beantwoord

Inchecken met 2 producten op NS Business Card en Persoonlijke OV Chipkaart

Ik heb een NS Business Card van mijn werk met een trajectvrijkaart op Rotterdam - Utrecht en ik heb een persoonlijke dalvoordeelabonnement op mijn Persoonlijke OV chipkaart. Soms ga ik na mijn werk wel naar Den Haag. Hoe gaat dit dan? Hoe en waar moet ik inchecken met welke kaart? :?
Vroeger kochtte ik een aparte treinkaartje met 40% korting voor Gouda-DH.
icon

Beste antwoord door Hertog 20 juli 2014, 11:59

Omdat de "wegen" naar Rotterdam en Den Haag zich in Gouda splitsen zou je dus in Gouda moeten uitchecken met je Business Card en inchecken met het Dal Voordeel abonnement..
Eigenlijk dus net zoals voorheen met dat aparte treinkaartje (wat nu vervangen is door je Dal Voordeel abo).
Bekijk origineel

13 reacties

Omdat de "wegen" naar Rotterdam en Den Haag zich in Gouda splitsen zou je dus in Gouda moeten uitchecken met je Business Card en inchecken met het Dal Voordeel abonnement..
Eigenlijk dus net zoals voorheen met dat aparte treinkaartje (wat nu vervangen is door je Dal Voordeel abo).
Met dat verschil dat u nu zult moeten uitstappen, uitchecken, inchecken en wachten op de volgende trein.
Reputatie 6
Badge +2
Bij Traject Vrij hoeft dat allemaal niet.

In de vraag wordt volgens mij expliciet aangegeven dat de reis buiten het traject zal plaatsvinden op basis van het reisproduct op de persoonlijke ov-chipkaart.
Als zijn werkgever zijn privéreizen had willen betalen, was het inderdaad niet nodig geweest. Helaas ondersteunt de NS bij mijn weten de mogelijkheid niet om de werkgever de vaste abonnementskosten te laten betalen en een ander rekeningnummer te hanteren voor het achteraf factureren van de reizen buiten het traject.
Reputatie 6
Badge +2
Het staat niet expliciet in de vraag, maar bij nader inzien kan het inderdaad heel goed zijn dat dat bedoeld wordt.

Het punt is dat ik niet uit de trein wil springen om uit en dan weer in te checken, want voorheen pakte ik direct de trein van Utrecht naar DH CS zonder over te moeten stappen.
Met dat verschil dat u nu zult moeten uitstappen, uitchecken, inchecken en wachten op de volgende trein.

Als ik moet uitstappen, uitchecken, inchecken dan is er een grote kans dat ik mijn volgende trein mis. Aangezien de paaltjes niet op de perrons staan...

Als ik moet uitstappen, uitchecken, inchecken dan is er een grote kans dat ik mijn volgende trein mis. Aangezien de paaltjes niet op de perrons staan...

Tsja, er is dan ook nooit beweerd dat het reizen er eenvoudiger en prettiger op zou worden na het invoeren van de OV-chipkaart.
O, wacht, dat was juist wel beweerd...

In de vraag wordt volgens mij expliciet aangegeven dat de reis buiten het traject zal plaatsvinden op basis van het reisproduct op de persoonlijke ov-chipkaart.
Als zijn werkgever zijn privéreizen had willen betalen, was het inderdaad niet nodig geweest. Helaas ondersteunt de NS bij mijn weten de mogelijkheid niet om de werkgever de vaste abonnementskosten te laten betalen en een ander rekeningnummer te hanteren voor het achteraf factureren van de reizen buiten het traject.

Klopt inderdaad dat ik de NS Business Card mag gebruiken voor de zakelijke reizen van mijn werkgever. Hoewel, er bij de NS Business Card transactieoverzicht je wel kan aangeven of het prive of zakelijk was. Ik denk dat de afrekening ervan nog niet is ingeregeld, waardoor wij als werknemer er de dupe van zijn. Want voorheen kon ik met mijn "normale" trajectkaart al met 40% reizen. Maar dat mag nu niet meer en moeten we een aparte voordeelkaart halen voor de prive reizen.

@Dennis, ik was misschien niet heel erg duidelijk in mijn vraag... ik vraag me af of ze over deze scenario hebben nagedacht bij het implementeren van de OV chipkaart... ik ben vast niet de enige?

Tsja, er is dan ook nooit beweerd dat het reizen er eenvoudiger en prettiger op zou worden na het invoeren van de OV-chipkaart.
O, wacht, dat was juist wel beweerd...

hahaha waarom is het bij andere landen zoals Hong Kong en London het dan wel een stuk simpelere en gemakkelijker geworden? Waarom kunnen wij niet gewoon een copy & paste model invoeren? De consortium die dit heeft opgeleverd bestond ook uit partijen die daarbij betrokken waren. Zijn er dan zoveel verkeerde keuzes gemaakt, waardoor we het in NL alleen maar lastiger voor de reizigers hebben gemaakt?
Reputatie 6
Badge +2
ik vraag me af of ze over deze scenario hebben nagedacht bij het implementeren van de OV chipkaart... ik ben vast niet de enige?
Nee, dit is al vaak aan de orde geweest. De door theofiel genoemde oplossing dat NS de optie invoert om de werkgever de vaste abonnementskosten te laten betalen en een ander rekeningnummer te hanteren voor het achteraf factureren van de reizen buiten het traject, lijkt me "kleine moeite, groot plezier", maar NS toont daartoe nog geen bereidheid.
Ja NS heeft gekozen voor zichzelf en hoe zo zoveel mogelijk geld kunnen schrapen van de reiziger.

in Hong Kong staat de klant centraal (sowieso in HK)
Badge
Ik heb een NS Business Card van mijn werk met een trajectvrijkaart op Rotterdam - Utrecht en ik heb een persoonlijke dalvoordeelabonnement op mijn Persoonlijke OV chipkaart. Soms ga ik na mijn werk wel naar Den Haag. Hoe gaat dit dan? Hoe en waar moet ik inchecken met welke kaart? :?
Vroeger kochtte ik een aparte treinkaartje met 40% korting voor Gouda-DH.

Wat andere forumleden aangeven, klopt. Je geeft aan dat je voorheen een treinkaartje kochtte met 40% korting. Dat is nu niet meer mogelijk. Je dient met je Businesscard eerst uit te checken en daarna in te checken met je Dal Voordeel abonnement. Andere optie is er niet.

Reageer