beantwoord

Hoe kan ik Samenreiskorting zetten op business card zonder abonnement

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik heb een business card zonder abonnement en reis met mijn vrouw, die een daluren abonnement heeft; Kan ik Samenreiskorting zetten op mijn business card?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 4 mei 2015, 15:31

Op een business card kan je geen samenreiskorting zetten. Op dit moment gaat het achteraf betalen en het verrekenen van de korting nog niet op de juiste manier. Je kunt hiervoor het beste een privé OV-chipkaart gebruiken, waar je vooraf saldo en samenreiskorting op laadt.

Bekijk origineel

4 reacties

Op een business card kan je geen samenreiskorting zetten. Op dit moment gaat het achteraf betalen en het verrekenen van de korting nog niet op de juiste manier. Je kunt hiervoor het beste een privé OV-chipkaart gebruiken, waar je vooraf saldo en samenreiskorting op laadt.
Dus dan zou ik 2 ov-kaarten moeten hebben, dus extra € 7,50 uitgeven om samenreiskorting te kunnen gebruiken!! Het zou toch eenvoudige worden; dit wordt alleen maar gecompliceerder!
RuudV schreef:

Dus dan zou ik 2 ov-kaarten moeten hebben, dus extra € 7,50 uitgeven om samenreiskorting te kunnen gebruiken!! Het zou toch eenvoudige worden; dit wordt alleen maar gecompliceerder!

Het wordt voor de vervoerders veel eenvoudiger om nog meer geld binnen te harken.
Ik heb net met de servicelijn gebeld om te vragen hoe ik de samenreiskorting op een papieren kaartje kan krijgen, niet dus. Ik heb een dalurenabonnement, en inmiddels ook al twee extra anonieme ov-chipkaarten om mijn kinderen een hele enkele keer met samenreiskorting te kunnen laten reizen en nu zou ik nog weer zo'n kaart moeten kopen voor de vierde persoon die meereist? Wat mij betreft het zoveelste minpunt aan een systeem waar ik nog geen enkele gebruiker positief over gehoord heb.

Reageer