beantwoord

Hond en NS-businesscard

Hallo,

Een conducteur vertelde mij net dat mijn hond gratis mee mag reizen omdat ik een NS-businesscard heb, maar hij wist het niet 100% zeker. Zijn collega wist van niets.

Klopt zijn verhaal?

Groetjes,
Reinier
icon

Beste antwoord door Thom 2 mei 2017, 15:26

Dat is niet juist. U moet gewoon een hondenkaartje kopen als uw hond niet in een tas of mand vervoerd wordt. Men is vaak soepel met een hondje op schoot maar voor een losse wat grotere hond moet u een kaartje hebben. De hond moet aangelijnd zijn. De tas of mand mag geen zitpllaats innemen en moet bij u op schoot kunnen als dat wenselijk is.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dat is niet juist. U moet gewoon een hondenkaartje kopen als uw hond niet in een tas of mand vervoerd wordt. Men is vaak soepel met een hondje op schoot maar voor een losse wat grotere hond moet u een kaartje hebben. De hond moet aangelijnd zijn. De tas of mand mag geen zitpllaats innemen en moet bij u op schoot kunnen als dat wenselijk is.
Prima. Bedankt!
Reputatie 6
Hallo Reinier123 en welkom op het NS Serviceforum.

Ik zie dat Thom jou inderdaad heeft verteld dat een Businesscard niet per direct de aanschaf van een Dagkaart Hond uitsluit. Dit is afhankelijk van de grootte van de hond. Bedankt Thom!
Reputatie 3
Ik denk dat de conducteur de businesscard verward met de OV Jaarkaart (niet verwarren met OV Vrij). Daarmee is het vervoer van een hond inderdaad gratis
Heeft u een link? ...
Reputatie 7
Badge +4
Met de OV-jaarkaart mocht het indertijd wel maar er is nu geen kaart meer waarvoor geldt dat de hond gratis mee mag. Een blindengeleidenhond is een ander verhaal. Die mag uiteraard gratis in de trein.

Reageer