beantwoord

klassewissel op eigen rekening

• 15 mei 2021
  • 4 reacties
  • 116 Bekeken

Ik heb van mijn baas een ns business kaart 2e klas 'gekregen'. In verband met rugklachten reis ik al zo'n 30 jr 1e klas, waarbij ikzelf het verschil tussen 2e klas reiskosten vergoeding en mijn 1e klas abonnement betaalde. Dat kan nu dus niet meer. Als ik 1e klas wil blijven reizen moet ik dus voor elke reis ivm werk een klasse wissel kopen. Is daar een handige oplossing voor, bijv via NS app?

icon

Beste antwoord door Sanne NS 15 mei 2021, 16:57

Hoi Sorbus en welkom op de NS Community! 

Ik heb even mijn collega's die meer verstand hebben van NS Business gevraagd en ik heb van hen een link gekregen waarin uitgelegd staat hoe jij gebruik kan maken van een klassewissel met een Business card! Was dit de informatie waar je naar op zoek was? 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Als ik het goed begrijp had u een 1e klasse business kaart die u gedeeltelijk zelf betaalde? Waarom is deze constructie niet meer mogelijk?

Hoi Sorbus en welkom op de NS Community! 

Ik heb even mijn collega's die meer verstand hebben van NS Business gevraagd en ik heb van hen een link gekregen waarin uitgelegd staat hoe jij gebruik kan maken van een klassewissel met een Business card! Was dit de informatie waar je naar op zoek was? 

Badge +3

Ik denk dat @Sorbus voorheen een klassiek 2e klas abonnement (vergoed door de werkgever) had, waarmee jebij de kaartautomaat een klassewissel voor een dag kon doen die je dan ter plekke zelf afrekende (PIN betaling).

Maar nu heeft hij een Business Card gekregen en dan kan je weliswaar nog steeds die klassewissel laden, maar die komt dan gewoon via de factuur bij de werkgever terecht. Dat blijkt ook al uit het feit dat je het in de NS app kunt doen (je hoeft niets directaf te rekenen).

Het klopt in zoverre wat @Vareo Robert B. aangaf dat ikzelf het surplus tussen de 2e klas reiskosten vergoeding via de werkgever en mijn eigen 1e klas abonnement zelf betaalde. Ging wel iets anders dan met wissels enzo, maar dat doet er even niet toe.

In antwoord op Vareo: ik had tot nu dus geen (1e klas) business abonnement, maar had/heb nog altijd privé een abonnement en kreeg gewoon standaard reiskostenvergoeding via salaris. Daarmee is dus gestopt 

In antwoord op Sanne van NS: ik begrijp dat het mogelijk zou moeten zijn om ook met business kaart via automaat op app te wisselen. Maar dat komt dus op rekening van werkgever terecht. Ik ga iig hiermee naar personeelszaken om te onderhandelen over deze mogelijkheid, waarbij ik dan deze rekening alsnog betaal. 

Dank alvast iedereen, voor het meedenken.

Reageer