beantwoord

klassenwissel van 1e klas naar 2e klas

• 2 maart 2017
  • 1 reactie
  • 339 Bekeken

Dag,

Ik ondervind een aantal problemen met reizen met de ov chipkaart.

Ik heb een NS business card 1e klas. Nu wil ik soms 2e klas reizen. Ik lees op de NS site dat dat mogelijk moet zijn bij de automaat met 'wijzig klasse'. Die optie is echter niet aanwezig als ik mijn kaart scan. Ook NS personeel kon mij niet verder helpen.
Een permanente klassenwissel is in het eerste jaar niet mogelijk met de NS business card. Ook kan ik er geen daluren abonnement opzetten (via mijn NS). Ik krijg dan de melding: "Op dit moment is het niet mogelijk een NS-Business Card te bestellen." Ik wil helemaal geen kaart bestellen, ik wil een abonnement afsluiten die gekoppeld wordt met mijn business card maargoed. Nu heb ik los een ov-chipkaart gekocht van 7,50. Deze wil ik toevoegen in 'Mijn NS zakelijk' om tenminste daarop 2e klas te kunnen reizen maar deze optie is blijkbaar niet aanwezig, terwijl ik op internet iets anders lees.
Om mijn vraag concreet te maken: moet ik nu een nieuw account aanmaken op NS.nl om een ov-chipaart toe te voegen zodat ik 2e klas kan reizen en mijn reisgegevens kan inzien, automatische saldo opladen kan instellen etc?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 2 maart 2017, 20:33

Goedenavond annemarieb, en welkom op het forum. Vervelend dat het niet lukt om 2e klasse te kunnen reizen met je dal voordeelabonnement.

Het is inderdaad zo dat je een 1e klasse abonnement niet voor een reis kan downgraden naar een 2e klasse. Als ik je goed begrijp, probeer je nu 2 kaarten te nemen met 1 abonnement, waarvaan een 1e klasse staat, en de ander 2e. Dat is helaas geen optie, een abonnement staat op een kaart, op een klasse.

Heb je al contact gehad met de klantenservice van zakelijke abonnementen? Vaak kunnen die wel een oplossing voor je verzinnen. Je kan ze bereiken op 030-3001111, of op Facebook of Twitter. ik hoop dat zij je een goede oplossing kunnen bieden.
Bekijk origineel

1 reactie

Goedenavond annemarieb, en welkom op het forum. Vervelend dat het niet lukt om 2e klasse te kunnen reizen met je dal voordeelabonnement.

Het is inderdaad zo dat je een 1e klasse abonnement niet voor een reis kan downgraden naar een 2e klasse. Als ik je goed begrijp, probeer je nu 2 kaarten te nemen met 1 abonnement, waarvaan een 1e klasse staat, en de ander 2e. Dat is helaas geen optie, een abonnement staat op een kaart, op een klasse.

Heb je al contact gehad met de klantenservice van zakelijke abonnementen? Vaak kunnen die wel een oplossing voor je verzinnen. Je kan ze bereiken op 030-3001111, of op Facebook of Twitter. ik hoop dat zij je een goede oplossing kunnen bieden.

Reageer