

Nu blijkt dat de toeslag voor de maand november op een of andere manier niet op mijn card terecht is gekomen. Afgelopen vrijdagavond voor het eerst deze maand controle en de conductrice kon de toeslag uiteraard niet zien. Gelukkig heb kon ik de transactie laten zien in de app en kon ik ook de bevestigingsmail laten zien dus verder geen problemen gehad maar ik ziet niet meer comfortabel in de trein.

Vanochtend met de klantenservice gebeld en die konden me niet helpen. De Servicewinkel op Rotterdam Centraal kon me niet helpen.

Wat nu? Hoe kan ik bij de volgende controle zorgen dat ik niet nog een keer een conducteur moet overtuigen dat ik betaald heb?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 13 november 2017, 20:40

Goedenavond JohnPaulJones. Ik heb het even voor je nagevraagd en het komt erop neer dat jij niets verkeerd hebt gedaan, noch dat er iets verkeerd staat met je abonnement. Zoals al aangegeven door Henk_NL hoef je dit product niet op te halen, het IC Direct vrij product komt bij Business Cards niet op de kaart te staan. Hierdoor werkt de reguliere scanmethode niet om dat product te detecteren. Vermoedelijk is er in de manier waarop het wel gescand hoort te worden iets mis is gegaan. Vooralsnog zou ik er dus niet vanuit gaan dat dit bij een volgende controle weer mis gaat.

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3
Als je die toeslag online bestelt, moet je die dan niet op je kaart laden bij een servicepunt door te kiezen voor 'Ophalen bestelling'?

Je kunt daar ook uitlezen welke producten er op je kaart staan. Die toeslag moet daar wel bij staan natuurlijk. OV-fiets e.d. zijn niet zichtbaar.

Je zou het ook moeten kunnen zien in Mijn NS of een Mijn OV-chip account. Bij die laatste kan je ook zien of er eventueel nog op te halen bestellingen klaar staan.
Businesscard hoef je hem normaliter niet af te halen, uit mijn hoofd ook de maandtoeslag niet. Registratie vindt in de trein plaats net als bij (permanente) klassewissel.
Robert B schreef:

Als je die toeslag online bestelt, moet je die dan niet op je kaart laden bij een servicepunt door te kiezen voor 'Ophalen bestelling'?

Je kunt daar ook uitlezen welke producten er op je kaart staan. Die toeslag moet daar wel bij staan natuurlijk. OV-fiets e.d. zijn niet zichtbaar.

Je zou het ook moeten kunnen zien in Mijn NS of een Mijn OV-chip account. Bij die laatste kan je ook zien of er eventueel nog op te halen bestellingen klaar staan.

Nee ik hoef hem normaliter niet bij een machine op te halen. Als ik "ophalen bestelling" kies dan zijn er ook geen bestellingen.

Op Mijn NS staat hij er gewoon op maar als ik bij een automaat kijk staat hij er niet tussen. Ik meen (weet het niet zeker) dat hij er vorige maanden wel tussen stond.
Goedenavond JohnPaulJones. Ik heb het even voor je nagevraagd en het komt erop neer dat jij niets verkeerd hebt gedaan, noch dat er iets verkeerd staat met je abonnement. Zoals al aangegeven door Henk_NL hoef je dit product niet op te halen, het IC Direct vrij product komt bij Business Cards niet op de kaart te staan. Hierdoor werkt de reguliere scanmethode niet om dat product te detecteren. Vermoedelijk is er in de manier waarop het wel gescand hoort te worden iets mis is gegaan. Vooralsnog zou ik er dus niet vanuit gaan dat dit bij een volgende controle weer mis gaat.
Badge +3
Stijn NS is wel goed bezig vanavond (succes nog even!).

Duidelijke info en weer wat geleerd, Henk_NL natuurlijk ook 😉
Effectief is het https://forum.ns.nl/ns-business-card-57/klassewissel-van-2e-naar-1e-klas-op-ns-businesscard-5668/index3.html#post276445 all over again.
Stijn NS schreef:

Ok, ik heb niet de IC Direct Vrij maar bestel iedere maand de toeslag voor een maand. Mijn werkgever wil dat ik het zo doe, vraag me niet waarom. Maar ik neem aan dat dat hetzelfde werkt. Dan wachten we het even af tot de volgende controle.
Zeker, dat zou hetzelfde moeten werken, zo werkt het overigens voor eenmalige toeslagen ook met de Businesscard 🙂
Reputatie 4
Het verbaast mij eerlijk gezegd dat er nog steeds conducteurs zijn die niet weten hoe de Business Card werkt.
Nu 2 dagen achtereen weer dezelfde discussie met de conducteur op het traject schiphol Rotterdam centraal. Zowel eerste klas als ic toeslag zijn niet zichtbaar en conducteur eist dat ik dit ga oplossen via servicedesk :-((. Hoe lossen we dit nu eens goed op ns?

Het is bij mij momenteel ook telkens raak met ICd toeslagen op de businesscard die online aangevraagd zijn inderdaad.

Reageer