beantwoord

Klassewissel na inchecken.

• 6 december 2018
  • 7 reacties
  • 1105 Bekeken

Reputatie 1
Is het mogelijk, met mijn NS businesscard, nadat ik heb ingechecked als 2e klasse mijzelf daarna in de app alsnog te ‘upgraden’ naar 1e klasse? Die mogelijkheid is er wel maar heb deze nog nooit geprobeerd.

Wel ben ik bekend met het feit dat ik voor het inchecken van klasse kan wisselen, dat werkt prima. Maar kan het dus ook ná het inchecken?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 december 2018, 15:52

Goedemiddag martin.67. Deze mogelijkheid is voor nu enkel nog gereserveerd voor NS Flex abonnementen. Bij zakelijke kaarten kun je na het inchecken de klasse niet meer wijzigen. Voor het inchecken kan dat bij een kaartautomaat, maar ook via je Mijn NS Zakelijk account!
Bekijk origineel

7 reacties

Bedankt voor het antwoord. Ik heb het wel gevonden, maar vind het niet praktisch. Het zou makkelijker zijn als het in de NS-app zou kunnen .
RovoHlm, kun je het met de informatie op deze pagina wel vinden?
Ik heb (wel) een flex-abonnement maar ik weet niet hoe ik van klasse kan wisselen. In de app kan ik het niet vinden.Wie kan me uitleggen hoe ik van klasse kan wisselen?
Reputatie 1
Neem een tweede business-card (gratis) en zet die op eerste-klas. Gebruik vervolgens het overstappaaltje om over te stappen op je eerste-klas kaart.
Badge +3
Dat correctietarief is als je 2e klas ingecheckt bent en bij controle in de 1e klas aangetroffen werd.

Of dat verschilt bij een BC of Flex weet ik niet. Op je factuur zul je het wel terug zien denk ik zomaar.

Hoe dan ook, met Flex kan je tot 15 minuten na het inchecken wisselen. Niet dat het veel uitmaakt voor wat je uiteindelijk betaalt, maar zonder klassewissel kán je in de trein een boete krijgen.

Dat is uiterst zeldzaam. Meestal sturen ze je dan gewoon naar de 2e klas, of maken die aantekening "zat in 1e klas", en rekent het systeem wel uit wat je extra moet betalen.

Wacht je (maand)factuur dus even af, en negeer alle meldingen over correctietarieven gewoon.
Hallo NS,
jullie geven dat niet duidelijk aan.
Ik vind het heel handig dat je eerst kan kijken hoe druk het is en daarna pas evt klassewisselen.

Is dat dan ook de reden dat ik opeens twee keer een correctietarief moet betalen?
Goedemiddag martin.67. Deze mogelijkheid is voor nu enkel nog gereserveerd voor NS Flex abonnementen. Bij zakelijke kaarten kun je na het inchecken de klasse niet meer wijzigen. Voor het inchecken kan dat bij een kaartautomaat, maar ook via je Mijn NS Zakelijk account!

Reageer